مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

0
رپورتاژ

احتمالا واژه مزوتراپی زیاد به گوشتان خورده باشد اما ندانید هدف از انجام آن دقیقا چیست. مزوتراپی که هدف آن ترمیم لایه میانی پوست است را می‌توان یکی از روش‌های درمانی موضعی پوست دانست که در دسته درمان‌های تزریقی قرار می‌گیرد. مزوتراپی فواید بسیار زیادی دارد که به عنوان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رفع کم آبی پوست و چین و چروک‌های آن اشاره کرد. اغلب مشکلات پوستی که افراد علی‌الخصوص خانم‌ها را با خود درگیر می‌کند از کم آبی پوست ناشی می‌شوند. اگر بتوان میزان آبرسانی به پوست را افزایش داد، می‌توان از بروز شمار زیادی از مشکلات پوستی نیز جلوگیری کرد.

در مزوتراپی مواد مخصوصی به زیر پوست تزریق می‌شود. اما چه موادی؟ تزریق مواد با توجه به مشکلات و نیازهای پوستی فرد متقاضی صورت می‌گیرد. از دیگر کاربردهای مزوتراپی می‌توان به جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد. افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند و راه‌های زیادی را برای درمان آن امتحان کرده و به نتیجه نرسیده‌اند می‌توانند از روش مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش موهای سر خود استفاده کنند. آنزیم‌ها، داروها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و… از جمله موادی هستند که طی مزوتراپی به زیر پوست تزریق می‌شوند.

مراحل مزوتراپی مو را در یک دوره جامع آموزش مزوتراپی مو در  بهترین سایت کاشت مو و با بهترین دوره های آموزشی کاشت مو، مزوتراپی و بوتاکس برای شما به تفکیک لیست کرده ایم.

کاربردهای مزوتراپی

اصلی‌ترین هدف از انجام مزوتراپی تزریق موادی به زیر پوست است که قادر هستند عملکرد سلول‌ها را بهبود ببخشند. برای انجام مزوتراپی از دستگاهی به نام مزوگان استفاده می‌شود. کاربردهای مزوتراپی عبارتنداز:

درمان ریزش مو

یکی از کاربردهای اصلی و جدید مزوتراپی، استفاده از این روش برای جلوگیری از ریزش مو است. مزوتراپی فولیکول‌های مو را برای رشد مجدد تحریک می‌کند. اگر دچار ریزش مو هستید و تاکنون روش‌های متفاوتی را برای عدم ریزش موهای سرتان امتحان کرده و همچنان به نتیجه نرسیده‌اید می‌توانید یک جلسه مزوتراپی مو را امتحان کنید تا از تاثیرات مثبت آن حتی در همان یک جلسه شگفت انگیز شوید. ‌

درمان لکه و اسکارهای پوستی

به عنوان یکی از بیشترین کاربردهای مزوتراپی می‌توان به درمان لکه‌ها و اسکارهای پوستی اشاره کرد. لکه‌های پوستی بر اثر فعالیت سلول‌های خاصی با نام ملانوسیت‌ها ایجاد می‌شوند. از همین‌رو در سرم‌های مزوتراپی موادی قرار می‌گیرد که می‌توانند فعالیت این سلول‌ها را کنترل کنند. لکه‌های ناشی از آفتاب نیز با کمک مزوتراپی بهبود می‌یابند.

درمان سلولیت

از مزوتراپی گاهی به عنوان روشی برای کاهش چربی‌های انباشته شده در نواحی شک، پهلو، ران، بازو و… نیز یاد می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که این روش تا حدودی می‌تواند چربی‌ها را از بین برده و موجب سفت شدن پوست شود اما نباید از آن انتظار کاهش وزن داشته باشید! برای کاهش وزن و از بین بردن مقداری زیادی چربی انباشته شده در نواحی پهلو و شکم تنها رو‌ش‌های جراحی لاغری چون لیپوماتیک و لیپوساکشن جوابگو هستند و نباید از مزوتراپی چنین انتظاری داشته باشید.

فرورفتگی‌های ناشی از آکنه

از دیگر کاربردهای مزوتراپی می‌توان به محو کردن آثار  زخم و آکنه اشاره کرد. همان‌طور که حتما مشاهده کرده‌اید پوست برخی از افراد به دلیل وجود آکنه دچار فرورفتگی‌های عمیقی شده است که می‌توان آن را با چند جلسه مزوتراپی بهبود بخشید. برخی از مواد موجود در سرم های مزوتراپی  موجب حجم دهی به پوست نیز می‌شوند.

مزیت مزوتراپی مو

برای انجام مزوتراپی مو از دستگاه‌هایی کمک گرفته می‌شود که از سوزن‌های مخصوصی تشکیل شده‌اند. با این دستگاه مواد مغذی مورد نیاز مو مانند ویتامین‌ها به پوست سر تزریق می‌شود. به همین ترتیب مزوتراپی می‌تواند از طاسی و ریزش موها جلوگیری کند. اما مزوتراپی چگونه این کار را انجام می‌دهند؟

با تزریق داروی مزوتراپی متابولیسم سلول‌های پوست سر تغییر می‌کند. موادی که از طریق مزوتراپی تزریق می‌شوند با از بین بردن سلول‌های عفونی، گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشند. بدین ترتیب با تقویت فولیکول‌های مو، سرعت رشد موهای سر چندین برابر شده و با تقویت فولیکول مو، دیگر دچار ریزش نمی‌شود.

برای مزوتراپی مو چند جلسه نیاز است؟

تعداد جلسات مزوتراپی موی سر به میزان طاسی و ریزش موی فرد بستگی دارد. بطور کلی تعداد جلسات این شیوه درمانی بین 1 تا 6 جلسه یک ساعته و نیمه است. با توجه به اینکه تاثیرات مثبت مزوتراپی معمولا از جلسات چهارم به بعد خود را نشان می‌‌دهد، اگر دچار طاسی زیادی هستید باید کمی صبور باشید تا نتیجه این درمان را ببینید.

در مزوتراپی مو از چه دارویی استفاده می‌شود؟

مواد موجود در سرم مزوتراپی مو به علت ریزش موهای فرد بستگی دارد. به عبارتی ابتدا باید علت ریزش موها مشخص شود. سپس با توجه به نیاز مو، دارویی که برای تقویت و احیای آن مورد نیاز است در سرم مزوتراپی قرار گرفته و به زیر پوست سر تزریق می‌شود. دارویی که قرار است طی مزوتراپی به سر تزریق شود ابتدا باید تست حساسیت آن انجام شود چراکه ممکن است فرد نسبت به این داروها حساسیت نشان دهد.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

قیمت مزوتراپی مو با توجه به فاکتورهای متعددی چون تعداد جلسات مورد نیاز و موادی که به پوست تزریق می‌شود بستگی دارد. از همین‌رو برای اینکه از قیمت مزوتراپی مطلع شوید ابتدا وضعیت موهای شما و علت ریزش آن‌ها باید توسط پزشک مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. سپس تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان طاسی و ریزش مو و هزینه هر یک جلسه به شما اعلام می‌شود.

آیا مزوتراپی عوارض دارد؟

تاکنون در میان افرادی که نزد متخصصان باتجربه مزوتراپی کرده‌اند هیچ عوارض جدی گزارش نشده است. مزوتراپی مو یا صورت یک روش غیر تهاجمی و کم خطر است که می‌توانید با خیالی راحت از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید. برخی از عوارض‌های شایع مزوتراپی وجود دارد که طبیعی بوده و پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند. بروز عوارض‌هایی چون تورم، التهاب، خارش یا احساس کمی درد اصلا جای نگرانی ندارد چراکه این عارضه‌ها موقتی هستند.

اگرچه درد ناشی از تزریق مزوتراپی بسیار ناچیز است اما با این حال در صورت لزوم پزشک از ژل یا کرم‌های بی حس کننده بر روی پوست استفاده می‌کند تا فرد دردی احساس نکند. اگر داروهای ضد اتعقاد خون مصرف می‌کنید یا به بیماری‌هایی چون دیابت کنترل نشده، ضایعات پوستی، بیماری‌های قلبی و عروقی یا بیماری‌های کلیوی مبتلا هستید نباید مزوتراپی انجام دهید. با وجود کم خطر بودن این روش در دوران بارداری و شیردهی نیز نباید انجام شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.