بهترین مرکز پی آر پی زانو در تهران + قرارداد با تمام بیمه ها

0

رپورتاژ

در طی سال های اخیر روش های درمانی مختلفی ارائه شده است که یکی از آن ها پی آر پی زانو می باشد، درمان از طریق پلاسمای غنی شده از پلاکت امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است و افراد زیادی از این طریق بهبود پیدا کرده اند؛

اما زمانی که یک روش درمانی شهرت پیدا می کند حتی افراد ناشی نیز اقدام به ارائه آن می کنند در حالی که دارای تخصص کافی در این زمینه نمی باشند. در این جا این سوال ایجاد می شود که بهترین مرکز پی آر پی زانو در تهران کجاست؟

در یک نگاه کلی بهترین مرکز برای انجام PRP جایی است که پزشکان آن دارای تخصص کافی در این زمینه باشند، علاوه بر تخصص پزشک باید دارای مدرک معتبر باشد هب گونه ای که باید استخوان بندی و مفاصل زانو به خوبی آشنا باشد و بداند که دقیقا محل تزریق باید در کدام قسمت باشد.

اما علاوه بر این موضوعات مواردی دیگری نیز وجود دارد که یک یک مرکز انجام پی آر پی معتبر باید آن ها را داشته باشد، اگر به دنبال این هستید که بدانید این موارد شامل چه چیز هایی می باشند حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید. همچنین ما با توجه به معیار هایی که وجود دارد ما بهترین مرکز پی آر پی زانو در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

بنابراین اگر قصد انجام این روش درمانی را برای خود یا یکی از نزدیکانتان دارید، توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

منظور از روش درمانی پی آر پی چیست؟

بیایید در ابتدا کمی با این روش درمانی آشنا شویم و بررسی کنیم که اصلا منظور از پی آر پی چه می باشد. این روش درمانی که مخففی از کلمه Platelet Rich Plasma یا سرم غنی ‌شده از پلاکت می ‌باشد از توان بیولوژیک بدن استفاده می کند تا از طریق بتواند اقدام به ترمیم و بازسازی بخش های مختلف نمود.

در خون انسان پلاکت هایی وجود دارد که تشکیل شده از حجم زیادی از مواد ترمیم کننده رشدی می باشد، تزریق پلاکت های غنی شده به صورت مستقیم به محل آسیب، سبب می شود تا میزان سلول ها افزایش پیدا کند و این گونه بافت های صدمه دیده ترمیم می شوند.

از طریق این تزریق میزان پلاکت های خون به 5 برابر حالت نرمال می رسد، به همین دلیل یکی از روش های اثبات شده و کاملا نتیجه بخش می باشد. همچنین این روش درمانی توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران تایید شده است و به عنوان یک روش درمانی موثر معرفی شده است و شما به راحتی می توانید آن را نزد متخصص زانو در تهران انجام دهید.

نحوه تزریق PRP زانو

تا اینجا با روش درمانی پی آر پی آشنا شدیم، اکنون به سراغ توضیح پی آر پی زانو و نحوه انجام آن می رویم. طی تحقیقات صورت گرفته تزریق پی آر پی به زانو می تواند حدود 80 درصد آرتروز زانو درجه 2 و 3 را درمان کند.

البته که اثر آن دائمی نمی باشد، اما حداقل برای 9 ماه تاثیر دارد و این مدت درد و التهاب بیمار تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. علاوه بر آن پس از یک سنی غضروف های مفصلی بین 4 تا 6 درصد تخریب می شوند، اما با تزریق پی آر پی به طور قابل توجهی این مقدار کاهش می یابد؛ بنابراین حتی می توان از این روش به عنوان جلوگیری از شدید آرتروز نیز استفاده کرد.

در حقیقت با این این تزریق سلول های فعال موجود در خون که برای ترمیم مناسب می باشند جدا می شوند و با غلظت بالا و درعین ‌حال کنترل ‌شده و متناسب با شدت بیماری، در مفصل تزریق می ‌نمایند.

البته باید در نظر داشته باشید که اثرات درمانی پی آر پی عموما پس از 3 الی 4 روز شروع می شوند؛ در یک وضعیت کلی حداقل 3 تزریق زانو و هرکدام بافاصله‌  4 تا 1  هفته، می‌ت واند به درمان مناسب آرتروز زانو کمک بسیاری کند. اما بهتر است تزربق اول و دوم به فاصله یک هفته و سوم به فاصله  ۱۰ روز تا ۳۰ روز بعد انجام شود .

اما برای تعداد دفعاتی که وجود دارد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و اگر در مورد هزینه پی آر پی زانو مشکلی نداشته باشید، به هر میزان که بدن نیاز داشته باشد تزریق انجام می شود.

اما در مورد تزریق خار پاشنه و رباط‌ ها و تاندون‌ ها تعداد تزریقات پایین‌ تر بوده و گاهی بیماران حتی با یک تزریق هم پاسخ می‌ دهند.

نحوه عملکرد پی آر پی چگونه است؟

با تمام این توضیحات نحوه دقیق عملکرد پی آر پی هنوز مشخص نیست، اما طی تحقیق هایی که تاکنون انجام شده است، به سبب افزایش غلظت فاکتور های رشد در خون، میزان سرعت و روند بهبودی بیشتر می شود.

به جهت سرعت بخشیدن در میزان روند بهبودی، درمان از طریق پی آر پی به دو صورت قابل انجام است:

  • در روش اول پزشک متخصص پی آر پی را به صورا مستقیم به محل آسیب دیدگی تزریق می کند، مثلا اگر فرد به جهت درمان تاندونیت آشیل (مشکلی که معمولاً در دوندگان و تنیس بازان دیده می شود و در آن تاندون آشیل، متورم و ملتهب می شود که معمولاً با درد زیادی همراه است) مراجعه کرده باشد.

برای درمان این بیمار، مقداری پی آر پی با بی حسی موضعی مخلوط می شود و سپس به طور مستقیم به محل آسیب دیده و بافت های ملتهب تزریق میشود، طبیعی است که فرد تا یک الی دو هفته مقداری درد داشته باشد؛ اما عموما پس از هفته دوم درد شما کمتر می شود.

  • در روش دوم، به جهت برخی از آسیب دیدگی ها، از این روش درمانی برای بهبودی بعد از جراحی استفاده می شود. به طور مثال ممکن است تاندون پاشنه پای یک ورزشکار، پاره شده و برای ترمیم تاندون، نیاز به جراحی باشد.

 

در حین جراحی ناحیه پاره شده را به کمک تزریق پی آر پی بهبود می بخشند، یعنی به طور مستقیم در بافت بخیه شده تزریق می شود.

بهترین مرکز پی آر پی زانو در تهران کجاست؟

تا اینجا به خوبی با روش درمانی پی آر پی زانو آشنا شده اید، اکنون به سوال اصلی مقاله باز می گردیم که بهترین مرکز پی آر پی زانو در تهران کجاست و کدام کلینیک ارتوپدی برای انجام این تزریق قابل اطمینان است؟

با توجه به اهمیتی که این تزریق دارد و این که به صورت مستقیم درون خون تزریق می شود، به همین دلیل بسیار مهم است که حتما به صورت تخصصی انجام شود؛ در صورتی که این تزریق توسط افراد ناشی انجام شود احتمال بروز عوارض بسیار جدی وجود دارد.

در کلینیک خانه درد پزشکان فوق تخصص زانو و ارتوپد وجود دارند، که تمامی آن ها دارای سابقه چندین ساله می باشند, علاوه بر آن تا کنون مراحعین متعددی نزد ما مراجعه کرده اند که تمامی آن ها دارای رضایت صد در صدی بوده اند.

شما قبل از مراجعه می توانید از مشاوره رایگان توسط پزشک متخصص استفاده کنید تا با آگاهی بیشتری این درمان را انجام دهید. برای برقراری ارتباط با ما و رزرو وقت مشاوره می توانید با شماره 02126703126 تماس داشته باشید.

آمادگی لازم قبل از تزریق پی آر پی زانو

قبل از اینکه شما برای تزریق پی ار پی آماده شوید، معاینات لازم توسط پزشک متخصص انجام می شود و توضیحات ضروری ارائه می شود. با این حال چند نکته وجود دارد که توصیه می شود حتما آن ها را رعایت کنید:

  • حداقل برای 3 الی 4 روز قبل از تزریق، از مصرف دارو های ضد انعقاد و التهاب خودداری کنید.
  • یک الی دو هفته قبل از تزریق، مصرف هر نوع ماده دارویی و گیاهی که موجب رقیق شدن خون می شود را متوقف کنید، این موضوع در خصوص انواع ویتامین ها و مکمل ها نیز صدق می کند.
  • به مدت یک الی دو هفته قبل از درمان، مصرف داروهای استروئیدی سیستماتیک را قطع کنید.
  • حتما در روز تزرق غذای سالم و کامل بخورید، بهتر است مواد غذایی مصرف کنید که در عملکرد خون اختلال ایجاد نمی کند.
  • مصرف آب را فراموش نکنید.
  • استفاده از استامینوفن و پمادهای ضد درد قبل و بعد از تزریق ممنوعیتی ندارد.

با توجه به این که برای این تزریق از خون خود شخص استفاده می شود، به همین جهت بسیار مهم است که پلاسمای خون در وضعیت طبعی قرار داشته باشد.

مراقبت های پس از تزریق پی آر پی

زمانی که شما این تزریق را انجام می دهید، احتمالا کمی درد خواهید داشت که کاملا طبیعی و بخشی از روند درمان می باشد. در یک حالت کلی درد نشان دهنده شروع فرایند بهبودی همزمان با سازگاری بدن با ماده تزریق شده است. طی ساعات پس از تزریق، بهتر است با نوشیدن مقادیر زیاد آب و مایعات دیگر بدن خود را کاملا هیدراته نگه دارید.

نکات مراقبتی که پس از انجام این تزریق توصیه می شود به شرح زیر می باشد:

  • به جهت کمتر کردن میزان درد می توانید هر 2 الی 3 ساعت هر برای برای مدت زمان 20 دقیقه از یخ در محل تزریق استفاده کنید، این کار موجب می شود تا میزان التهاب و کبودی شما نیز کمتر شود.
  • در روز های اول پس از تزریق از استحمام خودداری کنید.
  • بهتر است برای 3 الی 4 روز فعالیت های بدنی خود را محدود کنید، خصوصا کارهایی که فشار زیادی بر روی زانو وارد می کند.
  • احتمالا برای چند روز راه رفتن برای شما مشکل است، در این زمان می توانید از چوب های کمکی استفاده کنید تا فشاری بر روی زانو وارد نشود.
  • برای یک الی دو هفته مصرف سیگار، الکل و هر نوع ماده مخدر دیگر را کاملا قطع کنید، زیرا در روند درمان شما مشکل ایجاد می کند.

بعد از گذشت ۶ تا ۸ هفته از تزریق پی‌ آر‌ پی باید برای ارزیابی و بررسی میزان اثر بخشی کار مجددا به پزشک خود مراجعه کنید. در این جلسه می‌توانید در مورد اقدامات احتمالی بعدی نیز با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض احتمالی پی آر پی زانو و پلاکت درمانی

در صورتی که شما این تزریق را در بهترین مرکز پی آر پی زانو در تهران انجام دهید، انتظار می رود که هیچ گونه عوارضی را تجربه نکنید، زیرا این روش درمانی جزو روش های ایمنی می باشد که با حداقل عارضه ها همراه است.

اما برخی از عوارض گزارش شده که گاه به دلیل تزریق نامناسب و گاه به دلیل وضعیت بدنی بیمار دیده شده است به شرح زیر می باشد:

  • آسیب دیدن اعصاب اطراف محل تزریق
  • عفونت
  • آسیب به بافت و درد شدید در ناحیه تزریق

بازهم تاکید می کنیم که اگر شما این درمان را نزد متخصص ماهر انجام دهید، هیچ یک از عوارض بالا را تجربه نخواهید کرد.

اما در خصوص پلاکت درمانی، برخی از افراد نگران این هستند که آیا خون تزریق شده ممکن است با بدن ناسازگار باشد؟ در این مورد باید بگوییم که خیر، با توجه به این که پلاکت از خون خود شخص گرفته می شود بنابراین میزان ناسازگاری به حداقل می رسد.

با این حال برخی از خطرات بسیار نادری که ممکن است رخ دهد شامل:

  • عفونت موضعی
  • درد زانو در محل تزریق
  • آسیب دیدگی عصب، بیشتر در محل تزریق

اگر احساس می کنید شما هر یک از علائم را دارید، از پزشک خود در مورد علائمی که ممکن است نشانه ‌ای از بروز عوارض باشد و این که در صورت بروز این علائم چه کارهایی باید انجام دهید سوال کنید.

هزینه پی آر پی زانو

در آخر شاید این سوال برایتان ایجاد شود که هزینه تزریق پی آر پی به چه صورت است، این مورد کاملا وابسته به نوع آسیب دیدکی و پزشک معالج شما دارد و نمی توان قیمت مشخصی برای همه مشخص کرد، بنابراین بهترین کار این است که از پزشک معالج خود در این خصوص سوال کنید تا به خوبی راهنمایی شوید.

در کلینیک خانه درد جهت عمل های جراحی با تمامی بیمه ها قرارداد داریم و برای بقیه هزینه ها فاکتور جهت دریافت هزینه از بیمه های تکمیلی داده می شود.

سخن آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم تمامی پرسش های موجود در ذهن شما را به خوبی پاسخ دهیم، در صورت تمایل به مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به سایت کلینیک خانه درد به آدرس https://www.painhouse.ir/ مراجعه نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5