گوگل پیکسل ۶ با حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش در اندروید ۱۲ عرضه می‌شود

فعلا گوگل این فناوری را فقط برای گوشی‌های خودش توسعه می‌دهد

0

همیشه سیستم‌عامل اندروید با روندها و پیشرفت‌های امنیت بیومتریک همگام نبوده است. همچنان، حسگر اثر انگشت در پنل پشتی گوشی یا زیر کلید پاور، قوی‌ترین سیستم امنیتی بیومتریکی است که توسط اندروید پشتیبانی می‌شود.

سیستم تشخیص چهره اولین بار در دو سال پیش و گوشی پیکسل ۴ گوگل خودنمایی کرد ولی در همان محصول خام و اولیه خود باقی ماند و شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی در آن نبودیم.

اکنون، به نظر می‌رسد گوگل سرانجام فناوری اسکن اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را می‌خواهد به اندروید ۱۲ اضافه کند. اما شاید این فناوری فقط منحصرا برای گوشی گوگل پیکسل ۶ خود این شرکت باشد.

شاید با شنیدن خبر بالا، تعجب کرده باشید؛ چون هم‌اکنون گوشی‌های اندرویدی زیادی با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش در بازار به فروش برسد. نکته اینجا است که اندروید خالص عرضه شده توسط گوگل هنوز از این فناوری پشتیبانی نکرده است و شرکت‌های دیگر با سفارشی‌سازی اندروید و اجرای کدهای خود روی رام‌های سفارشی پروژه منبع‌باز اندروید یا AOSP موفق شدند قابلیت پشتیبانی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را استفاده کنند.

فعلا فقط برای پیکسل ۶

آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید ۱۲ از یک ویژگی به نام Udfps سود می‌برد که مخفف و خلاصه شده Under-display fingerprint scanner یا همان اسکنر اثر انگشت زی نمایشگر است. به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد این ویژگی را به نسخه جدید اندروید اصلی اضافه کند ولی در اولین نسخه بتای توسعه‌دهنده مشخص نبود که اختصاصا برای گوشی پیکسل ۶ است یا به طور کلی به اندروید اضافه می‌شود و در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

اکنون، با وجود DP2، منبع XDA تاکید دارد این ویژگی جایگزین «com.google.android.systemui» شده است؛ یعنی به طور اختصاصی برای گوگل پیکسل ۶ توسعه داده می‌شود.

اگرچه اندروید در برخی ویژگی‌ها جلوتر از iOS اپل است ولی در سیستم‌های امنیتی بیومتریک چندین سال عقب‌تر است. سیستم تشخیص چهره گوگل روی پیکسل ۴ بسیار ضعیف است و عملا نمی‌شود از آن استفاده کرد؛ به‌ویژه در یک سال اخیر که همه روی چهره خود یک ماسک زدند. سیستم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آن هم که توسط شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی و وان‌پلاس پیاده‌سازی شد؛ کند بوده و عملکرد رضایت‌بخشی ندارد.

به هر حال، افزوده شدن رسمی حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش به اندروید اصلی، این نوید را می‌دهد که به‌زودی سایر شرکت‌های OEM هم بتوانند از این ویژگی استفاده کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…
منبع slashgear
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.