پیش‌بینی‌ها درباره اسمارت‌فون‌های اندرویدی سال ۲۰۱۸ چه می‌گویند؟

0

سال ۲۰۱۷ هنوز تمام نشده است. هنوز یکی دو گوشی دیگر در این سال معرفی می‌شوند. مثلا اچ‌تی‌سی تا چند روز آینده یک گوشی جدید معرفی می‌کند.

اما می‌توانیم پرونده گوشی‌های سال ۲۰۱۷ را همین امروز ببندیم و به سراغ چشم‌انداز گوشی‌های سال ۲۰۱۸ برویم. تقریبا همه شرکت‌های بزرگ بازار، اسمارت‌فون‌های رده بالای خود را معرفی کردند و معلوم شد چه در سرشان می‌گذرد.

پس؛ می‌توانیم با نگاهی به این اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار و مسیری که گوشی‌های اندرویدی در پیش گرفتند؛ پیش‌بینی کنیم گوشی‌های سال ۲۰۱۸ چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهند داشت!

تحریریه سایت اندرویدسنتر با گردآوری نظر کارشناسان و پیش‌بینی‌هایی که در بازار برای اندروید و گوشی‌های اندرویدی وجود دارد؛ پیش‌بینی‌های زیر را برای سال ۲۰۱۸ داده است:

نسبت تصویر ۱۸:۹

همان‌طور که امسال دیدیم؛ شرکت‌ها تمایل زیادی به ارایه گوشی‌های بلندتر دارند و نسبت تصویر ۱۸:۹ کم‌کم دارد به یک رویکرد غالب بازار تبدیل می‌شود. گوشی‌های اندرویدی بلندتر و باریک‌تر می‌شوند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی در سال ۲۰۱۷ این رویکرد را در پیش گرفتند و احتمالا سال آینده گوشی‌های بیشتری با این نسبت تصویر خواهیم دید. به‌طوری‌که، طراحی بدون حاشیه و نسبت تصویر ۱۸:۹ به یک استاندارد تبدیل می‌شود.

باتری‌های بزرگ‌تر

سازندگان گوشی دارند یاد می‌گیرند چگونه باتری‌های بزرگ‌تر برای دوام شارژ بیشتر در گوشی‌های کوچک‌تری جا بدهند. امسال، شاهد گوشی‌هایی مانند هواوی میت ۱۰ پرو، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ و بلک‌بری موشن بودیم که باتری‌هایی بزرگ دارند. کاربران به شدت علاقه‌منداند اسمارت‌فون‌های آن‌ها دوام باتری بیشتری داشته باشند. پس؛ احتمالا در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های بیشتری با باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهیم دید.

تقلید از آیفون X

احتمالا چند شرکت چینی دوست داشته باشند طراحی آیفون X را تقلید کنند. در میان نام‌های کاندید این کار؛ شرکت Oppo از شانس بیشتری برخوردار است. حتا گفته می‌شود مشکل notch یا همان تورفتگی حاشیه بالای آیفون X نیز تقلید و تکرار می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم در بهار ۲۰۱۸ شاهد گوشی‌هایی با سبک طراحی آیفون پرچم‌دار اپل باشیم اما قیمت آن‌ها بسیار پایین‌تر از هزار دلار است.

ادغام اسکنر اثرانگشت با صفحه‌نمایش

درباره این اتفاق شایعات زیادی مطرح است و چندین نام مرتب تکرار می‌شوند ولی به نظر می‌رسد بالاخره این اتفاق بزرگ در حوزه امنیت بیومتریک خواهد افتاد؟ اما چه زمانی؟ شاید در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و با عرضه گلکسی نوت ۹ سامسونگ. شایعات زیادی هست که سامسونگ دارد روی این فناوری کار می‌کند تا اسکنر اثرانگشت با صفحه‌نمایش ترکیب شود و دیگر به طور فیزیکی و جداگانه روی گوشی استفاده نشود. بعدی است در این سال شاهد یک گوشی با سیستم تشخیص چهره شبیه Face ID باشیم.

شارژ بی‌سیم

این فناوری نیز در سال آینده میان گوشی‌های اندرویدی فراگیر می‌شود. در همین سال ۲۰۱۷، آیفون X و چندین پرچم‌دار اندرویدی به شارژ بی‌سیم مجهز شدند و انتظار می‌رود در سال آینده؛ تعداد گوشی‌های بیشتری با بدنه شیشه‌ای و شارژ بی‌سیم سریع مشاهده کنیم. حداقل تا زمانی که یک شرکت گوشی از جنس فلزی با شارژ بی‌سیم ندهد؛ شیشه گزینه اول اندرویدی‌ها است. همانند قابلیت ضدآب، شارژ بی‌سیم هم دارد به یک استاندارد تبدیل می‌شود.

حرکت آهسته به سوی هوش مصنوعی

امسال، شرکت‌هایی مانند هواوی و گوگل از تراشه‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کردند. در آن سو؛ اپل هم روی آیفون‌های جدید خود یک واحد پردازش عصبی دارد. با ورود اندروید ۸.۱ به بازار که از API هوش مصنوعی و شبکه عصبی پشتیبانی می‌کند؛ برنامه‌های کاربردی بیشتری برای هوش مصنوعی خواهیم دید. شایعه است تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام به سخت‌افزار هوش مصنوعی مجهز است. پس؛ دور از انتظار نیست که در سال جدید میلادی؛ گوشی‌های بیشتری با سخت‌افزار و قابلیت‌های نرم‌افزاری هوش منصوعی ببینیم. البته؛ این تغییر حرکت زمان‌بر و آهسته است. نباید انتظار داشته به یک‌باره تمامی اندرویدی‌ها به شبکه عصبی مجهز شوند.

باز هم ال‌جی و اچ‌تی‌سی گوشی پیکسل می‌سازند

پنل صفحه‌نمایش گوشی‌های پیکسل ۲ گوگل ناامید و ضعیف ظاهر شد ولی دلیلی بر تداوم مشارکت سخت‌افزاری گوگل با شرکت‌های ال‌جی و اچ‌تی‌سی برای ساخت سری سوم پیکسل‌ها نیست. می‌گویند گوگل یک قرارداد یک ساله به مبلغ یک میلیارد دلار با اچ‌تی‌سی برای ساخت گوشی‌های پیکسل جدید بسته است. پیکسل‌ها جدید باز هم از پنل اولد ال‌جی سود می‌برند و شرکت LG Display آن‌ها را تامین می‌کند.

انتظار می‌رود؛ گوشی‌های پیکسل ۳ از دوربین دوگانه و نسبت تصویر ۱۸:۹ سود ببرند. ارتقای سخت‌افزاری و طراحی بالایی نخواهند داشت و باز هم به نام‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال معرفی می‌شوند.

تبلت‌های اندرویدی مرموز و انتظار برای Fuchsia

گوگل به طور جدی دارد روی سیستم‌عامل Fuchsia OS کار می‌کند ولی بعید است شاهد یک محصول شاخص با این سیستم‌عامل در سال جدید باشیم. بازار تبلت‌ها هنوز در دست اندرویدی‌ها خواهد بود. همیشه تبلت‌های اندرویدی مرموز و غیرقابل‌پیش‌بینی بودند و احتمالا در سال ۲۰۱۸ نیز چندین تبلت یا چندکاره هیبریدی اندرویدی غیرمنتظره می‌بینیم. اگر تاریخ مصرف Pixel C به انتها رسیده باشد؛ گوگل باید یک تبلت جدید معرفی کند. شاید هم یک تبلت جدید ارزان‌قیمت معرفی کند و Pixel C هنوز به راه خود ادامه دهد.

سال پیروزی یا شکست اچ‌تی‌سی

گزارش‌های مالی از کاهش درآمد اچ‌تی‌سی حکایت دارند. با وجودی‌که گوشی‌های جدید این شرکت روانه بازار شدند و قاعدتا باید با افزایش درآمد روبرو باشد؛ ولی باز دایم در حال نزول است. امسال؛ حتا خبر فروخته شدن این شرکت به گوگل شایعه شد. پس؛ سال ۲۰۱۸ را باید سال سرنوشت و تعیین‌ تکلیف این شرکت دانست. اچ‌تی‌سی باید بتواند خودش را کوچک‌تر و لاغرتر کند. همین‌طور، گوشی‌هایی بسازد که کاربران‌اش انتظار دارد. گوگل هم احتمالا به این شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم کمک می‌کند. همه دوست دارند اچ‌تی‌سی در بازار موبایل باقی بماند اما باید دید چه سرنوشتی در انتظار این شرکت است.

اندروید ۹

یکی از پیش‌بینی‌های قوی درباره سال ۲۰۱۸ به عرضه اندروید ۹ یا P مربوط می‌شود. سایت‌های اندرویدی بیشتر از اینکه تمایلی به پیش‌بینی ویژگی‌های اندروید بعدی داشته باشند؛ درباره نام این نسخه اندروید و حرف P صحبت می‌کنند. رایج‌ترین پیش‌گویی‌ها درباره نام P به شیرینی‌های Petit Four یا Pound Cake و Pastille منتهی می‌شود. البته، شاید یک نوع بستی قیفی به نام Popsicle یا یک نوع نان شیرینی به نام Pancake باشد.

به هر حال؛ گوگل از دو ماه پیش کار روی اندروید ۹ را آغاز کرده و احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۸ معرفی و در نیمه دوم سال عرضه می‌شود. انتظار می‌رود اندروید ۹ نسبت به اندروید ۸ و ۸.۱ تغییرات زیادی نداشته و یک نسخه به‌روزرسانی فرعی باشد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5