استفاده از کدام محصولات پوستی بعد از بیست سالگی ضروری است؟

0

رپورتاژ

محافظت از سلامت و زیبایی پوست به وسیله انتخاب روتین پوستی متشکل از محصولات مراقبتی مناسب، ضروری و حائز اهمیت است. پوست در دوره‌های مختلف و محدوده‌های زمانی گوناگون دچار تحولاتی می‌شود که تحت تاثیر عوامل مختلف ایجاد می‌شوند. بازه سنی ۲۰‌ تا ۳۰ سالگی، دوره‌ای تعیین کننده در مراقبت از پوست است. دوره‌ای که آثار تحولات نوجوانی تقریبا محو شده و اثرات پیری و افزایش سن هنوز هویدا نشده‌اند. در این مقاله محصولات ضروری برای مراقبت از پوست بعد بیست سالگی را معرفی می‌کنیم.

محصولات مراقبت از پوست بعد از ۲۰ سالگی

درست است که 20 سالگی اوج جوانی محسوب می‌شود، اما مراقبت از پوست از همین سن آغاز می‌شود. با استفاده از این محصولات می‌توانید از اتفاقاتی که می‌تواند برای پوستتان رخ دهد، جلوگیری کنید:

کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب مناسب پوست جزء ضروری‌ترین محصولات مراقبت از پوست است که استفاده از آن در هر دوره ضروری و واجب تلقی می‌شود. تاثیرات مخرب ناشی از تابش اشعه‌های نور خورشید بر روی پوست، شامل ایجاد صدمات جبران ناپذیر و ماندگار بر روی پوست است؛ به همین جهت استفاده از کرم ضد آفتاب از جمله مهم‌ترین راهکارهای مراقبت از پوست در سن ۲۰ سالگی و بعد از آن است.

این کرم‌ها در ترکیبات خود دارای “زینک اکساید” هستند که درجه اثربخشی محصول را افزایش می‌دهد. بهتر است برای در امان ماندن از اثرات منفی نفوذ اشعه‌های نور آفتاب بر پوست، از کرم ضد آفتاب مخصوص نوع پوست خود با SPF+30 استفاده کنید.

کرم دور چشم

اثرات پیری و افزایش سن، بیش از هر نقطه از صورت در نواحی دور چشم‌ها ظاهر می‌شوند. از آنجایی که پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است، میزان آسیب پذیری بیشتری را احساس می‌کند‌. استفاده مداوم از کرم دور چشم باعث افزایش سطح آبرسانی و رطوبت بخشی به این قسمت از پوست می‌شود و در نتیجه از تسریع روند ایجاد چین و چروک‌های اطراف چشم جلوگیری خواهد شد.

استفاده از این محصول در ارتباط مستقیم با جلوگیری از پیری زودرس و افزایش نشاط و شادابی پوست قرار دارد. اگر هنوز اثری از آثار چروک‌های پوستی در پوست اطراف چشم‌ها نمی‌یابید، فرایند استفاده از کرم دور چشم را آغاز کنید. برای جذب بهتر و بیشتر تمام مواد مغذی و ضروری به پوست دور چشم بهتر است، این محصول را در بازه‌های زمانی مختلف تغییر دهید و در هر دوره از کرمی متفاوت استفاده کنید.

کرم آبرسان
استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوست ، از دیگر اقدامات ضروری برای مراقبت از پوست در سن ۲۰ سالگی و پس از آن است. از مهم‌ترین فاکتورهای اثر گذار بر ایجاد چرو‌ک‌های پوست، خشکی و شکنندگی پوست در نتیجه عواملی مانند ژنتیک، شرایط آب و هوایی، تغییرات هورمونی، مصرف داروها، استفاده از مواد شوینده و لایه برداری پوست است.

استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان در سن ۲۰ سالگی و بعد از آن، به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از خشک شدن پوست و در نتیجه ایجاد خطوط و چروک‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین لازم است بعد از شستشوی صورت، لایه برداری یا استفاده از ماسک‌های مخصوص، استفاده از کرم مرطوب کننده یا آبرسان سازگار با نوع پوست خود را در دستور کار قرار دهید. اگر پوستتان چرب، پرتعرق و مستعد جوش و آکنه است بهتر است از آبرسان‌های بر پایه آب برای حفظ رطوبت آن بهره بگیرید و در صورتی که پوستی خشک و شکننده دارید، به منظور رطوبت رسانی به سلول‌های پوستی از آبرسان‌های بر پایه روغن استفاده کنید.

مواد شوینده ملایم

استفاده از شوینده‌های مناسب در تمام سنین، مرحله‌ای حائز اهمیت در فرایند مراقبت از پوست محسوب می‌شود. این شوینده‌ها که در قالب ژل‌های شستشو، فوم‌ها، میسلار واتر و … وارد بازار می‌شوند، حاوی ترکیباتی موثر برای از بین بردن آلاینده‌های سطح پوست و پاکسازی کامل آن از آلودگی‌ها و چربی‌های مضر هستند.

وجود این آلاینده‌ها از تنفس منافذ پوست جلوگیری کرده و باعث ظاهر شدن جوش‌ها و آکنه‌ها در دوره‌های مختلف می‌شوند. برای مراقبت از پوست در سن ۲۰ سالگی و پس از آن بهتر است شوینده ملایم با فرمولاسیون اثربخش و هماهنگ با نوع پوست خود را انتخاب کنید.

از آنجایی که استفاده از مواد شوینده در روتین روزانه پوستی مورد توجه است، باید شوینده‌های ملایم را جایگزین شوینده‌های لایه بردار قوی قرار دهید تا از ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت‌های پوستی، التهاب، خارش، سوزش و قرمز شدن پوست در امان باشید‌. استفاده منظم از شوینده‌های ملایم با پاکسازی مناسب پوست، سطح جذب و اثر پذیری سایر محصولات مراقبتی توسط پوست را نیز افزایش می‌دهد.

محصولات لایه بردار

لایه برداری پوست در سن ۲۰ سالگی و پس از آن بهترین ترفند برای داشتن پوستی شفاف و درخشنده است. لایه‌های مرده پوست که بر سطح صورت قرار دارند، ظاهری مات و کدر در آن ایجاد می‌کنند. لکه‌ها، تیرگی‌ها و جای جوش نیز که در اثر عوامل مختلف بر روی چهره نمایان می‌شوند، از درخشندگی و روشنایی پوست شما می‌کاهند.

لایه بردارها آلودگی‌های تجمع یافته در سطح پوست و لایه‌ها و سلول‌های مرده را از بین برده و به تولید سلول‌های جدید کمک می‌کنند تا شادابی و نشاط به چهره شما بازگردد. در نتیجه استفاده از لایه بردار برای پوست‌های چرب یک بار در هفته و برای پوست‌های خشک دو هفته یک بار ضروری خواهد بود.

نتیجه گیری

اگر به دنبال حفظ سلامت و مراقبت از پوست خود هستید، لازم است با ورود به سن ۲۰ سالگی، روتین پوستی هماهنگ با نوع پوست خود را تعیین کنید. محصولات مراقبتی معرفی شده در این مطلب، همگی بخش‌هایی مهم و کارآمد از یک روتین مراقبتی اثرگذار هستند که می‌توانید استفاده از آن‌ها را در بازه‌های زمانی تعیین شده در دستور کار قرار داده و از نتایج مثبت آن بهره‌مند شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.