اولین اس‌اس‌دی اکسترنال دنیا با قابلیت حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای محافظت از اطلاعات

روی درایو SSD اکسترنال Cléxi قابلیت‌هایی دارید که باورکردنی نیست

0

هارددیسک یا اس‌اس‌دی‌های امروزی غالبا بدون مکانیزم‌های رمزعبور و محافظت از اطلاعات هستند یا نهایتا باید یک رمزعبور مانند جی‌میل وارد کنیم!

هر فردی می‌تواند با اتصال آن‌ها به برق و یک لپ‌تاپ، به پوشه‌ها و اطلاعات حساس و حیاتی ما دسترسی پیدا کند و بدتر اینکه آن‌ها را روی رسانه دیگری کپی کند و بدزدد یا پاک کند.

قصد نداریم شما را بترسانیم و صرفا این یک هشداری است که برای برخی از کاربران رخ داده است. دانشجویی که تمام پروژه‌های دانشگاهی خود را از دست داده است یا طراح گرافیستی که تمام طرح‌هایش برای یک مسابقه طراحی لو رفتند.

شاید درایوهای کلاود بسیار بهتر از هارددیسک و اس‌اس‌دی اکسترنال باشند ولی آن‌ها هم در برابر حملات اینترنتی و هکرها آسیب‌پذیر هستند و شما باید همیشه آنلاین باشید تا بتوانید به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید. ضمن اینکه هزینه‌های اشتراک برخی از این سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بسیار بالا است.

اما اس‌اس‌دی اکسترنال Cléxi یک دستگاه ذخیره‌سازی کاملا جدید و ابتکارانه است. شاید Cléxi اولین SSD باشد که رمزنگاری و امنیت داده‌ها را جدی گرفته و اساسا براساس این ایده طراحی و ساخته شده است.

این درایو اکسترنال از مکانیزم احرازهویت دو عاملی برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی آن استفاده می‌کند. پس از فعال شدن این مکانیزم، شما باید دو مرحله امنیتی را طی کنید تا پوشه‌ها و فایل‌ها برای شما ظاهر شوند.

ابتدا باید تلفن همراه خود را روی Cléxi قرار دهید. سپس برای اسکن چهره شما یک پیام روی گوشی ارسال می‌شود. هنگامی که این درایو توانست از طریق حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره شما را تایید کند؛ تازه دسترسی به اطلاعات را خواهد داد.

به علاوه، داده‌های ذخیره شده روی این درایو به سادگی قابل کپی یا پاک شدن نیستند و از شما در برابر سرقت، دسترسی یا کپی اطلاعات توسط دیگران محافظت می‌کند.

قفل خودکار، مکان‌یابی و اشتراک‌گذاری آسان اطلاعات

همراه با این SSD اکسترنال یک اپلیکیشن موبایل نیز عرضه شده که ویژگی‌های مختلفی به شما می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی به نام Find My Cléxi برای مواقعی است که SSD شما به سرقت رفته است و دارند سعی می‌کنند آن را به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل کنند. این ویژگی می‌تواند مکان درایو شما را گزارش بدهد و اگر از محدوده تلفن همراه شما خارج شده باشد؛ به طور خودکار قفل خواهد شد.

از طریق اپلیکیشن Cléxi می‌توانید نحوه دسترسی به این SSD را مدیریت کنید. مثلا، این امکان را دارید که برخی فایل‌ها و پوشه‌ها را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید یا حتی از طریق شماره تلفن موبایل یا ایمیل، این اطلاعات را برایشان ارسال کنید.

مزایای درایو اکسترنال Cléxi فقط محدود به ویژگی‌های امنیتی بالا و پیشرفته آن نمی‌شود. به طور کلی، طراحی جالبی دارد و یک درایو خارجی کوچک و جمع و جور است. به اندازه‌ای کوچک است که در جیب شما قرار می‌گیرد و فقط ۱۸ گرم وزن دارد (۱۰ برابر سبک‌تر از یک گوشی آیفون). به اندازه یک کارت اعتباری است و در برابر فشار یا ضربه مقاوم است؛ چون از یک سپر سیلیکونی ضد ضربه سود می‌برد.

این درایو با ظرفیت‌های ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت ساخته شده و با رابط USB-C می‌تواند به سرعت خواندن ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد. برای رمزنگاری اطلاعات از استاندارد AES سخت‌افزاری با کلیدهای ۲۵۶ بیتی بهره برده تا تقریبا شکستن رمز و سیستم امنیتی آن غیرممکن باشد.

قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۷۰ دلار و یک پروژه کیک‌استاری است که در حال جمع‌آوری سرمایه برای تولید پیش‌خریدها است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…
منبع Yankodesign
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.