علت ریزش ریش مردان – آلوپسی ریش و راهکار های قطعی درمان

0
رپورتاژ

به عنوان یک مرد، داشتن ریش از ویژگی های تعیین کننده مردانگی و فردیت است. با این حال، وقتی صحبت از آلوپسی ریش به میان می آید، می تواند یک تجربه ویرانگر باشد. آلوپسی ریش که به نام آلوپسی باربا نیز شناخته می شود، نوعی ریزش مو است که ناحیه ریش را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله به طور مفصل در مورد کاشت ریش و درمان قطعی آلوپسی ریش ، علل، انواع، علائم، تشخیص، گزینه‌های درمانی متداول و جایگزین، راه‌حل‌های درمانی قطعی و تغییرات سبک زندگی که می‌تواند به پیشگیری از آلوپسی ریش کمک کند، صحبت خواهم کرد.

آشنایی با آلوپسی ریش

آلوپسی ریش نوعی ریزش مو است که ناحیه ریش را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک وضعیت خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله می کند و منجر به ریزش مو می شود. این بیماری با تکه های کوچک و گرد ریزش مو مشخص می شود که می تواند در هر نقطه از ناحیه ریش رخ دهد. این بیماری می تواند مردان در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد، اما بیشتر در مردان 30 تا 40 ساله دیده می شود.

 

علل ریزش ریش مردان

علت دقیق آلوپسی ریش هنوز ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که این یک اختلال خود ایمنی است. در اختلالات خودایمنی، سیستم ایمنی به اشتباه به سلول های سالم بدن از جمله فولیکول های مو در ناحیه ریش حمله می کند. ژنتیک و سابقه خانوادگی نیز ممکن است در ایجاد آلوپسی ریش نقش داشته باشد. استرس، عدم تعادل هورمونی و برخی بیماری‌های خاص نیز می‌توانند باعث ایجاد آلوپسی ریش شوند.

 

انواع آلوپسی ریش

سه نوع آلوپسی ریش وجود دارد:

  • آلوپسی آره آتا: این نوع آلوپسی ریش باعث ایجاد تکه های گرد ریزش مو در ناحیه ریش می شود. این می تواند در هر نقطه از ریش رخ دهد و می تواند به ریزش موی کامل در ناحیه ریش منجر شود.
  • آلوپسی توتالیس: این نوع ریزش موی ریش باعث ریزش کامل مو در تمام ناحیه ریش از جمله سبیل، ریش و ساقه می شود.
  • آلوپسی یونیورسالیس: این نوع از آلوپسی ریش باعث ریزش کلی مو در کل بدن از جمله ناحیه ریش، پوست سر و سایر قسمت های بدن می شود.

 

روش‌های کاشت ریش و سبیل که برای درمان قطعی آلوپسی است

کاشت ریش را می‌توانیم با استفاده از روش‌ FUT، روش FIT و سایر روش‌های بر پایه‌ی روش FIT انجام بدهیم. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و باید ببینیم که با توجه به شرایط شما، کدام مناسب‌تر بوده و نتایج بهتری را حاصل می‌کند.

تفاوت روش‌های کاشت ریش

تفاوت روش‌های مختلف کاشت ریش در دو چیز است: اول شیوه‌ی برداشت فولیکول‌ها و دوم ابزارهایی که استفاده می‌شود.

 

شیوه‌ی برداشت فولیکول‌ها

دو شیوه‌ی کلی برای برداشت فولیکول‌ها از بانک مو وجود دارد:

  • برداشت نواریاین شیوه در روش FUT استفاده می‌شود. در برداشت نواری، پوست را به شکل نواری باریک برش زده و برداشت می‌کنیم. سپس پوست بالا و پایین ناحیه‌ی برش را به هم بخیه می‌زنیم. این شیوه با ایجاد زخم و خونریزی همراه است.
  • برداشت واحدهای فولیکولیاین شیوه در سایر روش‌های کاشت مو استفاده می‌شود و در آن هر فولیکول به طور مجزا و با استفاده از ابزارهای ظریف، از پوست خارج می‌شود. این شیوه زخمی روی پوست ایجاد نمی‌کند، خونریزی ندارد و نیازی به بخیه هم نیست. روش استخراج واحدهای فولیکولی با حداقل تهاجم انجام شده و به روش بدون جراحی مشهور است.

 

ابزارها و دستگاه‌ها

ابزارها و دستگاه‌های مختلف کاشت مو بیشتر در مرحله‌ی برداشت به کمک ما می‌آیند. در روش‌هایی که از برداشت واحدهای فولیکولی استفاده می‌شود، می‌توانیم استخراج فولیکول‌ها به شکل دستی یا اتوماتیک انجام بدهیم. این اصلی‌ترین وجه تفاوت بین روش‌های کم‌تهاجمی کاشت مو است.

  • روش FIT: استفاده از پانچ و انبرک‌های دستی برای برداشت فولیکول‌ها
  • روش SUT: استفاده از پانچ ماشینی و سیستم ساکشن برای برداشت فولکیول‌ها
  • روش Micro FIT: استفاده از پانچ ماشینی با قابلیت تغییر سایز و سیستم ساکشن برای برداشت فولیکول‌ها

 

بهترین روش کاشت ریش و سبیل

هر کدام از روش‌های کاشت مو مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهترین روش کاشت را در جلسه مشاوره با همفکری شما تعیین خواهیم کرد. به طور کلی ترجیح ما این است که از یکی از روش‌های کم‌تهاجمی کاشت مو استفاده کنیم. چون روش FUT ریکاوری سخت‌تر و عوارض بیشتری دارد.

هزینه کاشت ریش و سبیل

هزینه کاشت ریش و سبیل در کلینیک vip: برای دریافت اطلاعات تکمیلی، مشاوره آنلاین یا تلفنی، رزرو وقت درمان و اطلاع از هزینه دقیق کاشت ریش در کلینیک vip با مشاورین ما در تماس باشید :

  • تلفن: 44158011-021
  • واتس اپ : 09120998715

 

نتیجه گیری

برای بعضی از مردان داشتن یک ریش کامل و سالم یا حتی خط ریش با رشد مساوی در طرفین و بدون کچلی دشوار است. این امر می تواند به دلیل کم پشت بودن ریش ها باشد. یک پاسخ به این مشکل می تواند کاشت ریش باشد. یک راه حل ساده که محل های کم پشت را کاهش می دهد و موجب ایجاد ریش کامل سالم و یا حتی یک ریش پروفسوری خوش فرم و پر پشت می شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.