برای امور شهری چه کلاه کاسکتی بخریم؟

0
رپورتاژ

کلاه کاسکت شهری از‌جمله کلاه‌های ایمنی است که از ایجاد ضربه به سروصورت در سوانح جاده درون شهری جلوگیری می‌کند. این کلاه کاملا بر اساس میزان و شدت ضربات و آسیب‌هایی که ممکن است در داخل شهر به سر وارد شود ساخته شده است. هر چه استحکام خارجی و لایه‌های داخلی آن مقاوم و باکیفیت‌تر باشد بهتر می‌تواند ضربات را جذب نموده و از تکان خوردن سر جلوگیری کند.

ساختار کلاه کاسکت شهری چگونه است؟

انواع کلاه کاسکت شهری از بدنه خارجی، یک لایه فوم و پوششی ساخته شده است. بدنه با پخش کردن ضربه، از نفوذ کردن مواد به کلاه جلوگیری خواهد کرد. لذا فوم نیز وظیفه تحمل و جذب ضربه را بر عهده دارد. در اینصورت از ورود ضربه به سر جلوگیری نموده و با وجود لایه نرم، محافظی قالب شکل در مقابل سر بوجود خواهد آمد.
جنس بدنه برخی از کلاه‌های شهری از ترموپلاستیک بوده که از گونه‌ای پلی کربنات ساخته شده است. لذا دوام زیادی ندارد و سنگین و بزرگ می‌باشد. به دلیل ساختار راحت، قیمت‌های ارزانتری دارد. برخی از این کلاه‌ها دارای بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس هستند و به دلیل تولید پر زحمتی که دارند قیمتشان نیز بالا‌تر می‌باشد.
اکثرا کلاه کاسکت شهری در دو مدل ساده و پیشرفته تولید می‌شود که هر‌کدام فرقشان در پوسته یا بدنه‌شان می‌باشد. مدل‌هایی که داخل آنها فوم ابری ABS بکار رفته سبک و بادوام هستند و به دلیل انعطاف‌پذیری و نرم بودن، در زمان ورود ضربه به آن فشرده می‌شوند و ضربات را جذب می‌کنند. مدل‌های پیشرفته در لایه ABS دارای چند لایه با تراکم بالایی هستند، به همین دلیل قابلیت جذب ضربات بیشتری را دارند. پوسته یا بدنه کلاه کاسکت سبک و کم‌وزن بوده و علاوه بر انعطاف‌پذیری، ضربات را پخش می‌کند.

کلاه ایمنی

با سیستم نگهدارنده و چانه‌بند، کلاه کاسکت را به سر می‌بندند، به گونه‌ای که این بند در زیر چانه دو سمت پوسته را بر هم اتصال می‌دهد. طلق مقابل کلاه نیز بسیار شفاف بوده و از مواد پلاستیکی ساخته می‌شود.

استاندارد کلاه کاسکت شهری

کلاه کاسکت باکیفیت دارای نشان استاندارد است که این نشان اطمینان خرید را به مشتری خواهد داد. استاندارد ضمانت کیفی را برای مشتری فراهم می‌کند.

مشخصات کلاه کاسکت شهری باکیفیت

از مشخصات این نوع کلاه کاسکت می توان به موارد زیر اشاره کرد

• کلاه کاسکت شهری مرغوب دارای نشان استاندارد بین‌المللی است که این نشان می‌دهد کلاه موردنظر از بدنه خارجی سخت و لایه درونی با انعطاف‌پذیری خوب و قابلیت فشرده شدن بالا برخوردار است.
• نشان استاندارد این پیام را می‌رساند که این کلاه نقش محافظتی از سروصورت را دارد و در طراحی و تولید با مواد اولیه آن محدودیتی وجود ندارد.
• مواد بکار رفته در کلاه بر اثر عوامل خارجی دستخوش تغییر نخواهد شد.
• مواد اولیه آن نباید بر اثر شرایط اقلیمی مانند سرما، گرما، باران، نورخورشید و غیره آسیب ببیند.
• لایه داخلی که با پوست برخورد می‌کند باید غیرسمی و ضدحساسیت باشد.
• کلاه کاسکت باید مجهز به لایه پوششی گردن و محافظ گوش باشد.

کلاه کاسکت مناسب موتور استریت
• برخی مدل‌ها مجهز به برجستگی چانه با قابلیت جدا شدن، محافظ صورت تاشو و آفتابگیر هستند.
• ساختار کلاه به گونه‌ای است که بر بینایی و حس شنیداری موتورسوار تاثیری نخواهد گذاشت.
• دارای منافذی جهت تهویه هوا است به همین دلیل باعث تعریق در سر نمی‌شود.
• در زیر فک سیستم نگهدارنده تعبیه شده است.
• اجزای کلاه کاسکت کاملا محکم و ثابت به کلاه متصل شده و بند چانه نیز از قابلیت تنظیم شدن برخوردار می‌باشد و مجهز به سیستم نگهدارنده است.

سخن پایانی

کلاه کاسکت شهری از‌جمله کلاه‌های موتورسیکلت است که از سر، گردن و صورت محافظت می‌کند. این کلاه در جنس‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته شده که سایز، وزن و کیفیت هر یک با دیگری متفاوت می‌باشد. همچنین در انواع مدل های کلاه کاسکت فک متحرک، بدون‌ فک، فک ثابت و غیره و انواع برندهای اروپایی، چینی و ایرانی موجود است که با وجود تنوع در مدل بهتر می‌توان متناسب با نیاز خود آن را خریداری کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.