راهنمای گام به گام خرید جهیزیه برای زوج‌های جوان (بخش اول)

1

رپورتاژ:

آماده شدن برای یک زندگی جدید چالش‌های زیادی برای یک زوج جوان دارد. فکرها و درگیری‌های ذهنی مربوط به تغییر سبک زندگی گرفته تا نگرانی بابت زندگی مستقل، بر عهده گرفتن مسئولیت‌های بزرگ زندگی و تأمین هزینه‌ها، همه می‌توانند ذهن عروس و داماد و حتی خانواده‌ی آن‌ها را مشغول کند و خیلی وقت‌ها باعث اضطراب پیش از ازدواج می‌شود. یکی از چالش‌های اصلی زوج‌های جوان قبل از شروع زندگی مشترک، آماده کردن خانه و وسایل آن است. فراموش نکنید اگر جهیزیه را دقیق و آگاهانه انتخاب کنید می‌توانید سال‌ها با خیال راحت از این وسایل استفاده کنید.

مهم‌ترین قسمت خرید جهیزیه، وسایل برقی بزرگ خانه است. این مطلب می‎تواند به شما در خرید بهتر جهیزیه به‌خصوص وسایل برقی بزرگ کمک کند.

اول وسایل بزرگ را بخرید.

یخچال و فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی را در بالای لیست خرید جهیزیه بگذارید. برای خرید وسایل کوچک‌تر همیشه وقت هست. اما نگرانی بابت نداشتن یخچال شما را آسوده نمی‌گذارد. فراموش نکنید بدون آبمیوه گیری می‌توانید سرخانه و زندگیتان بروید اما بدون لباسشویی و اجاق‌گاز به مشکل می‌خورید. علاوه بر این همیشه تغییر مد روز بر سرویس پذیرایی یا ست روتختی موثر است اما تاثیر کمتری روی وسایل بزرگ برقی دارند.

فضای خانه را در نظر بگیرید.

بهترین حالت این است که خانه‌تان را از قبل خریده باشید و بدانید چقدر برای یخچال فریزر و اجاق‌گاز و سایر وسایل جا دارید. البته این روزها بیشتر زوج‌های جوان زندگی‌شان را در یک‌خانه اجاره‌ای شروع می‌کنند. به هر حال فضای خانه را نسبت به موقعیت‌های شهرتان در نظر بگیرید. مثلا خرید یک دست میز و صندلی 6 یا 8 نفره به درد خانه‌های 60 متری تهران نمی‌خورد و فقط فضا را تنگ می‌کند یا شاید در یک خانه کوچک یکی از انواع بهترین مدل ‌های جارو شارژی جایگزین بهتری به جای یک جاروبرقی پرسروصدا و بزرگ باشد.

برای خرید وسایل بودجه‌بندی کنید

برنامه‌ریزی مالی برای هرفرد به خصوص زوج‌های جوان پیش از شروع یک زندگی اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر بهتر است پیش از همه وسایل مورد نیازتان را بر اساس اولویت بنویسید. شاید فکر کنید همه‌چیزهای لازم را در ذهن دارید اما کافیست روز اول پا به بازار لوازم خانگی بگذارید، با انبوهی از وسایل ریز و درشت مواجه می‌شوید و این بین ممکن است وسایل ضروری را جا بیندازید. قدم دوم بودجه‌بندی است. مهم نیست چقدر توان مالی دارید. همه افراد کم و بیش محدودیت هزینه و البته فضا در خانه را دارند. پس به یک برنامه‌ریزی کارآمد نیاز دارید.

بهتر است در خرید وسایل بزرگ و اصلی بیشتر دست و دلباز باشید تا بتوانید سال‌ها با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید و نیازی به تعویض و تعمیر نداشته باشید. با این حال در خرید وسایل کوچک وسواس به خرج ندهید. شاید لازم باشد چند قلم مثل وسایل تزئینی یا توستر و سرخ‌کن را از لیست جهیزیه حذف کنید. در طول زندگی مشترک برای تهیه آن‌ها وقت زیاد است.

به یاد داشته باشید پیش از خرید وسایل مهم خانه مثل یخچال و فریزر یا لباسشویی که سال‌ها در خانه شما خواهند ماند، خوب تحقیق و بررسی کنید. می‌توانید از کسانی که طی 5، 6 سال پیش ازدواج کرده‌اند سوال و یا کاتالوگ آن‌ها را در فروشگاه‌های اینترنتی مرور کنید.

در خرید یخچال و فریزر به چه چیزی دقت کنیم؟

اگر بخواهیم سه وسیله‌ی ضروری برای یک خانه نام ببریم یخچال قطعاً یکی از آن‌هاست. البته خرید آن‌هم دشواری‌های خودش را دارد. بهتر است قبل از خرید انواع مدل‌ها را بررسی کنید و تحت تاثیر اصرار فروشندگان قرار نگیرید. شاید سر زدن و حتی خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در این مواقع بهتر باشد. چون می‌توانید قیمت‌ها، مشخصات، فضای داخلی و خارجی و حتی نظر خریداران را ببینید و تصمیم بهتری بگیرید.

فضای یخچال: طول و عرض و ارتفاع، جادار بودن یخچال و محلی که قرار است یخچال را قرار دهید در نظر بگیرید.  یخچال فریزهای بزرگ گاهی مناسب آشپزخانه‌های کوچک نیستند و خرید آن‌ها فقط چیدمان را به هم می‌زند و دردسر درست می‌کند. دقت کنید یک خانواده دو نفره به یخچال فریزری با فضای 160 تا 200 لیتر نیاز دارد.

انواع یخچال: بر اساس نیاز، سلیقه، قیمت و فضای منزل نوع یخچال فریز را انتخاب کنید.

 سایدبای‌ساید: یخچال سایدبای‌ساید دو تا چهاردر دارند. درهای بیشتر هم کارتان را در طبقه‌بندی مواد غذایی راحت‌تر می‌کند هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. طراحی جدید door in door در یخچال فریزرهای سامسونگ و ال‌جی دسترسی به نوشیدنی‌ها را راحت‌تر می‌کند و برای برداشتن یک بطری آبمیوه لازم نیست کل یخچال را باز کنید. یخ‌ساز و آب‌سردکن اتوماتیک هم یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب یخچال‌های سایدبای‌ساید است. ویژگی‌های دیگری مثل سیستم جریان چندگانه و که قسمت‌های مختلف را به‌صورت یکسان خنک می‌کند باعث می‌شود یخچال‌های سایدبای‌ساید انتخاب خوبی برای شما باشند. البته این یخچال‌ها فضای زیادی نیاز دارند و کمی عمیق هستند.

در فرانسوی یا سه‌تایی:  این نوع یخچال‌ها طراحی هوشمندانه‌ای دارند و به همین خاطر هم مشهور و پرطرفدارند. یخچال‌های در فرانسوی سه‌قسمتی هستند یخچال در بالا و فریزر کشویی در پایین قرار دارد. این نوع طراحی از هدر  رفتن زیاد انرژی ، هنگامی که در یخچال باز باشد جلوگیری می‌کند. ویژگی مهم این یخچال‌ها جادار بودن آن است. این مدل یخچال برای مواد غذای مختلف جای مشخصی ایجاد کرده که کار شما را بسیار راحت می‌کند. این یخچال‌ها بزرگ بوده و باید مکان زیادی را از آشپزخانه به آن‌ها اختصاص داد ، قیمت زیادشان باعث شده که عده‌ی کمی از مردم به استقبال آن‌ها بروند.

یخچال فریزر دوقلو: مهم‌ترین ویژگی یخچال فریزرهای دوقلو این است که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت جداگانه استفاده کنید. این ویژگی برای خانه‌های کوچک یا برای کسانی که هر سال خانه‌شان را عوض می‌کنند مهم است. در خرید این یخچال‌ها به ضد برفک بودن آن دقت کنید.

یخچال فریزرهای یک‌تکه: این مدل یخچال‌ها جمع‌وجور هستند. در عین حال می‌توانند مواد غذایی یک خانواده کوچک را در خود جای دهند. مدل‌هایی که فریزر آن‌ها در پایین است انتخاب‌های بهتری هستند. به مصرف این یخچال‌ها هنگام خرید دقت کنید.

چه جاروبرقی انتخاب کنیم؟

برای خرید یک جاروبرقی خوب اولین چیزی که باید به آن دقت کنید به قدرت موتور یا مکندگی آن است. وزن و اندازه جاروبرقی هم برای خانم‌ها اهمیت دارد. فکر کنید آیا با جاروبرقی ایستاده راحت‌ترید یا کشیدن آن روی زمین را ترجیح می‌دهید. شاید مهم‌تر از این‌ها سروصدای جاروبرقی باشد. یک جاروبرقی پرسروصدا می‌تواند آرامش خانه را به هم بزند. اگر به بچه‌دار شدن فکر می‌کنید این نکته را جدی بگیرید.

قیمت انواع جاروبرقی بر اساس طراحی، کیفیت ساخت و قابلیت‌های آن متفاوت است. مورد دیگری که بهتر است همین اول به آن فکر کنید نوع جاروبرقی و پاکت آن است. جاروبرقی‌های سطلی سنگین ولی جادارند، جاروبرقی با پاکت‌های یک‌بارمصرف کار شمارا سخت می‌کنند؛ ولی برای وسواسی‌ها گزینه بهتر و تمیزتری هستند.

جارو شارژی هم می‌تواند انتخاب خوبی برای جاروی دم‌دستی و تمیز کردن گوشه‌کنار مبلمان و ماشین باشد. جارو شارژی‌های قدیمی به خاطر مکش کم و شارژ دهی پایین خیلی‌ها را ناامید کرده‌اند. اما جارو شارژی‌های جدید با کیفیت ساخت بالا نیازهای خانم‌های خانه‌دار را برآورده کرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. فرشاد می گوید

    از بانه و هندیجان میخریم با خیال راحت. گول گارانتی رو هم نمیخوریم. گارانتی در ایران یعنی انحصار تعمیرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5