وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو رونمایی شدند: قوی‌ترین سخت‌افزار در میان گوشی‌های اندرویدی با قیمت ارزان‌تر

0

شرکت وان‌پلاس طی مراسمی رسمی از جدیدترین پرچم‌دارهای خود رونمایی کرد. دو گوشی وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو مانند همیشه با سخت‌افزاری قدرتمند، طراحی جدید و چشم‌نواز، قیمت مناسب‌تر نسبت به پرچم‌دارهای دیگر بازار و فناوری 5G معرفی شدند.

«قاتلان پرچم‌داران» این بار هم مشخصات سخت‌افزاری رده بالایی دارند که همه کاربران را شگفت‌زده و رقبا را به چالش می‌کشد.

وان‌پلاس ۸ یک گوشی قدرتمند در رده خودش است ولی این وان‌پلاس ۸ پرو است که جدیدترین پرچم‌دار واقعی وان‌پلاس شناخته می‌شود و با پرچم‌دارهای بازار مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا، آیفون ۱۱، هواوی میت ۴۰ پرو و غیره رقابت خواهد کرد.

طراحی ظاهری

جدیدترین گوشی‌های وان‌پلاس نسبت به سال گذشته دارای بهینه‌سازی‌هایی در طراحی هستند و باشکوه‌تر شدند.

وان‌پلاس دوربین بالاجهنده و ناچ قطره‌ای را رها کرده و فقط در پنل نمایشگر شاهد یک ناچ نقطه‌ای با حفره‌ای کوچک برای دوربین سلفی هستیم. ظاهر گوشی‌های جدید وان‌پلاس مدرن‌تر شده است؛ در رنگ‌های مشکی، آبی سیر و سبز عرضه می‌شود و وزنی ۱۹۹ گرمی دارد.

حاشیه‌های گوشی نسبت به گذشته کمتر شده و نسبت پنل صفحه‌نمایش به بدنه افزایش یافته است. دوربین‌های پشتی به صورت عمودی و در وسط بخش بالایی پنل پشتی ردیف شده‌اند.

در وان‌پلاس ۸ در پنل پشتی سه دوربین و یک فلاشر دارد که در زیر دوربین‌ها قرار گرفته است ولی در وان‌پلاس ۸ پرو فلاشر و دوربین چهارم در راستای ردیف عمودی دوربین‌ها قرار گرفتند. تفاوت ظاهری دیگر این گوشی‌ها در اندازه صفحه‌نمایش است که در زیر اشاره می‌کنیم.

هر دو گوشی از استاندارد IP68 سود برده تا در برابر آب و گردوغبار مقاوم باشند.

نمایشگر

وان‌پلاس ۸ از یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی برخوردار است ولی وان‌پلاس ۸ پرو نمایشگری بزرگ‌تر و ۶.۷۸ اینچی دارد. رزولوشن این نمایشگر ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ پیکسلی با تراکم ۵۱۳ پیکسل در هر اینچ است. در مقابل، رزولوشن نمایشگر وان‌پلاس ۸ فقط ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ است.

برتری دیگر صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو نسبت به مدل دیگر، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در برابر ۹۰ هرتزی وان‌پلاس ۸ است. نرخ رفرش استاندارد در هر دو گوشی ۶۰ هرتز است. پنل هر دو نمایشگر Fluid AMOLED با پشتبانی از +HDR10 است ولی نسبت تصویر آن‌ها نیز متفاوت است. در وان‌پلاس ۸ نسبت 20:9 و در وان‌پلاس ۸ پرو نسبت 19.8:9 را شاهد هستیم.

صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو به مراتب قوی‌تر، شفاف‌تر، کیفیت و وضوح رنگ بیشتر و جذاب‌تر است. این صفحه‌نمایش در مؤسسه‌ دیسپلی‌میت با کسب ۱۳ رکورد جدید و دستیابی به حداکثر روشنایی ۱.۳۰۰ نیت بالاترین امتیاز را برای خود ثبت کرده است.

افزون بر این، در این گوشی از یک تراشه مخصوص افزایش نرخ فریم ویدئوها به نام MEMC سود می‌برد تا در کنار نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز شاهد نمایش محتواهای انیمیشن‌ها، ویدئوها و بازی‌ها به شکلی بی‌نظیر باشیم. این محتواهای بصری به شکلی روان‌تر اجرا شده و تماشای لذت آن‌ها بیشتر می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری

روی گوشی‌های وان‌پلاس ۸ قوی‌ترین پردازنده موبایل گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ که دارای یک مودم 5G توکار و قابلیت‌های هوش مصنوعی است. یک پردازنده هشت هسته‌ای با پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۹۸ و لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET برای کارهای مختلف قدرت مناسب را دارد.

وان‌پلاس ۸ پرو از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 سود می‌برد ولی وان‌پلاس ۸ دارای ۸ گیگابایت رم LPDDR4X است. در نتیجه، رم نصب شده روی وان‌پلاس ۸ پرو از ۳۰ درصد سرعت بیشتر و ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر بهره‌مند است.

هر دو گوشی با ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شوند و مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ نسخه OxygenOS هستند. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایشگر نصب شده است و دارای دو بلندگوی استریو هستند.

این گوشی‌ها علاوه بر پشتیبانی از فناوری 5G، به وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ مجهز هستند. باتری نصب شده روی وان‌پلاس ۸ پرو ظرفیتی ۴۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع ۳۰ وات و فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی وان‌پلاس ۸ دارای باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع و بی‌سیم ۳۰ واتی است. وان‌پلاس ۸ پرو می‌تواند با قدرت ۳ وات دستگاه‌های دیگر را شارژ کند.

دوربین

وان‌پلاس ۸ پرو در پنل پشتی از یک سیستم دوربین چهارگانه برخودار است. در این مجموعه، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و IMX689 سونی با دیافراگم f/1.78 و اندازه‌ی ۱/۱۲ میکرون است. این دوربین به سیستم لرزشگیر تصاویر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر تصویر الکترونیکی (EIS) مجهز است.

دوربین دوم وان‌پلاس ۸ پرو نیز حسگری ۴۸ مگاپیکسلی و سونی IMX586 با لنز فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه است. دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی و دارای لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 است. دوربین چهارم حسگری ۵ مگاپیکسلی برای فیلتر رنگ‌ها با فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری است.

دوربین سلفی وان‌پلاس ۸ پرو دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.4 است. فیلم‌برداری دوربین اصلی هم 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است که توانایی ضبط ویدیوهای حرکت آهسته 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه دارد.

اما دوربین وان‌پلاس ۸ دارای سیستم دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی همان حسگر ۴۸ مگاپیکسلی است که در وان‌پلاس ۸ پرو هم نصب شده ولی دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۱۶ درجه است و دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو است.

هر دو گوشی فلاشر LED دوگانه دارند.

قیمت

وان‌پلاس ۸ پرو با رم ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به قیمت ۸۹۹ دلار و مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت ذخیره‌سازی با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود.

وان‌پلاس ۸ نیز با رم ۸ گیگابایت و ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت قیمتی ۶۹۹ دلار و مدل قوی‌تر با ۱۲ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت قیمتی ۷۹۹ دلار دارد.

وان‌پلاس پرچم‌دارهای جدید را با قیمت‌هایی بالاتر نسبت به گذشته عرضه کرده است ولی هنوز جذابیت‌های سخت‌افزاری خود را دارند و نسبت به پرچم‌دارهای رقیب ارزان‌تر هستند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.