وان‌پلاس 6T: یکی از بهترین اسمارت‌فون اندرویدی سال اما ۳۰۰ دلار ارزان‌تر

0

گوشی‌های وان‌پلاس را با این مشخصه کلی می‌شناسیم: مشخصات خوب در یک بسته‌بندی ارزان.

وان‌پلاس سعی می‌کند یک اسمارت‌فون با مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های نسبتا به‌روز ولی قیمت ارزان‌تر از انتظار عرضه کند.

وان‌پلاس 6T آخرین اسمارت‌فون اندرویدی شاخص معرفی شده در سال ۲۰۱۸ است. شایعات زیادی درباره این اسمارت‌فون به راه افتاده و همگان منتظر دیدار از نزدیک آن بودند.

وان‌پلاس ۶ تی را باید یک نسخه به‌روز شده و ارتقا یافته از وان پلاس ۶ بدانیم. جک هدفون حذف شده و به جای آن حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نشسته است.

باتری بزرگ‌تر، ناچ کوچک‌تر و چندین بهبود نرم‌افزاری تمام آن چیزی است که ما روی وان‌پلاس 6T بیشتر از وان‌پلاس ۶ داریم.

اما اجازه بدهید همین ابتدای کار درباره قیمت صحبت کنیم. گوشی اندرویدی با مشخصات وان پلاس 6T باید قیمتی حدود ۸۰۰ دلار داشته باشد ولی قیمت ۵۴۹ دلار به ما می‌گوید می‌توانید یک گوگل پیکسل ۳ ارزان‌تر بخرید.

شاید پیکسل ۳ از نظر دوربین و صفحه‌نمایش بهتر از وان‌پلاس 6T باشد وگرنه از نظر عملکرد و بسیاری از ویژگی‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و تازه وان‌پلاس 6T دردسرهای کمتری برای کاربران می‌تراشد.

طراحی و مشخصات

وان‌پلاس 6T همانند گذشته در دو رنگ عرضه می‌شود: مشکی مات و مشکی براق.

همانند غالب اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار اندرویدی در سال ۲۰۱۸ به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده است و رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت عرضه می‌شود.

فضای ذخیره‌سازی این اسمارت‌فون هم قابل حدس است: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت. بنابراین دو مدل ۱۲۸ گیگابایتی از وان پلاس ۶ تی وارد بازار می‌شود. یک مدل با رم ۶ گیگابایتی و دیگری با رم ۸ گیگابایتی.

صفحه‌نمایش این گوشی ۶.۴۱ اینچی اپتیک آمولد در نسبت تصویر ۱۹:۵:۶ و دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. صفحه‌نمایش وان پلاس ۶ کمی کوچک‌تر و در اندازه ۶.۲۸ اینچ است.

دقت تصویر هر دو گوشی تغییری نکرده و همان 1080p با تراکم پیکسلی ۴۰۰ پی‌پی‌آی است. گوشه‌های بالای نمایشگر گرد شده‌اند و فقط شاهد یک ناچ بسیار کوچک و نقطه‌ای در مرکز لبه بالای نمایشگر هستیم.

می‌توان گفت این گوشی اصلا ناچ ندارد. چون هیچ مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند و تمام آیکون‌های اندروید و گوشی به خوبی نشان داده می‌شوند. همین طراحی باعث شده در بالا و پایین گوشی شاهد حاشیه بسیار کمی باشیم و بر زیبایی آن افزوده شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد وان‌پلاس 6T بهترین صفحه‌نمایش را در میان گوشی‌های این شرکت دارد.

استفاده از باتری بزرگ‌تر ۳۷۰۰ میلی‌آمپر نسبت به ۳۳۰۰ میلی‌آمپر باعث شده ضخامت اسمارت‌فون بیشتر شود و همین‌طور طول گوشی درازتر می‌شود. این تغییرات فقط ۳ گرم وزن اضافه به گوشی تحمیل می‌کند و ۱۸۰ گرمی می‌شود.

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش

یکی از بزرگ‌ترین ارتقاها و ویژگی‌های جدید وان پلاس ۶ تی در اسکنر اثر انگشت رخ داده که به زیر صفحه‌نمایش رفته است.

اولین اثر این تغییر، حذف شدن جک هدفون از این گوشی است که البته برخی تصور می‌کنند به خاطر پیاده‌سازی استاندارد IP56 و IP66 است.

این اسکنر خوب کار می‌کند ولی مطابق انتظار، سرعتی کمتر از یک اسکنر معمولی در پشت گوشی دارد. این مشکل در معدود اندرویدی‌های دارای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نیز دیده شده است.

در عوض، شما می‌توانید با کمی فشردن صفحه‌نمایش، قفل گوشی را باز کنید و نیازی به برداشتن گوشی از روی میزکار ندارید.

ناحیه موثر برای دریافت اثرانگشت بزرگ نیست و باید یاد بگیرید انگشت را دقیقا در مرکز صفحه‌نمایش قرار دهید.

درگاه USB Type-C برای این گوشی استفاده شده است تا برای شارژ سریع استفاده شود و البته می‌توان با یک مبدل آن را به جک هدفون تبدیل کرد. این مبدل را باید با مبلغ ۲۰ دلار خودتان خریداری کنید.

نرم‌افزار و دوربین

وان پلاس ۶ جزو معدود گوشی‌های اندرویدی است که با اندروید ۹ پای عرضه می‌شود. به علاوه، روی آن جدیدترین نسخه رابط کاربری OxygenOS نصب شده است.

بنابراین، روی این گوشی شاهد چند ژست حرکتی جدید و اختصاصی هستیم. اگر با دست‌تان یک علامت «||» روی صفحه‌نمایش در حال قفل بکشید؛ پخش موسیقی متوقف خواهد شد.

ویژگی جدید نرم‌افزاری دیگر در وان پلاس ۶ تی، فناوری Smart Boost است. در این فناوری، با اجرای بخشی از اطلاعات اپلیکیشن‌ها در رم و نگه داشتن شدن آن‌ها، سرعت اجرای آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

از نظر دوربین، شاهد همان ماژول دوربین وان پلاس ۶ بوده ولی با ارتقاهای نرم‌افزارهای رخ داده، شاهد تصاویر با کیفیت بهتری هستیم.

برای یک گوشی ۵۵۰ تا ۶۵۰ دلاری، کیفیت دوربین وان پلاس 6T خوب است ولی نمی‌توانیم آن را در صدر جدول بهترین اسمارت‌فون‌ها از نظر دوربین قرار دهیم. شما اگر بهترین دوربین گوشی را می‌خواهید؛ باید پول بیشتری بدهید و آیفون ۱۰ اس، ۱۰ اس مکس، ۱۰ اس آر یا گوگل پیکسل ۳ و ۳ ایکس‌ال را خریداری کنید.

دوربین عقبی از سیستم دوگانه شامل لنز اولیه ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.7 و لنز دوم ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.

این دوربین یک حالت Night Mode دارد تا بتوانید در شب و نور کم عکس‌های بهتری بگیرید. عکس‌های در حالت Night Mode روشن‌تر و واضح‌تر هستند و جزییات بیشتری از سوژه مشخص شده است.

شرکت وان‌پلاس می‌گوید الگوریتم‌های هوش مصنوعی دوربین را بهبود داده‌اند تا در شرایط نوری مختلف بتواند سوژه‌ها، چهره‌ها، اشیا و جزییات تصویر را بهتر تشخیص داده و ثبت کند. هوش مصنوعی این دوربین می‌تواند قرمزی چشم‌ها را از بین ببرد یتا رنگ و کنتراست تصویر را دستکاری کند تا عکس نهایی جذاب‌تر باشد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل با دهانه دیافراگم f/2.0 و فناوری Auto-HDR است. در دوربین سلفی هم وضعیت مانند دوربین اصلی است. شما سلفی‌هایی با کیفیت می‌گیرید و عکس‌های پرتره خیلی قشنگی می‌سازید ولی بهترین دوربین سلفی را در اختیار ندارید.

حرف آخر

وان پلاس ۶ تی بهترین گوشی اندرویدی این شرکت است و شاید برای بسیاری از کاربران بهترین گوشی اندرویدی سال ۲۰۱۸ باشد.

اسمارت‌فون 6T نسبت به مدل ۶ چندین ارتقای بزرگ داشته و ارزش خرید بهتری پیدا کرده است. تصور کنید شما هزینه‌ای ۵۵۰ دلاری برای یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، نمایشگر آمولد و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش می‌دهنید.

این شانس را دارید از اندروید ۹ پای و رابط بهبودیافته OxygenOS استفاده کنید و دوربین‌های اصلی و سلفی هم تصاویری با کیفیت برایتان ثبت کنند که فاصله کمی تا بهترین دوربین‌های گوشی دنیا دارند.

البته، با خرید وان‌پلاس ۶ تی نمی‌توانید از شارژ بی‌سیم استفاده کنید و شاید دوست داشتید با نمایشگر بهتر از +Full HD کار کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.