3 روش برای لاغری افرادی که BMI بالای 35 دارند (معرفی بهترین روش)

0
رپورتاژ

مطابق شاخص توده بدنی، عدد 35 و بیشتر از آن نشان دهنده چاقی است. افرادی که در این محدوده قرار دارند باید با روش ها مختلف اقدام به کاهش وزن کنند. زیرا ممکن است علاوه بر محدودیت های فیزیکی با بیماری های مرتبط با چاقی نیز مواجه شوند. در این صفحه قصد داریم تا 3 مورد از بهترین روش های کاهش وزن با تاکید بر عمل جراحی لاغری را برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی 35 و بالاتر از آن هستند معرفی کنیم. اگر شما هم در این محدوده قرار دارید این مقاله را تا انتها بخوانید.

شاخص توده بدنی چیست؟

شاخص توده بدنی یا bmi یک معیار برای اندازه گیری میزان سلامت وزن یک شخص بر اساس قد اوست. از این شاخص برای مشخص کردن محدوده وزنی افراد استفاده می شود. با کمک بی ام آی می توان متوجه شد که اشخاص دارای کم وزنی، وزن نرمال، اضافه وزن، چاقی یا چاقی مفرط هستند.

شاخص توده بدنی از تقسیم وزن بر قد به توان 2 به دست می آید و جدول تفسیر آن به صورت زیر است.

وضعیت وزنیمیزان bmi
محدوده خطرناک وزنی (کمبود)کمتر از ۱۸.۵
وزن مناسب۱۸.۵ – ۲۴.۹
اضافه وزن۲۵– ۳۰
چاقی نوع ۱۳۰– ۳۵
چاقی نوع ۲۳۵– ۴۰
چاقی نوع ۳ یا مفرطبیشتر از ۴۰

 

برای محاسبه شاخص توده بدنی روی لینک (محاسبه bmi) کنید. در صفحه باز شده علاوه بر خواندن توضیحات ساده در خصوص شاخص توده بدنی، میزان دقیق آن را برای خودتان محاسبه کنید.

3 روش لاغری مناسب برای افراد دارای شاخص توده بدنی بالای 35

بیشتر متخصصان بر این باورند که ورزش کردن در کنار دنبال کردن یک رژیم غذایی راه حل های خوبی برای کاهش وزن و لاغری هستند. بنابراین یکی از گزینه های موثر برای کاهش وزن در افراد دارای شاخص توده بدنی 35 و بالاتر از آن ورزش و رژیم لاغری است. دو روش دیگر که کمی پایین تر توضیح داده شده اند روش های جراحی لاغری هستند که تضمینی ترین روش های لاغری به شمار می روند.

  1. ترکیب ورزش + رژیم لاغری اصولی

ورزش کردن و رژیم لاغری اصولی همواره اولین و بهترین روش برای کاهش وزن هستند. این دو روش تقریبا بی هزینه و یا کم هزینه هستند و می توانند سالم ترین روش نیز باشند.

شما می توانید با کمک گرفتن از یک پزشک یا یک مربی ورزشی و یا جستجو در اینترت ترکیب ورزش های مختلف با رژیم غذایی را پیدا کنید که با کمک آن ها برای کاهش وزن اقدام کنید.

اگر شاخص توده بدنی شما تا 35 و کمتر از آن باشد توصیه می شود از انجام روش های تهاجمی تر مانند پیکرتراشی و عمل لاغری اجتناب کنید. این روش ها تنها زمانی پاسخگو هستند که شما با هیچ روش دیگری موفق به کاهش وزن نشده اید و سرانجام می خواهید برای راه حل نهایی که 100 درصد پاسخگو است بروید.

2 و 3 . عمل لاغری

با اینکه ورزش و رژیم لاغری ساده ترین روش های کاهش وزن هستند و تقریبا هزینه خاصی نیز ندارند، اما تضمینی نیستند و تنها زمانی جواب می دهند که در دراز مدت دنبال شوند. اگر شخصی 1 ماه رژیم بگیرد و در کنارش ورزش کند اما همه چیز را کنار بگذارد، بعد از مدتی نتیجه زحماتش هدر خواهد رفت و دوباره وزن اضافه می کند. از طرفی ورزش و رژیم بیشتر زمانی مناسب هستند که شاخص توده بدنی زیر 35 باشد.

اما اگر نتیجه محاسبه BMI برای شما عددی بالاتر از 35 باشد و مثلا تا 40 و بالای آن نیز برسد چه؟ آیا ورزش باز هم راه حل لاغری است؟ متخصصان در چنین شرایطی انجام یکی از انواع عمل جراحی لاغری را توصیه می کنند. دو عمل شناخته شده لاغری در حال حاظر اسلیو معده و بای پس معده هستند.

عمل اسیلو

مهم ترین و ایمن ترین عمل لاغری نیز در حال حاظر اسلیو معده است. در این روش که بسیار کم تهاجم است حدود 70 درصد حجم معده برداشته می شود و تنها یک معده کوچک که شکل موز است باقی می ماند. افراد بعد از اسلیو معده اشتهایشان کم می شود و غذای کمی می خورند. آن ها در 6 ماه اول بعد از این عمل بیش از نصف اضافه وزن خود را از دست می دهند.

کاهش وزن بعد از عمل جراحی لاغری اسلیو تا سال دوم نیز ادامه خواهد یافت و بیشتر افراد تا 100 درصد اضافه وزن خود را از دست می دهند. این عمل در حال حاظر در ایران و توسط جراحان زیادی انجام می شود.

بای پس معده

بعد از اسلیو معده، بای پس دومین عمل جراحی مطرح در سراسر دنیا است. میزان کاهش وزن با این روش حتی بیشتر از اسلیو معده است اما در ایمنی به اندازه اسلیو قابل اعتماد نیست.

در این روش که به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود، معده به دو کیسه کوچک و بزرگ تقسیم می شود و هدف این است که غذا فقط وارد معده کوچک شده و سپس مستقیماً به روده ریخته شود. کیسه بزرگ همچنان داخل شکم قرار دارد و مسئول تولید آنزیم های گوارشی باقی می ماند اما غذا از آن عبور نمی کند.

آیا عمل جراحی لاغری واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

بله لاغری به کمک جراحی یک درمان رایج است که قدمت زیادی نیز دارد. سابق بر این و در سالیان خیلی دور برای اینکار از روش لاپاراتومی (برش های گسترده در شکم) و دستکاری اندام های گوارشی استفاده می شد. لاپاراتومی پر ریسک و بسیار تهاجمی است و اغلب همراه با عوارض زیادی بود.

تا اینکه روش های مدرن تری مانند لاپاراسکوپی روی کار آمدند. در این روش جراح برش های کوچکی روی شکم می زند و از طریق این برش ها ابزار دراز و ظریفی را وارد حفره شکم می کند و تغییرات مد نظر را بر روی ارگان های گوارشی اعمال می کند. این در حالی است که تصاویر داخل شکم از طریق مکانیزم هایی روی نمایشگیری که جلوی تیم جراحی است به صورت زنده نشان داده می شوند.

روش هایی مانند اسلیو معده و بای پس به صورت لاپاراسکوپی انجام می شوند. این روش ها با حداقل تهاجم و بیهوشی همراه هستند و در مدت زمان کمتر از 1 ساعت و بعضا تنها در نیم ساعت به اتمام می رسند. بعد از این روش ها تضمینی ترین کاهش وزن تجربه می شود.

برای انجام عمل لاغری به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای انجام این عمل تنها میبایست به یک جراح عمومی که دوره های پیشرفته لاپاراسکوپی را پشت سر گذاشته مراجعه شود. این جراحان به صورت اختصاصی فقط عمل های لاغری انجام می دهند و جراح باریاتریک نیز صدا زده می شوند.

اگر می خواهید با کمک جراحی لاغری به کاهش وزن موثر و تضمینی دست پیدا کنید بهتر است علاوه بر داشتن مدارک مجاز، به سابقه و تعداد عمل هایی که جراح انجام داده نیز توجه کنید. معمولا کسی که بیش از 10 هزار عمل لاغری انجام داده می تواند به عنوان بهترین جراح لاغری در نظر گرفته شده و به او اعتماد کرد. همچنین بازخورد مثبت بیماران می تواند نشان دهنده مهارت جراح و صلاحین بیشتر او باشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.