سامسونگ برای اولین بار به دنبال استفاده از قابلیت بزرگی است که هنوز اپل نتوانسته انجام دهد

5

براساس اخباری که یک تحلیل‌گر قابل اعتماد منتشر کرده؛ سامسونگ به‌زودی اپل را در حوزه صفحه‌نمایش‌ گوشی‌های هوشمند شکست می‌دهد.

این اخبار می‌گویند سامسونگ روی فبلت گلکسی نوت بعدی خود می‌خواهد از نمایشگرها مجهز به اسکنر اثرانگشت استفاده کند. یعنی حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش ادغام می‌شود. واضح است که اپل به این زودی‌ها نمی‌تواند چنین قابلیتی را استفاده کند و فعلا درگیر آیفون X است.

اپل می‌گوید Face ID آینده امنیت بیومتریک است و بسیار امن‌تر از Touch ID است. اما هیچ‌کس با قاطعیت نمی‌تواند بگوید که اپل از حسگر اثرانگشت برای آیفون X منصرف شده است. تا چند ماه پیش؛ شایعه بود که اپل روی آیفون ویژه خود یک صفحه‌نمایش با اسکنر اثرانگشت استفاده می‌کند که با فشار دادن نمایشگر در هر نقطه‌ای؛ اثرانگشت کاربر ثبت می‌شود. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند اپل هنوز هم دارد روی این فناوری کار می‌کند.

اما با نزدیک شدن رونمایی آیفون X، اپل ناچار شد فعلا نمایشگر اثرانگشت را کنار گذاشته و فقط به حسگر تشخیص چهره بسنده کند. حالا اگر در روزها و ماه‌های آینده، کاربران از Face ID استقبال کنند؛ احتمالا اپل دیگر به فکر استفاده دوباره از حسگر اثرانگشت نخواهد بود و این پروژه را به فراموشی می‌سپارد اما اگر Face ID خوب کار نکند یا کاربران با آن به مشکل بربخورند؛ می‌توان امیدوار بود که اپل دوباره روی نمایشگر اثرانگشت کار کند و آن را به آیفون‌های بعدی برساند.

اپل تنها شرکتی نیست که دارد روی چنین پروژه‌ای تحقیق می‌کند. «مینگ چی کو» Mgi-Chi Kuo تحلیل‌گر ارشد و معروف سایت «KGI Securities» که همیشه اظهارنظرهای جنجالی ولی غالبا درستی از آینده اسمارت‌فون‌ها دارد؛ این بار می‌گوید سامسونگ در تدارک استفاده از نمایشگر اثرانگشت روی گلکسی نوت ۹ است. احتمالا این گوشی آگوست سال آینده معرفی می‌شود.

سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی می‌گوید دو شرکت BeyondEyes و Samsung LSI (زیرمجموعه سامسونگ) بخشی از نمونه‌های اولیه خود را به دفتر اصلی سامسونگ منتقل کردند. در حال حاضر، سامسونگ روی گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ سیستم تشخیص چهره را عرضه کرده اما اصلا مزایا و کاربری‌های Face ID اپل را ندارد. سیستم تشخیص چهره سامسونگ به شدت غیرقابل‌اعتماد است و به راحتی فریب می‌خورد.

«مینگ چی کو» چند روز پیش در یک پیش‌بینی و تحلیل دیگر از آینده بازار اسمارت‌فون‌ها؛ گفت گوشی‌های اندرویدی ۱۸ تا ۳۰ ماه زمان نیاز دارند تا سیستمی مشابه Face ID بسازند.

منطقی است که سامسونگ بخواهد با نمایشگر اثرانگشت در گوشی پرچم‌دار بعدی خود؛ ضربه کاری و موقتی به اپل وارد کند و زمان بخرد تا سیستم تشخیص چهره اختصاصی خود را توسعه و آماده سازد. «چی کو» هم اعتقاد دارد در نهایت تمامی گوشی‌های اندرویدی رده بالای بازار به سیستمی مشابه Face ID مجهز می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. مسعود می گوید

    این پتنت توسط مایکروسافت ثبت شده است.
    صرفاً جهت اطلاع…

  2. محمد می گوید

    به نظر که همیشه سامسونگ یکی از بهترین ها بوده و هست.
    من هر چی که سامسونگ تولید کنه میگیرم و تمامی لوازم منزلم هم سامسونگه که اتفاقا دیروز یه تلویزیون که مدلش هم در زیر گزاشتم گرفتم و عالیه.

  3. امیر می گوید

    ای کاش یذره از این رقابت سر باطری موبایل ها هم بود.(گوشی خود را بعد یک ساعت مجددا به شارژ میزند)

    1. پژمان می گوید

      تازه داشت یک رقابت خیلی خفیفی تو چپوندن بیشترین میزان باتری تو کمترین میزان حجم گوشی شکل میگرفت … و اس 7 و نوت هفت تو حجک کم شون باتری بزرگی رو جا میدادند …. که با ترکیدن نوت 7 دیگه برای همیشه دورش خط کشیده شد.
      اپل هم که ناف اش رو با نازک کردن گوشی بریدند … یک رقابت مسخره ای رو راه انداخته که گوشی هر چی نازک تر بهتر … ولو به قیمت بیرون زدن دوربین عین چشم غورباقه .. ولو به قیمت باتری ولو به قیمت خم پذیر بودن گوشی .. ولو به هر قیمتی …

      رقابت سر باتری هم مشخصا شروع کننده اش باید اپل یا سامسونگ باشند …. سونی این همه وقت گوشی ضد آب زد ، تا وقتی سامسونگ رو ضد آب بودن اس7 مانور تبلیغاتی نداده بود و اپل آیفون 7 رو ضد آب نکرده بود ، اصلا نه شرکتها نه خریدار ها اهمیتی به این قابلیت نمیدادند …. الان این همه گوشی چینی هست که باتری های افسانه ای دارند .. مثلا شیائومی 5s ولی خوب کسی به این باتری بهایی میده ؟ ابدا و اصلا … جاش همه کمپانی ها رقابت میکنند که یک وقت تو حذف کردن پورت بسیار عالی و کاربردی 3.5 میلیمتری ، از هم عقب نمونند !!!!

  4. سعید می گوید

    سلام فوق العاده بود ممنون از سایت خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5