شیائومی سه کارخانه جدید ساخت اسمارت‌فون در هند راه‌اندازی کرد؛ کوچ کارخانه‌های مونتاژ گوشی از چین به هند و الگویی که می‌تواند سرمشق ایران باشد

1

شیائومی به ابتکار و درخواست دولت هند، مونتاژ اسمارت‌فون در خاک این کشور را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد.

اکنون، شیائومی خبر داد ساخت سه کارخانه جدید در هند برای پاسخ‌گویی به تقاضاهای بازار و فروشندگان افتتاح شده و شروع به کار کردند. شیائومی این خبر را در اجلاس Supplier Investment Summit خود اعلام کرد.

هدف از این نشست، بررسی پیچیدگی‌ها و چالش‌های کارخانجات و تولید در خاک هند است. شیائومی می‌خواهد برخی سرمایه‌گذاران و شرکای خود را ترغیب کند تا برخی قطعات و مواد اولیه ساخت گوشی‌ها را در هند تولید و تامین کنند.

در حال حاضر، بسیاری از تولیدکننده‌های گوشی تلفن همراه مانند شیائومی، سامسونگ و دیگر اندرویدسازها؛ کارخانه‌هایی در هند برای ساخت و مونتاژ اسمارت‌فون دارند. این اسمارت‌فون‌ها به طور مستقیم به دست فروشندگان محلی می‌رسند ولی مواد اولیه و قطعات آن‌ها باید از خارج از هند تامین شود.

اکوسیستم شیائومی

شیائومی می‌خواهد این اکوسیستم را تغییر بدهد و با تشویق و حمایت برخی سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان قطعات، موارد اولیه مونتاژ و ساخت اسمارت‌فون‌ها هم در خاک هند انجام شود.

نزدیک به ۵۰ تامین‌کننده دارند با شرکت شیائومی همکاری می‌کنند. باید تمامی این شرکت‌ها با هم تصمیم بگیرند که در خاک هند کارخانه و فروشگاه داشته باشند تا شیائومی به هدف‌اش برسد. این حرکت نیازمند سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری در هند و ایجاد بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی است.

بنابراین؛ این حرکت شیائومی، هدفی بزرگ و بلندپروازانه برای این شرکت است. یکی دیگر از چالش‌‌های شیائومی؛ نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده برای مونتاژ و ساخت اسمارت‌فون در کارخانه‌ها است.

شیائومی اولین کارخانه را با همکاری فاکسکان در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد. دومین کارخانه در سال ۲۰۱۷ و با همکاری Hipad Technologies برای ساخت پاوربانک راه‌اندازی شد.

شیائومی می‌گوید بیش از ۹۵ درصد اسمارت‌فون‌های این کارخانه‌ها در همان خاک هند به فروش می‌رسند. یعنی غالب گوشی‌های سری Redmi این شرکت در هند تولید و همان‌جا هم به فروش می‌رسند. گوشی Mi Mix 2 کمتر از ۵ درصد بازار شیائومی در هند را تشکیل می‌دهد.

این سیاست و اکوسیستم برای شیائومی صرفه‌جویی مالی بسیار زیادی دارد و اجازه می‌دهد قیمت تمام شده اسمارت‌فون‌هایش را کاهش دهد. بازارهایی مانند هند نیازمند گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند و حجم تقاضای زیادی دارند.

چرا ایران نه؟

به نظر می‌رسد این الگوی توسعه و رشد که در کشورهای چین و هند پیاده‌سازی شده است؛ می‌تواند برای ایران هم سرمشق و مفید باشد.

تا چند سال پیش؛ کارخانه‌های چینی مونتاژگر و سازنده اسمارت‌فون‌های رده بالا و متوسط شرکت‌های مطرح تولیدکننده موبایل بودند. اپل، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی و نام‌های مطرح دیگری اسمارت‌فون‌های خود را در خاک چین ساخته و به دنیا صادر می‌کردند.

کم‌کم همین کارخانه‌ها و شرکت‌های چینی توانستند فناوری‌ها و خلاقیت خود را توسعه بدهند و به سازنده بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت ولی با کیفیت بالا تبدیل شوند. برای مثال، می‌توان به شیائومی، اوپو، وان‌پلاس و غیره اشاره کرد.

حالا، شاهدیم که کشور هند به محلی برای مونتاژ و ساخت اسمارت‌فون بدل شده است؛ اگرچه فعلا در حد نیاز بازارهای محلی است. از آن سو؛ چینی‌ها به صادرکننده اسمارت‌فون‌های رده بالا تبدیل شدند.

این الگو می‌تواند در ایران هم پیاده‌سازی شود و به نظر می‌رسد هم از نظر نیروی کار و هم از نظر کارخانه‌های مونتاژ و سازنده؛ سرمایه‌گذار و مواد اولیه غنی باشد.

ایران می‌تواند با کارخانه‌های مونتاژ آغاز کند و کم‌کم با کسب دانش و تجربه به سازنده اسمارت‌فون برای خودش و بازارهای منطقه تبدیل شود.

راهی که متاسفانه هیچ‌گاه توسط شرکت‌های ایرانی تولیدکننده محصولات دیجیتالی طی نمی‌شود و برعکس می‌خواهند یک شبه با وضع قوانین گمرکی، برخی دستورالعمل‌ها و رانت‌های دولتی، جلوگیری از ورود جنس خارجی و حمایت‌های رده‌های بالای اقتصادی به یک فروشنده بزرگ و سودده تبدیل شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. safilo می گوید

    با سلام
    واقعا از سر تیتر انتخابیتون سپاسگزاری می کنم
    واقعا چرا کشور ما نه ؟ هم از نظر نیروی کاری و هم مواد اولیه و خیلی افسوس…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5