معرفی کتاب « قلب عشق »، نوشته جان اف. دیمارتینی

0

کتاب قلب عشق ترجمه‌ای است از:

The Heart of Love

Dr. John F. Demartini


زان یار دلنوازم شکری است با شکایت

گر نکته‌دان عشقی بشنو تو این حکایت

حافظ


سخن ناشر

کیست خریدار عشق؟

روح همهٔ انسان‌ها نغمهٔ عشق را سر می‌دهد و ما برای درک این احساس خلق شده‌ایم، احساسی که نه آغازی دارد و نه پایانی.

من، تو، ما هر کدام در مسیر زندگی‌مان حس‌های متفاوتی را تجربه می‌کنیم. گاهی در روابطمان احساس می‌کنیم که از خوشی روی پا بند نیستیم و گاهی هم احساس می‌کنیم که کمرمان زیر بار غم خم شده است.

قلبِ عشق بر این باور است که هدف از برقراری ارتباط با دیگران شاد شدن نیست، بلکه رسیدن به نوعی تعادل منطقی با خود و دنیای اطرافمان است. یعنی شما باید بتوانید از طریق کسانی که با آنان در ارتباطید، به کمال برسید؛ یا به عبارت دیگر، شریک عاطفی کسی است که به شما کمک می‌کند تا حقیقت خود را درک کنید و به آنچه دارید عشق بورزید. و این همان قلبِ عشق است.

زمستان ۱۳۹۰

فیروزه یاوری


۱. روزی روزگاری ده خرافه دربارهٔ روابط آدم‌ها وجود داشت

سرعت گام‌هاشو کمتر کرد. صدای آشنایی به گوشش رسید. به طرف صدا رفت؛ راپونزل سر بلند کرد و اون رو دید. فوری شناختش. به طرفش دوید. دست‌هاشو دور گردنش حلقه کرد و گریه رو سر داد. دو قطره از اشک‌های راپونزل روی چشم‌های بی‌سوی او افتاد و فوری بینایی رو به اون‌ها برگردوند؛ دوباره می‌تونست همه جا رو ببینه. راپونزل رو سوار اسبش کرد و به قلمرو پادشاهی خودش برد. مردم استقبال گرمی از اون‌ها کردن. راپونزل رو کنار خودش در جایگاه ملکه به تخت نشوند و سالیان سال، در کنار هم به خوشی و شادکامی زندگی کردن.

بخشی از داستان راپونزل، نوشتهٔ برادران گریم

روح همهٔ انسان‌ها نغمهٔ عشق را سر می‌دهد. همهٔ ما برای درک این احساس خلق شده‌ایم؛ احساسی که نه آغازی دارد و نه پایانی،‌ ولی خیلی ساده وجودش را لمس می‌کنیم. عشق از هر گونه تعصب و غرض‌ورزی به دور است. نه ما مالک او هستیم نه او مالک ما. چیزی را از ما دریغ نمی‌کند و خود به هیچ حد و مرزی محدود نمی‌شود. احساسی که چنین ویژگی‌هایی نداشته باشد، عشق نیست. درک مفهوم عشق، تنها از راه پذیرش آن امکان‌پذیر است.

ولی در بعضی از افسانه‌ها، این موهبت الهی،‌ به یک دیو تبدیل می‌شود. داستان‌هایی که از دوران کودکی شنیده‌ایم، تصویر نادرستی را از عشق در ذهن ما ترسیم می‌کنند. در پایان خیلی از قصه‌ها شنیده‌ایم:

«… و سال‌های سال روزگار خوشی را در کنار هم سپری کردند!»

همه ته دلشان می‌گویند: «خب که چی؟» ولی ناخودآگاه، این فکر در ذهن همهٔ کسانی که عاشق شده‌اند، نقش می‌بندد که چنین سرانجامی در انتظار آنان است.

اگر شما هم مثل غالب مردم،‌ همه چیز را راحت می‌پذیرید، به احتمال زیاد، یکی از خرافه‌های رایج اجتماعی یا افسانه‌های تخیلی مدرن را باور دارید؛ چیزی که باعث سردرگمی شما در روابطتان با دیگران می‌شود. اگر به چنین افکاری پایبند بمانید، مثل این است که گرفتار یک جادوگر بدنهاد شده‌اید که آیینه‌ای جادویی و سیبی سمّی در دست دارد. این قبیل باورها نگاه شما را عوض می‌کنند، به طوری که احساس می‌کنید سرانجام خوش برای همه رقم خورده است، به جز شما! بدین ترتیب،‌ خود را در فضای ناخوشایندی قرار می‌دهید و احساسی که ریشه در واقعیت ندارد، شما را می‌آزارد.

جان اف.‌ کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا، می‌گفت که دشمن بزرگ حقیقت، دروغ نیست، بلکه خرافه است،‌ که اگرچه غیرواقعی است، اما ریشه‌های عمیق دارد و به راحتی دست از سر آدمی برنمی‌دارد. کندی می‌گفت که تنها راه نجات از بند خرافه این است که سختی فکرکردن را به جان بخریم، نه این که به خاطر راحت‌طلبی،‌ هر نظری را بی‌چون و چرا بپذیریم.

آیا مایلید که زوایای تاریک فکرتان را به نور تفکر روشن کنید و به مقابله با خرافه‌های رایج بپردازید؟ اگر جوابتان مثبت است،‌ از دنیای خیال فاصله بگیرید و به یک سرزمین الهام‌بخش قدم بگذارید تا زندگی واقعی، روابط درست و عشق حقیقی را تجربه کنید.

مطمئنم الان با خودتان می‌گویید: «من که پایبند هیچ فکر غلطی نیستم!» پس خواهش می‌کنم این جمله‌ها را با دقت بخوانید و ببینید با کدام یک موافق هستید.

۱ ـ پیدایش یک رابطهٔ عاطفی جدید، مرا خوشحال می‌کند.

۲ ـ اگر کسی را پیدا کنم که احساس مشترکی با من داشته باشد، کامل شده‌ام.

۳ ـ یک رابطهٔ عاطفی درست، تا ابد پایدار می‌ماند.

۴ ـ اگر از این دریای متلاطم که در آن گرفتاریم به سلامت بگذریم، به وادی ایمن می‌رسیم.

۵ ـ برای تداوم یک ارتباط عاطفی خوب، باید ازخودگذشتگی کرد.

۶ ـ فقط در ابتدای یک رابطه می‌توان انتظار داشت که همهٔ نیازهایمان ارضا شوند.

۷ ـ اگر رابطه‌ای درست پایه‌ریزی شده باشد، لازم نیست که روی آن کار کنیم.

۸ ـ اگر با کسی ارتباط عاطفی نداشته باشم، تنها هستم.

۹ ـ وجود فرزندان، زندگی زناشویی را کامل می‌کند.

۱۰ ـ دو نفر که متضاد هم باشند، به سمت یکدیگر کشیده می‌شوند.

آیا می‌دانید در هر یک از این جمله‌ها یک خرافه نهفته است؟ در این کتاب، به شما نشان خواهم داد که چگونه باور این افکار بچگانه، جلوی رشد فردی شما را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد از تمام مواهبی که در یک رابطهٔ عاطفی به ودیعه نهاده شده است، لذت ببرید. بیایید تک‌تک آن‌ها را بررسی کنیم تا حقایق را دریابیم.


 کتاب قلب عشق نوشته جان اف. دیمارتینی

کتاب قلب عشق
چگونه برای یافتن یک ارتباط حقیقی به آن سوی خیال برویم
نویسنده : جان اف. دیمارتینی
مترجم : رویا گذشتی
انتشارات سیته
تعداد صفحات: ۱۵۶ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.