مهمترین چالش ها در خرید محصولات زناشویی

0
رپورتاژ

بر کسی پوشیده نیست که خرید محصولات زناشویی برای اکثر هموطنان ما موضوعی چالش برانگیز است. از آنجایی که این کالاها برای سلامت و بهداشت جنسی اهمیت فراوانی دارند، طبیعتاً تهیه کردن آنها نه تنها لازم است بلکه نباید هم دشوار باشد. جدا از کمکی که این محصولات به بهوبد کیفیت رابطه میان زوجین می نمایند، باید رفع و تقلیل مشکلات زناشویی توسط آنها را هم در نظر داشته باشید. با تمام این تفاسیر به نظر می رسد باید فرآیند خرید آنها حتی المکان تسهیل شود، اما این حقیقتی نیست که در جامعه کنونی ایران حاکم است.

در این مطلب به بررسی علل روبرو شدن با این چالش ها می پردازیم و بحث می کنیم که این چالش ها به چه شکل باید پشت سر گذاشته شوند. با ما همراه باشید.

 

چرا خرید این محصولات برای اکثر افراد دشوار است؟

دشوار بودن تهیه کالاهایی مانند لوازم زناشویی برای عموم مردم ایران بدیهی است. این امر مشکلات فراوانی هم به صورت فردی و هم به صورت اجتماعی به وجود می آورد و معضل هم این است که ریشه های آن را باید در فرهنگ، تربیت فردی و عرف اجتماع جستجو کرد. به راحتی این مشکل می تواند به موضوع تحقیقات دانشگاهی بدل شود، بنابراین پرداختن خلاصه به آن حق مطلب را ادا نخواهد کرد. با این حال با اشراف به اینکه تشریح کامل مسائل مرتبط با این حوزه در حوصله مخاطبان ما نمی گنجد، به طور مختصر و مفید به اصلی ترین دلایل آن خواهیم پرداخت.

دلایل مختلفی برای این دشواری وجود دارد، اما شاید مهمترین آنها شامل موارد زیر باشند:

  • تابوی خرید محصولات زناشویی
  • فقدان بازار مرکزی
  • نادیده گرفته شدن توسط مسئولین

در ادامه هر کدام از این موارد را با هم بررسی می کنیم.

 

  1. تابوی خرید محصولات زناشویی

«تابو» در لغت به معنای رفتار، گفتار یا امور فردی و اجتماعی است که بر اساس سنت ها، اعتقادات مذهبی یا عرف غالب یک جامعه ناپسند و نکوهش پذیر به شمار می رود. بدیهی ترین مثال از تابو، دیدگاهی است که نسبت به برخی عبارات و لغت ها وجود داشته و عموم جامعه به کار بردن آنها در فضای رسمی یا عمومی را پسندیده نمی دانند. با این تعریف به وضوح می توانید ببینید که خرید محصولات زناشویی نیز برای عمده مردم ایران بدل به یک تابو شده است.

پدید آمدن این تابو دلایل واضحی دارد. برای مدت قابل توجهی عقیده عمومی در خصوص تهیه محصولاتی مانند خرید کاندوم به شدت منفی بود، چون جلوگیری از بارداری مرتبط با روابط نامشروع تلقی می شد و طبیعتاً جامعه مذهبی و سنتی ایران با چنین موضوعی کنار نمی آمد. این تفکر به مرور زمان کمرنگ شده و اثرات مثبت این کالاها برای کاهش انتشار بیماری های مقاربتی، رفع مشکلات زناشویی، بهبود روابط زوجین و کمک به محکم شدن روابط خانوادگی اثبات شده است. اما با این وجود همچنن تفکر منفی نسبت به آنها به عنوان ساختار فکری غالب شناخته می شود.

این تابوی غلط آنچنان در تفکرات ما جا افتاده است که وقتی افراد متأهل می خواهند برای رابطه مشروع و عادی خود با همسرشان به خرید آنها اقدام کنند، دچار احساس خجالت و شرم بعضاً شدید می شوند. این موضوع که در داروخانه ها (به عنوان مرکز تهیه این قبیل محصولات) افراد بعضاً از مطرح کردن نام محصولاتی مانند کاندوم و اسپری تاخیری ابا دارند به وضوح نشان می دهد که چقدر ناپسندی این موضوع در فرهنگ ایرانی ریشه دوانده است. همان طور که گفتیم این موضوع صحیح نیست، چون این ابزارها در حال حاضر کاربردهای پسندیده و مورد قبول فراوانی هم دارند و نه تنها قضاوت بیرونی، بلکه سختگیری درونی افراد در خصوص آنها نیز پذیرفتنی نیست.

 

  1. فقدان بازار مرکزی

نبود یک بازار مرکزی برای این محصولات موضوعی است که با خود مشکلات فراوانی به همراه می آورد. شاید بدیهی ترین این مشکلات، معضل حضور غالب محصولات تقلبی باشد. از آنجایی که این محصولات حاوی مواد شیمیایی مانند لیدوکائین، بنزوکائین و… هستند، فرمولاسیون آنها باید دقیق و بی نقص بوده و هر گونه اشتباه یا سرسری گرفتن ترکیبات می تواند آثار بسیار مخربی به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر دقت کنید که در رابطه زناشویی این ترکیبات با نقاط بسیار حساس بدن در ارتباط مستقیم هستند، پس سلامت این مواد رابطه مستقیم با سلامت مصرف کنندگان آنها دارد.

بدون یک بازار معتبر و مرجع به سختی می توان توزیع کننده قابل اعتماد و مطمئنی یافت و اکثر افراد هم، به حق، از خرید محصولات نامطمئن می ترسند و ترجیح می دهند به سراغ تولیداتی که پتانسیل ایجاد بیماری و عفونت دارند نروند. در چنین وضعیتی فروشگاه های آنلاین که اعتبار کافی داشته و اصالت آنها مورد تأیید است شاید بهترین گزینه در دسترس افراد باشند.

 

  1. نادیده گرفته شدن توسط مسئولین

همان طور که پیش از این تأکید کردیم، محصولات زناشویی به خاطر اثر مهم خود در سلامت و بهداشت جامعه نباید نادیده گرفته شوند. اما تفکری که در جامعه به آنها به چشم منفی نگاه می کند، در سطح مسئولین هم با همین دیدگاه تلاش می کند از پرداختن و مدیریت واردات و تولید، توزیع و فرآیند خرید و فروش این کالاها اجتناب نماید. این در حالی است که اتفاقاً در این سطح باید حتماً این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، چون هم تمایل به استفاده از آنها در میان نسل های جدید در حال افزایش است و هم پر واضح است که توجه داشتن به آنها برای کلیت جامعه مفید خواهد بود.

با این حال، این بازار به حال خود رها شده است. به جز فروشگاه های آنلاین که تحت ذره بین برخی نهادهای نظارتی قرار دارند و مدیران آنها به خاطر اعتبار خود هم که باشد برای ارائه محصولات اریجینال و اصل تلاش می کنند، در داروخانه ها نمی توانید انتظار داشته باشید محصولات درجه یک و باکیفیت پیدا کنید. این مشکل چیزی نیست که حل و فصل آن تحت اختیار عامه مردم باشد، بنابراین گرچه اثر آن غیرقابل انکار است اما نیازی نیست بیش از حد روی آن متمرکز شوید.

 

فروشگاه های آنلاین و اثر آنها

به دلیل نظارتی که بر فضای آنلاین کسب و کارها و فروشگاه های این فضا اعمال می شود و حساسیت ها در مورد بازخوردهای مشتریان آنها، می توانید بیشتر از فروشندگان بازاری به آنها اطمینان کنید. هرچه باشد اغلب این پلتفرم ها یا کوچک و در حال رشد هستند پس به بازخوردهای مثبت و مشتریان دائمی نیاز دارند، یا بزرگ و معتبر هستند و عرضه محصولات کم کیفیت و تقلبی به طور گسترده در آنها می تواند به شدت برای اعتبارشان مخرب باشد. این نوع خطرات را هنگام کار با داروخانه ها و فروشگاه های بازار کمتر مشاهده خواهید کرد و بنابراین اطمینان به کیفیت محصول آنها هم کمتر است. لذا اگر می خواهید کالاهایی از این دست را خریداری کنید، گزینه منطقی خرید از فروشگاه های آنلاین است.

کار با فروشگاه ها و کسب و کارهای برخط اما به آن سادگی ها هم نیست. دقت داشته باشید که حتماً اعتبار فروشگاه را بررسی کنید و به توصیه آشنایان در مورد آنها اعتماد نداشته باشید. یکی از ابتدایی ترین مواردی که در این زمینه می توانید چک کنید نماد الکترونیکی یا اینماد است که مشخص کننده قانونی بودن آنهاست و نشان می دهد که اگر شکایتی از کسب و کار داشته باشید، مرجعی برای پاسخگویی وجود خواهد داشت. نظرات کاربران، توضیحات دقیق محصول و نحوه پاسخگویی فروشندگان آن نیز همگی می توانند گزینه های مناسبی برای بررسی قابل اعتماد بودن سایت مورد نظرتان باشند. تا زمانی که این مسائل را در نظر داشته باشید، خرید به نسبت رضایت بخش و ایده آلی را تجربه خواهید کرد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی چالش های خرید محصولات زناشویی پرداختیم و بحث کردیم که دلایل به وجود آمدن آنها چیست. شاید مهمترین دلیل در این میان موضوع فرهنگی و نگاه غالب فردی و اجتماعی نسبت به این کالاها باشد که باعث می شود حتی اگر خودتان هم به کار بردن آنها را به نیت رعایت بهداشت جنسی در نظر داشته باشید، به خاطر عرف و قضاوت جامعه دچار شرم و خجالت شوید. با این وجود نبود یک بازار مرکزی که به سودجویان و تولیدکنندگان کالاهای تقلبی اجازه جولان دادن می دهد و نادیده گرفته شدن توسط مسئولین مربوطه که خلأ قانونی ایجاد کرده و می تواند زمینه ساز معضل های بعدی باشد هم چالش های قابل توجهی در این زمینه هستند.

شاید بهترین توصیه ای که می توانیم در اختیار شما قرار دهیم، استفاده از خدمات فروشگاه های آنلاین باشد، جایی که نظارت در بهترین حالت خود قرار داشته و به خاطر حفظ وجهه و اعتبار کسب و کار، می توانید بیشتر از منابع دیگر به اصل بودن تولیدات اطمینان داشته باشید. دقت کنید که این موضوع تضمین کننده هیچ چیز نیست و همچنان باید حواس خود را در ارتباط با خرید محصولات زناشویی جمع کنید، اما به این ترتیب می توانید تا حد قابل توجهی نگرانی و ریسک خرید خود را کاهش داده و در نهایت محصول ایده آل تری تهیه کنید.

منبع : سپیتا شاپ

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.