عربستان سعودی قانونی برای مجازات دسترسی بدون اجازه به گوشی تلفن همراه همسران وضع کرد

0

شهروندان سعودی در صورتی که بدون اجازه و رضایت همسر، به گوشی تلفن همراه او دست زده و در پی مشاهده یا شنود اطلاعات باشند؛ به پرداخت ۱۳۳ هزار دلار یا یک سال زندان و شاید هم هر دو محکوم می‌شوند.

عربستان سعودی اولین گام‌ها را برای حمایت از حقوق همسران در فضای مجازی برداشته است و پادشاهی این کشور روز دوشنبه قوانین جدیدی ابلاغ کرد که جریمه‌های سنگین و زندان را برای افراد متاهل در پی دارد.

طبق قانون جدید عربستان، جاسوسی، سرقت، شنود یا دسترسی و دریافت اطلاعات ارسال شده توسط گوشی تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی و همین‌طور رایانه‌های همسر ممنوع است.

در این قانون، دسترسی و استفاده از رایانه همسر بدون اجازه؛ چه برای مصارف قانونی و روزانه یا عمدی و همراه با تهدید و اخاذی و غیره باز هم جرم سایبری تلقی شده و مجازات دارد.

قانون‌گذار برای این جرایم مرتکب شده توسط افراد متاهل، از جریمه نقدی ۱۳۳ هزار دلار (۵۰۰ هزار ریال سعودی) تا یک سال زندان و هر دوی آن‌ها را وضع کرده است.

دولت عربستان اعتقاد دارد این قوانین جدید به حفظ حریم خصوصی کاربران اینترنت و افراد شخصی کمک بیشتری می‌کند و از جرایم سایبری و فضای مجازی می‌کاهد. عربستان به مرور می‌خواهد مجموعه‌ای از قوانین مربوط به هک، جرایم سایبری و حریم خصوصی را وضع کند تا در سال ۲۰۳۰ به چشم‌انداز مورد انتظار برسد.

چشم‌انداز این کشور رسیدن به عربستانی مدرن از نظر اجتماعی، اقتصادی و زندگی شهری در سال ۲۰۳۰ است. در این راستا؛ به طور مرتب شاهد تغییر قوانین در این کشور هستیم. دادن آزادی‌های بیشتر به زنان مانند مجوز رانندگی، حضور در ورزش‌گاه‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر بخش دیگری از سیاست‌های عربستان برای مدرنیزه شدن است.

البته، قوانین جدید وضع شده برای دسترسی غیرقانونی به دستگاه‌های دیجیتالی هم شامل زنان و هم مردان است.

از وضع قوانین تا واقعیت‌های موجود

برخی از کارشناسانی که از نزدیک با واقعیت‌های جامعه عربستان آشنایی دارند؛ تصویب چنین قوانینی را برای عبور از یک کشور سنتی به کشوری مدرن کافی نمی‌دانند؛ چون عربستان به شدت ساختاری مردگرایانه و مردسالارانه دارد.

زنان حق کار و درآمد ندارند و به طور کامل وابسته به مردان هستند. وقتی یک مرد رایانه و موبایل زن‌اش را خریداری کرده و تمام هزینه‌ها و مایحتاج‌اش را تامین می‌کند و در دیدگاه‌های سنتی رایج؛ مالک او است؛ چگونه همسران می‌توانند بابت دسترسی غیرقانونی به گوشی تلفن همراه‌شان از مردان شکایت کنند و آن‌ها را به زندان یا پرداخت جریمه نقدی وادار سازند؟

در غالب اجتماع عربستان هنوز دیدگاه‌های سنتی قومی قبیله‌ای و مذهبی حکم‌فرما است و فقط قشر کمی از خانواده‌ها توانستند ساختارهای سنتی را کنار زده و به سبک زندگی اروپایی‌ها نزدیک شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5