این زن متوجه شد که شخصی با ایرتگ اپل ساعت‌هاست که او ردیابی کرده، اما پلیس فعلا نتوانسته برای او کاری کند

0

به تازگی یک  کاربر تیک تام با نام کاربری @kimbreezeh در ویدئویی به دنبال‌کننده‌های خود در مورد خاطرات ابزار پایش ایرتگ اپل، هشدار داده است.

وی پس از دریافت هشدار (الرت) مشکوک در گوشی موبایل خود و تماس با پلیس، پاسخ رضایت‌بخشی از آنها نگرفت.

او با یک الرت روی آی‌فون خود مطلع شد که یک ایرتگ از ساعت 5 او را دنبال می‌کند ولی تا ساعت 11 و نیم او متوجه این پایش پنهان نشده بود. او نمی‌داند واقعا چه کسی این کار را کرده.

ویدئوی او فعلا پنج میلیون بازدیدکننده در تیک تاک پیدا کرده. این کاربر گفته که وقتی نتوانسته ایرتگ را در خودرویش پیدا کند، حتی به یک خدماتی تعویض لاستیک رفته تا بلکه آنها ایرتگ را در جایی پنهان از دید، در خودرویش پیدا کنند.

پلیس فعلا ترجیح داده خودش را وارد این مسئله نکند و به این اکتفا کرده که هر وقت این زن توانست مشخص کند که فرد پایشگر او چه کسی است، وارد عمل خواهد شد.

بعضی کاربران از این واکنش ناخرسند شده‌اند و گفته‌اند که چرا باید او منتظر بماند تا وضعیت‌اش خطرناک‌ شود و آن وقت پلیس مداخله کند.

به هر حال از نظر عملی امکان سوء استفاده از ابزارهای پایشگر وجود دارد، چه در مورد ایرتگ و چه در مورد انبوهی از وسایل که در بازار سیاه همیشه هستند و شاید در مورد آنها شخص اصلا تا روزها و هفته‌ها هم متوجه نشود که تحت تعقیب است.

با راه‌اندازی AirTagها، همه دستگاه‌های اپل در شبکه “Find My” در یک سیستم آگاهی از مکان شرکت می‌کنند تا تگ را موقیت‌یابی کنند.

اما اگر کسی بیاید و ایرتگی را پنهانی داخل کیف شما بیندازد یا به جایی پنهانی از خودرو بچسباند چه؟ در این صورت آیا نمی‌توان یک شخص را به سادگی ردیابی کرد؟ اپل چه برنامه‌ای برای پیشگیری از سوء استفاده از ایرتگ دارد؟

اگر از کاربران آی‌فون باشید و ایر تگ با Apple ID شما ثبت نشده باشد یا آی‌فون دیگری در مجاورت شما ایرتگ دنبال کند، اعلان “AirTag Found Moving With You” برای شما ظاهر خواهد شد.

اگر اعلان را دریافت کردید، می‌توانید روی برنامه “Find My” تپ کنید تا صدایی از AirTag پخش شود و بتوانید آن را پیدا کنید.

عبارت کلیدی که مردم را نگران کرده، همان قسمت تحت نظارت گرفتن با “یا یک آیفون دیگر در مجاورت شما” است.

مشکل این است که اعلان فقط در صورتی ظاهر می‌شود که صاحب ایرتگ در نزدیکی شما نباشد، چون در این صورت اعلان‌ها برای خود آن شخص می‌آیند و نه شما.

اپل به فکر حفاظت برای کاربران اندروید نیز بود. اگر شما از کاربران آیفون نیستید و ایرتگ سه روز با شما بوده و از مجاورت صاحب اصلی آن خارج شده،  صدایی از ایرتگ پخش می‌شود تا شما را مطلع کند.

با وجود این اقدامات احتیاطی، بسیاری نگرانند که ایرتگ‌ها تهدیدی برای قربانیان احتمالی و عملیات تعقیب و‌گریز باشند.

ممکن است اپل ادعا کند که همه موارد سوء استفاده را پوشش داده، اما سه روز هم زمان زیادی است و در این فاصله ممکن است هر چیزی رخ بدهد و به نظر می‌رسد که اپل به درستی موقعیت و سناریوهای احتمالی را درک نمی‌کند.

در سه چهارم موارد افرادی که کسی را با این روش‌های فناورانه دنبال می‌کنند، آشنا هستند و بیشتر همسر یا شریک زندگی قبلی فعلی یا قبلی شخص هستند. ویژگی امنیتی سه روزه که در بالا توضیح دادم، چون این افراد خودشان مدام در مجاورت ایرتگ قرار می‌گیرند، نقض می‌شود و آنها می‌توانند همچنان به رصد خود ادامه دهند. با انجام این کار تایمر تنظیم مجدد می‌شود و برای ردیابی موقعیت قربانی‌ها زمان بیشتری خریده می‌شود.

دستگاه‌های ردیابی مشابه و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سوءاستفاده‌های خانگی آسان‌تر کرده است.

استفاده‌کنندگان از وسایل ردیابی و نظارت در گوشی‌ها ، اتومبیل‌ها، دوربین‌های مخفی و میکروفون‌ها بسیار متداول است. به گفته محققان، حداقل 200 هزار برنامه و سرویس به راحتی قابل دسترسی وجود دارد که همه چیز را از ردیابی موقعیت مکانی گرفته تا قابلیت جمع‌آوری متون و حتی ضبط مخفیانه فیلم ارائه می‌دهند.

بسیاری از این برنامه‌ها به صراحت به عنوان ابزاری برای جاسوسی از شرکای عشقی تبلیغ می‌شوند و مجریان قانون تا حالا نتوانسته‌اند خود را با پیشرفت فناوری هماهنگ کنند.

اگر ایرتگی را پیدا کردید که متعلق به شما نیست، باید چکار کنید؟

اپل توضیح داده است که اگر افراد در وسایل خود یک ایرتگ ناشناس پیدا کنند، چگونه می‌توانند از خود محافظت کنند.

اگر با ایرتگ برخورد کردید که متعلق به شما نیست: هر گوشی ، تبلت یا دستگاه NFC را در مجاورت سمت سفید ایرتگ نگه دارید و روی اعلان ظاهر شده تپ بزنید. این کار را شما به وب سایتی با شماره سریال ایرتگ می‌برد. اگر مالک ایرتگ  آن را گم کرده است، ممکن است بتوانید با او تماس بگیرید.

اما اگر یک دفعه اعلانی مبنی بر “AirTag Found Moving With You” دریافت کردید: روی پیام تپ کنید و “Play Sound” را برای مکان‌یابی دستگاه انتخاب کنید. سپس، دستورالعمل غیرفعال کردن ایرتگ را دنبال کنید.

اگر دستگاه اپل ندارید و صدای ایرتگ را شنیدید یا یکی از آن‌ها را پیدا کردید، می‌توانید دستگاه خود را روی برچسب نگه داشته و دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید.

البته به جز اینها، کسانی که تحت ردیابی قرار گرفته‌اند با دقت کردن در رفتار و سؤالات متجاوزان به جریم خصوصی خود ممکن است بتوانند متوجه شوند که چیز مشکوکی وجود دارد. اگر یک ایرتگ پیدا کردید و مشکوک شدید که در معرض خطر فوری هستید، حتماً با پلیس تماس بگیرید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.