برای خرید ویلا به چه نکاتی باید توجه شود؟

0
رپورتاژ

انواع ویلا در شمال

امروزه با گسترش شهر نشینی و مهاجرت اکثر شهرستانی ها به مراکز استان ها متاسفانه دسترسی به جاذبه های طبیعت از جمله آبشارها، رودخانه ها، کوه ها و… محدود شده است. برای رویارویی با این مشکلات و عدم افسردگی می توان با سرمایه گذاری در شمال کشور و خرید ویلا به جاذبه های شهرهای شمالی کشور دست یافت. با گیلیم همراه باشید:

شهرهای شمالی کشور بدلیل بارش فراوان باران، آب و هوای مطلوب و پوشش گیاهی مناسب زمینه بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی فراهم کرده است. با خرید ویلا و یا زمین در شمال می توانید در ایام تعطیلات برای سپری کردن اوقات فراغت و یا اجاره دادن به مسافران به درآمد عالی دست یافت.

معمولا افرادی که از بیماری های مختلف از جمله بیماری های ریوی، کلیوی، نارسایی کلیوی، بیماری پوستی و… رنج می برند می توانند برای افزایش روند بهبودی در شهرهای شمالی کشور ساکن شوند و با خرید و سرمایه گذاری در این مناطق به سود خوب برسند.

 

با توجه به موقعیت شهرهای شمالی کشور و وضعیت آب و هوایی ویلاها به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. ویلای ساحلی
  2. ویلای جنگلی
  3. ویلای کوهستانی

ویژگی های ویلای ساحلی

همانگونه که از نام ویلای ساحلی مشخص است این ویلاها در کنار ساحل قرار دارند و سبب افزایش جذابیت رودخانه و ویلا می شود. معمولا ویلاهای ساحلی در شهرستان های استان مازندران بدلیل نزدیکی به دریای خزر قرار دارند.

بدلیل افزایش رطوبت هوا معمولا مصالح بکار رفته در ساخت ویلا ها از چوب می باشد. با توجه به نزدیک بودن شهرستان های استان مازندران به تهران (پایتخت کشور) و سهولت دسترسی به جاده ها مسافران و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند.

ویلاهای ساحلی بدلیل افزایش گردشگران در فصل های مختلف نسیتا هزینه بالاتری دارند. در صورتیکه قصد سرمایه گذاری در شهرستان های استان مازندران را دارید توصیه می شود اقدام به خرید ویلای ساحلی و یا زمین دارای کاربری مشخص تهیه نمایید.

شهرستان های استان مازندران که دارای آب و هوای مطلوب، نزدیک به تهران هستند شامل: رامسر، تنکابن، کلاردشت، عباس آباد، چالوس، نوشهر، آمل، محمودآباد، نور، فریدونکنار، بابل، سوادکوه، بابلسر، قاُئم شهر، جویبار، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه و میان دوره می باشد.

معمولا آب و هوای مناطقی که دارای ویلای ساحلی می باشد دارای آب و هوای شرجی در فصل تابستان و  آب و هوای سرد در فصل زمستان و آب و هوای مرطوب در فصل بهار هستند، در صورتیکه در فصل تابستان توانایی تحمل آب و هوای شرجی را ندارید مسافرت به این مناطق توصیه نمی شود.

ویژگی های ویلای جنگلی

همانگونه که از نام ویلای جنگلی مشخص است، ویلای جنگلی در یک منطقه جنگلی دارای پوشش گیاهی مناسب، سر سبز، به دور از آلودگی هوا و آلودگی صوتی قرار دارد. این نوع ویلا ها بدلیل وجود ازدیاد رطوبت هوا و بارش فراواش برای جلوگیری از فرسودگی زود رس ویلاها معمولا از مصالحی مانند چوب و سنگ برای ساخت استفاده می شود.

شهرستان چمستان در استان مازندران و در یکی از بخش های شهرستان نور قرار دارد. شهرستان چمستان با تهران حدود 230 کیلومتر فاصله دارد و این مورد به عنوان یکی از مزیت های دسترسی به ویلای جنگلی در استان مازندران را فراهم آورده است.

ویلای جنگلی معمولا دارای قیمت مناسب و نسبتا کمتر از ویلای ساحلی می باشد. اما فاصله این ویلاها با شهر و تهران نسبتا زیاد است و همچنین دسترسی به جاده ها نسبتا به ویلای ساحلی سخت تر است.

https://gillim.ir/property-type/forest-villa/

ویژگی های ویلای کوهستانی

همانگونه که از نام این ویلا ها مشخص است، ویلاهای کوهستانی در مناطق کوهستانی و در نزدیکی کوهپایه ها قرار دارند. این مناطق را کوه ها به صورت حصار در بر گرفته اند. برای افرادی که به آب و هوای گرم و شرجی آلرژی دارند انتخاب ویلای کوهستانی گزینه بسیار مناسبی است.

معمولا آب و هوای این مناطق در فصل گرما بسیار خشک و در زمستان فوق العاده سرد است. معمولا مصالحی که برای ساخت ویلاهای کوهستانی استفاده می شود از جنس اسکلت بتنی می باشد زیرا این مناطق بدلیل وجود ارتفاعات باید از مصالح بتنی استفاده شود.

ویلاهای کوهستانی نسبت به ویلای ساحلی و جنگلی قیمت مناسب تری دارند ولی باید توجه نمایید که بدلیل عدم دسترسی آسان به شهر و مراکز رفاهی و عدم دسترسی آسان به امکاناتی از قیبل آب، برق، گاز و.. برای سرمایه گذاری مناسب نمی باشند.

برای خرید ویلا به چه نکاتی باید توجه شود؟

برای خرید ویلا (ویلای ساحلی، ویلای کوهستانی و ویلای جنگلی) حتما باید با کارشناسان و مشاورین املاک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. در نظر داشته باشید برای خرید ویلا و یا زمین باید نوع کاربری با توجه به آب و هوای منطقه مطابقت داشته باشد.

نکاتی که برای خرید ویلا و یا زمین باید رعایت شود:

  • نوع سند مالکیت
  • متراژ زمین
  • متراژ بنای ویلا
  • نوع کاربری
  • مصالح بکار برده شده برای ساخت ویلا
  • امکانات رفاهی ویلا (آب، برق، گاز و..)
  • موقعیت جغرافیایی ویلا (ویلای ساحلی، ویلای کوهستانی، ویلای جنگلی)
  • بودجه اولیه برای سرمایه گذاری

و…

 

ویژگی ویلای شهرکی

یک نمونه دیگر از ویلاهای موجود در شمال کشور ویلای شهرکی می باشد. همانگونه که از نامش مشخص است این ویلا در فاصله نسبتا کم از شهر قرار دارد و به دلیل سهولت دسترسی به مراکز خرید، درمانگاه و.. امکان رفت و آمد به شهر به صورت چشمگیر کاهش یافته است.

ویلاهای شهرکی معمولا به صورت خانه هایی در کنار هم ساخته می شوند و بدلیل متراکم شدن در یک منطقه از امنیت مناسبی برخوردار است. در صورتیکه شما ویلا را ترک کنید با خیال آسوده می توانید به مسافرت بروید زیرا با دارا بودن نگهبان به صورت اختصاصی هیچ گونه آسیبی به ویلا و اموال عمومی نمی رسد.

ویلا های شهرکی معمولا قیمت نسبتا پایینی دارند، در صورتیکه تمایل به خرید و سرمایه گذاری در این حیطه دارید توصیه می شود اقدام به خرید ویلای شهرکی نمایید. می توانید با اجاره دادن به مسافرین و گردشگران به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و… کسب درآمد عالی داشته باشد.

ویلاهای شهرکی دارای امکاناتی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن و… هستند. یکی از وجه تمایزات ویلاهای شهرکی نسبت به سایر ویلاها سهولت دسترسی به این امکانات می باشد، زیرا اکثر ویلاها برای دسترسی به این منابع دچار مشکلات فراوان و طاقت فرسا هستند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.