چرا برای بهداشت دهان و دندان در کرونا به مطب دندانپزشکی مراجعه نکنیم؟

0

رپورتاژ

چکیده : اگر شما نیز دغدغه مراجعه به دندانپزشکی و درست کردن دندان هایتان در زمان کرونا دارید، و می خواهید در رابطه با بهداشت دهان و دندان در کرونا اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

در این مطلب از فیروز دنتال به عنوان برترین وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی از جمله یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو دندانپزشکی می خواهیم به موضوع مهم بهداشت دهان و دندان در کرونا بپردازیم. ویروس کرونا در ماه‌ های اولیه شیوع به‌ عنوان یک ویروس جدید شناخته می‌شد و اطلاعات زیادی از آن در دست نبود. اما با گذشت زمان و انجام تحقیقات و آزمایشات بی‌شمار روی این ویروس و نحوه رفتار آن، دانشمندان به نتایج جالبی دست پیدا کردند. یکی از این نتایج جالب تاثیر گذار، اهمیت بهداشت دهان و دندان در کرونا بود. طبق تحقیقات انجام ‌شده رعایت هر چه بیشتر بهداشت دهان و دندان در کرونا علاوه‌ بر این ‌که شانس مبتلا شدن به این بیماری را پایین می‌آورد، میتواند شدت بیماری را نیز کاهش دهد.

از طرف دیگر عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و ضعف بهداشت در این زمینه، تا حد بسیار زیادی شانس مبتلا شدن به کرونا را افزایش میدهد و در صورت مبتلا شدن به این بیماری، می‌تواند در شدت بیماری تاثیر گذار باشد. به‌ هر حال اگر شما نیز کنجکاو هستید تا به‌ طور کامل در رابطه با بهداشت بهداشت دهان و دندان و ابتلا به کوئید 19 اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای این محتوا همراه بمانید.

 بررسی رابطه بهداشت دهان و دندان با بیماری کرونا

اهمیت بهداشت دهان و دندان در کرونا غیر قابل ‌انکار است. دانستن این ارتباط و بررسی تاثیر بهداشت دهان و دندان در کرونا، می‌تواند به ما کمک کند تا اطلاعات خود را در رابطه با این بیماری بیشتر کنیم. کوئید ۱۹ جزو آن دسته از ویروس‌ های عفونی است که درصد سرایت بالایی دارد. این ویروس می‌تواند از طریق بزاق دهان و مایعات مخاطی به ‌راحتی منتقل شود. بنابراین ساده‌ترین رابطه‌ای که می‌تواند نشان ‌دهنده تاثیر بهداشت دهان و دندان با کرونا باشد، همین فاکتور انتقال بیماری است.

علاوه ‌بر این فاکتور، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در کرونا، می‌تواند باعث شود تا باکتری ‌هایی که در محیط دهان وجود دارند پیشرفت گسترده‌ای داشته باشند و باعث ایجاد عفونت‌ های گوناگون شوند. وجود عفونت‌ های مزمن در ناحیه دهان، در نهایت باعث می‌شود تا این عفونت‌ ها به ریه انتقال پیدا کنند. همه شما می‌دانید که بیماری کرونا با ریه درگیری شدیدی دارد و در خطرناک‌ترین حالت‌ ها، باعث ایجاد اختلال در کارکرد ریه می‌شود. ریختن عفونت های دهانی به ریه، در نهایت علائم بیماری کرونا را تشدید میکند.

شناخت نکات تاثیرگذار در زمینه بهداشت دهان و دندان در کرونا

بعد از صحبت در رابطه با اهمیت بهداشت دهان و دندان در کرونا و همچنین نحوه تاثیر عفونت ‌های دهانی در تشدید علائم مبتلا شدن به بیماری کرونا، بهتر است که نکاتی را بیان کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند اطلاعات تخصصی‌تری در رابطه با بهداشت دهان و دندان در کرونا کسب کنید.

با شیوع ویروس کرونا، مراجعه به دندانپزشکی کاهش پیدا کرد!

فاکتور اولی که باعث شد اهمیت بهداشت دهان و دندان در کرونا کاهش پیدا کند و آن‌قدر ها که باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد، ترس مردم برای مراجعه به دندانپزشکی بود. اطلاعات اولیه‌ای که از ویروس کرونا منتشر شد شامل اطلاعاتی بود که نشان می‌داد بیشترین میزان انتقال ویروس کرونا از طریق بینی و دهان است. همه شما می دانید ‌که دندانپزشک به ‌طور کامل با دهان و مایعات دهانی افراد سروکار دارد. اگر ویروس کرونا در محیط دندانپزشکی، در بدن بیمار یا بدن پزشک وجود داشته باشد، احتمال انتقال ویروس تا حد بسیار زیادی بالا میرود.

با توجه به این شرایط، افراد روند درمان بیماری‌ های دهانی و دندانی خود را به تعویق انداختند. همین موضوع باعث شد که درصد عفونت‌ های دهانی و دندانی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند و بهداشت دهان و دندان در کرونا، آن ‌قدرها که باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد. علاوه ‌بر این موارد، ساعت کاری دندانپزشکان نیز در اوایل ویروس کرونا تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرد. این اقدام باعث شد تا خدمات ‌رسانی در این زمینه به حداقل برسد و پزشکان تنها برای شرایط ضروری ارائه خدمات داشته باشند.

ماسک زدن با ایجاد خشکی دهان و در ادامه عفونت دهانی، ارتباط مستقیم دارد.

مورد دیگری که بهتر است در رابطه با بهداشت دهان و دندان در کرونا بررسی شود، تاثیر استفاده از ماسک در کرونا است. همه ما برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا مجبور هستیم که در طول روز ماسک بزنیم. استفاده از ماسک به‌ صورت دائمی می‌تواند باعث خشکی دهان و در ادامه خشکی دهان می‌تواند باعث تشدید بیماری‌ های دهانی و دندانی شود. به‌ خودی ‌خود، ماسک زدن نمی‌تواند باعث پوسیدگی دندان‌ ها شود، اما می‌تواند روند پوسیدگی دندان‌ ها را تسریع کند و باعث عفونت ‌های لثه‌ای شود. برای جلوگیری از این مشکل، پیشنهاد می‌شود که حتما در دوران کرونا به بهداشت دهان و دندان رسیدگی شود. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به‌ صورت روزانه، جزو آن دسته از اقداماتی است که می‌تواند به شما کمک کند تاثیر فاکتور های این‌ چنینی در پوسیدگی دهان و دندان را کاهش دهید.

استرس و اضطراب بیماری ‌های لثه را تشدید میکند.

فاکتور مهم دیگری که تأثیر آن در بهداشت دهان و دندان در کرونا پر اهمیت است، رابطه استرس و اضطراب با بیماری ‌های دهانی و دندانی میباشد. طبق تحقیقات انجام ‌شده، استرس با بیماری ‌های لثه ارتباط مستقیمی دارد. بیماری کرونا در ماه‌ ها و همچنین سال اولی شیوع، استرس ‌ها و اضطراب‌ های زیادی را با خود به‌ همراه داشت. بستری‌شدن عزیزانمان در بیمارستان‌ ها یا همچنین خبر فوت افرادی که آن ‌ها را می‌شناختیم، جزو فاکتور هایی بودند که می‌توانستند استرس شدیدی را در ما ایجاد کنند. اگر شما هنوز نیز استرس کرونا را حس می‌کنید، بهتر است که حتما اهمیت بهداشت دهان و دندان در کرونا را جدی بگیرید و تلاش کنید تا آنجا که می‌شود مراقب دندان ‌ها و محیط دهان خودتان باشید. همواره از دهانشویه، نخ دندان و مسواک استفاده کنید. در کنار این موارد، می‌توانید به‌ دنبال روش‌ های مدیتیشن باشید تا با استفاده از آن‌ ها استرس را در خود کنترل کنید.

جمع ‌بندی

ما در این محتوا برای شما در رابطه با بهداشت دهان و دندان در کرونا صحبت کردیم و به شما گفتیم که تاثیر بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا چیست و چه فاکتور هایی می‌توانند روی تشدید بیماری‌ های دهان و دندان در دوران کرونا تاثیرگذار باشند. با وجود تمامی فاکتور ها و موارد گفته شده، شما می‌توانید با توجه به نکات بهداشتی راحت‌تر سلامت خود و خانواده‌ خود را تضمین کنید. تلاش کنید تا مسواک ‌های خودتان را در یک محیط استریلیزه نگه دارید و حتما آن‌ ها را هر چند وقت یک‌بار، ضدعفونی کنید. اجازه ندهید که درب خمیردندان شما باز بماند و همچنین از خمیردندان‌ های با کیفیتی بهره ببرید. غرغره کردن آب‌ نمک و استفاده از انواع متفاوت دهان‌ شویه ‌ها نیز، می‌تواند به شما کمک کند بهداشت دهان و دندان در کرونا را بیشتر رعایت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5