نه اپل، نه سامسونگ! حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش برای اولین بار در اسمارت‌فون Vivo دیده خواهد شد

0

چند روز پیش خبر دادیم که حتما در سال ۲۰۱۸ شاهد چندین مدل اسمارت‌فون مجهز به فناوری و حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش خواهیم بود.

چون شرکت Synaptics خبر از تولید انبوه حسگرهای Clear ID FS9500 و مذاکره با چندین تولیدکننده گوشی تلفن همراه داده بود. این حسگرها در زیر نمایشگر قرار گرفته و دیگر فضای فیزیکی مجزایی روی اسمارت‌فون‌ها اشغال نخواهند کرد. کاربران با فشردن صفحه‌نمایش می‌توانند اثر انگشت را ثبت و احرازهویت کنند.

بسیاری از سایت‌ها حدس می‌زدند یک گوشی از سری می میکس شیائومی یا گلکسی اس ۹ سامسونگ؛ اولین اسمارت‌فون مجهز به این فناوری در دنیا خواهند بود و هیچ‌کس روی برند Vivo حساب باز نکرده بود.

پاتریک مورهید، تحلیل‌گر ارشد سایت فوربس با انتشار تصاویری از قطعات گوشی Vivo روی توییتر خود؛ خبر داد که این شرکت اولین اسمارت‌فون مجهز به حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش را در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد.

مورهید در تصاویر نشان می‌دهد که روی گوشی Vivo از حسگرهای Clear ID FS9500 شرکت سیناپتیکس استفاده شده است.

سریع و ساده

تحلیلگر فوربس می‌گوید این حسگر «سریع و ساده» است. شرکت سیناپتیکس نیز ادعا کرده بود سرعت عمل این حسگر دو برابر سرعت سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل در آیفون X است. البته؛ در عمل خیلی سخت به نظر می‌رسد این ادعا درست باشد چون هر کدام از این سیستم‌ها روی گوشی‌های مختلف و با شرایط مختلفی ارزیابی می‌شوند.

استفاده از حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش؛ رویکرد و راهکار جدیدی برای استفاده از سنسورهای بیومتریک روی اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه است. در حالی که تصور می‌شد اولین حسگرها را شرکت کوالکام می‌دهد؛ پیش‌دستی شرکت سیناپتیکس باعث شوکه‌ای به بازار شده است. اکنون؛ استفاده شرکت‌هایی مانند Vivo از این حسگرها به معنی پشت کردن به کوالکام است.

شرکت Vivo در اوایل سال ۲۰۱۷ یک صفحه‌نمایش مجهز به حسگر اثر انگشت کوالکام به طور مفهومی رونمایی کرده بود ولی می‌گوید این حسگر کند عمل می‌کند.

شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کند شرکت Vivo اولین گوشی مجهز به حسگرهای اثر انگشت جدید را عرضه کند ولی نباید از فروش و بازار بزرگ این شرکت در جهان غافل بود. Vivo در گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ موسسه تحقیقات بازار IDC از فروش موبایل، در رتبه پنجم جهان قرار دارد. این شرکت در سه ماهه دوم نیز در رتبه ششمین شرکت پرفروش موبایل دنیا قرار گرفته است.

طبق اخبار و تصاویری که از سامسونگ گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس منتشر شده است؛ تقریبا مطمئن شدیم که این گوشی‌ها از چنین حسگرهایی بهره نمی‌برند ولی احتمالا باید منتظر گلکسی نوت ۹ با حسگرهای اثرانگشت مدرن بود.

در سال ۲۰۱۸؛ چندین برند معروف اسمارت‌فون‌هایی با حسگرهای اثر انگشت نسل جدید روانه بازار می‌کنند. Vivo اولین نامی در این فهرست است ولی مطمئنا آخرین نام نیست!

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.