راه‌های پیشگیری و درمان سرطان سینه کدام‌ها هستند؟

0

هنرمندان و اشخاص مشهور زیادی را می‌توان نام برد که در کمال سلامت به زندگی مشغول هستند؛ ولی با بررسی بیشتری در زندگی آنان در می‌یابیم به سرطان سینه مبتلا بوده و خوشبختانه بهبود یافته‌اند. امروزه نهادهای زیادی وجود دارد که در صورت ابتلا، به بیماران یاری می‌رسانند. در عین حال، این بیماران از کمک‌های دوستان و اقوام خویش نیز برخوردار هستند. از بخت بد، مردان نیز همانند زنان از خطر ابتلا به این بیماری در امان نیستند. بنابراین باید برای ریشه‌کنی بیماری سرطان در جامعه تلاشی همگانی کنیم و امیدوار باشیم تا جامعهٔ جهانی به سلامت همگانی دست یابد.

پیش از این‌که خود را درگیر بایدها و نبایدها کنید، بهتر است نخست با یک پزشک یا متخصص بهداشت در رابطه با راه‌های مبارزه با بیماری سرطان سینه آگاهی‌های سودمندی به‌دست آورید؛ سپس سبک زندگی سالم را پیش بگیرید. برای این کار بهتر است نخست از آشپزخانه‌تان آغاز کنید؛ نام خوراک‌هایی را پیدا کنید که خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از کشیدن سیگار و نوشیدن نوشابه های الکلی خودداری نمایید

زن بودن خودبه‌خود خطر ابتلا به این بیماری را به‌صورت ژنتیکی بالا می‌برد. روش زندگی شما نیز می‌تواند مزید بر علت باشد.

متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که عوامل زیادی خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، اما فارغ از جنسیت، می‌توان کارهایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان سینه انجام داد.

مصرف مواد قندی را کاهش دهید

متخصصین تأکید می‌کنند رژیم خوراکی مناسب، پیش یا پس از عمل سرطان سینه، در بهبودی بیماران اثر زیادی برجای می‌گذارد. آنان پیشنهاد می‌کنند کسانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند و یا دچار این بیماری هستند، باید مصرف مواد قندی به ویژه قندهای غیرطبیعی را به شدت کاهش داده یا این مواد را از رژیم خود حذف نمایند.

تلاش کنید نسبت وزن به قد متعادلی داشته باشید

متخصصین بر این باورند که نسبت وزن به قد متعادل، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

زنانی که بیش از سی کیلوگرم اضافه وزن، به ویژه در ناحیهٔ شکمی خود دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری می‌باشند.

برای رفع این مشکل باید کاهش وزن و بهره‌گیری از رژیمی اثربخش را در دستور کار خود قرار دهند.

امروزه برای پیدا کردن رژیمی مناسب، می‌توان از ابزارهای مجازی نظیر اینترنت با جست‌وجو در پایگاه‌های مرتبط به راحتی بهره گرفت.

حتی اگر سالم هستید، همچنان پُرکار باشید

بر پایهٔ اظهارنظر بیشتر متخصصین، پُرکاری و تکاپو کلید سلامت و راهکار کاهش ابتلا به بیماری سرطان است.

چه دارای سوابق خانوادگی ابتلا به این بیماری باشید چه نباشید، بهتر آن است که برای سلامتی خود و کاهش خطر ابتلا به این بیماری، به عنوان یک راه اثربخش، همواره پُرکاری و تکاپو را مد نظر داشته باشید.

منظور از پُرکار بودن، تنها کلاس ورزش رفتن نیست، بلکه باید پُرکاری و تکاپو را به عنوان یک راه مناسب برای سلامتی در زندگی برگزید.

میزان هورمون‌های خود را طبق دستور پزشک، هر چند وقت یک‌بار بررسی نمایید

به گفتهٔ پزشکان در درمان‌های هورمونی، با افزایش میزان هورمون پروژسترون به منظور مقابله با نشانه‌های یائسگی، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان افزایش می‌یابد.

اگر تحت نظر پزشک ناگزیر از این‌گونه درمان‌ها هستید، اطمینان حاصل نمایید که مدت استفاده کمتر از سه سال باشد و داروهای مصرفی نیز خالی از پروژسترون باشد.

پیش از مصرف هر دارو باید مشورت‌های پزشکی لازم را داشته باشید.

تلاش کنید از پرتوهای رادیواکتیو تا اندازهٔ ممکن دوری گزینید

پرتوهای محیطی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

اشخاصی مانند رادیولوژیست‌ها و تکنسین‌های این رشته به دلیل این‌که در معرض پرتوهای بیشتری قرار می‌گیرند، باید بسیار با احتیاط عمل نمایند تا کمترین میزان پرتو را دریافت نمایند.

تلاش کنید روزکار باشید

متخصصین باور دارند شب‌کاری خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

آمارها برای نمونه، نشان می‌دهد زنانی که در نیروی نظامی دانمارک به صورت شب‌کار خدمت می‌کردند، چهل درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری سرطان سینه قرارداشتند.

اگر چه نمی‌توان به شکل صددرصد ساعات کاری خود را انتخاب نمود، اما باید تلاش کرد تا اندازهٔ ممکن داوطلب شب‌کاری نشد.

اگر سابقهٔ خانوادگی این بیماری را دارید،با پزشک در میان بگذارید

اگر سابقهٔ این بیماری را در خانوادهٔ خود مشاهده کردید، باید با پزشک در میان بگذارید تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان برای شما آزمایشات خاصی را ترتیب دهد و یا در صورت لزوم دارو و اقدامات تشخیصی مناسب را تجویز نماید.

سرطان سینه

سرطان سینه (پیشگیری و درمان)
نویسنده : مهرنوش انصاری
ناشر: پرنیان اندیش
تعداد صفحات : ۱۱۴ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5