این ویژگی مخفی آیفون می‌تواند جان شما را نجات دهد

2

برخی گوشی‌های خیلی قدیمی یک کلید فیزیکی به نام SoS در پنل پشتی یا کناره‌ها داشتند که با فشردن آن می‌توانستید با یک شماره اضطراری تماس بگیرید.

در گوشی‌های جدیدتر این کلید فیزیکی به خاطر مشکلاتی که داشت؛ از جمله تماس ناخوادگاه دست کاربران با کلید؛ حذف شده و خود کاربر باید یکی از شماره‌های رزرو شده را به یک شماره کمک‌های اضطراری مانند امداد و نجات، آتش‌نشانی و پلیس اختصاص دهد.

در اسمارت‌فون‌های امروزی مانند مدل‌های جدید آیفون؛ باید وارد منوها شده یا به صورت دستی تلفن مورد نظر را شماره‌گیری کنید.

اما در مواقعی که گرفتار شده و جان‌تان در خطر است؛ زیر آوار ماندید یا در حال فرار و رانندگی هستید؛ نور به اندازه کافی نیست و زمانی برای باز کردن قفل گوشی و رفتن به بخش شماره‌گیری ندارید؛ چه ترفندی به کار می‌بندید؟

گوشی‌های آیفون یک ترفند مخفی دارند که می‌تواند در این مواقع به شدت کمک‌تان کند و شاید جان‌تان را نجات بدهد.

اگر کلید قفل صفحه‌نمایش آیفون را ۵ بار پشت سرهم و با سرعت فشار دهید؛ گزینه یا نوار لغزنده تماس اضطراری در صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. حالا کافی است با یک حرکت سریع به شماره تعریف شده برای تماس اضطراری زنگ بزنید.

اپل این ترفند کاربردی و جدید را در iOS 11 اضافه کرده است و تمامی دستگاه‌هایی که به این سیستم‌عامل به‌روزرسانی کرده باشند؛ می‌توانند از این ترفند استفاده کنند.

طبق گزارش‌هایی که روی وب منتشر شده؛ استفاده از این ترفند برای آیفون‌های ۷ به بالا امکان‌پذیر است. در آیفون‌های سری ۷ به بالا و همین‌طور دستگاه‌های دیگری که iOS 11 را اجرا می‌کنند؛ ۵ بار فشار دادن پشت سرهم کلید قفل گوشی کافی است ولی ظاهرا برای آیفون‌های X و سری ۸ باید یک بار کلید کناری و کلید صدا را با هم فشار داده و رها کنید تا نوار تماس اضطراری روی صفحه‌نمایش ظاهر شود.

قابلیت Auto Call

آیفون یک ویژگی دیگر هم به نام Auto Call دارد. Auto Call برای مواقعی است که احتمال می‌دهید دستان به طور ناخودآگاه روی کلید قفل گوشی فشرده شده یا اشتباهی کلیدهای قفل و صدا را با هم فشار دادید.

اگر احتمال می‌دهید که ممکن است اشتباها به شماره تماس اضطراری زنگ بزنید؛ با قابلیت Auto Call می‌توانید ابتدا چند ثانیه‌ای تماس را به تعویق انداخته تا فرصت قطع تماس را داشته باشید.

این سیستم شروع به شمارش می‌کند و پس از رسیدن به شماره صفر، به طور خودکار به شماره تماس اضطراری زنگ می‌زند. در آیفون‌های سری ۸ و آیفون X، این قابلیت نیز با نگه داشتن کلید کناری و کلید صدا فعال می‌شود. برای دیگر آیفون‌ها، این پیغام زمانی شنیده می‌شود که یک شماره تلفن تماس اضطراری تعریف شده باشد.

می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات، قابلیت Auto Call را غیرفعال کنید.

در ایران؛ شماره تلفن تماس اضطراری ملی ۱۱۲ است. با استفاده از این ترفند؛ گوشی آیفون یا دستگاه‌ دیگر مجهز به iOS 11 به طور خودکار با شماره ۱۱۲ تماس خواهد گرفت. در دوران حضور محمود واعظی در وزارت ارتباطات؛ شماره تلفن ۱۱۲ به طور رسمی به عنوان «شماره اضطراری ملی» معرفی شد و به سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تعلق گرفت.

احتمالا وسوسه شده‌اید که این ترفند و ویژگی مخفی آیفون را امتحان کنید. مواظب باشید که این کنجکاوی شما باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران و نیروهای امداد و نجات نشود.

همین‌طور؛ امیدواریم که هیچ‌گاه در زندگی نیاز به استفاده از این ویژگی نداشته باشید ولی دانستن آن برای هر کاربری ضروری است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. حامد می گوید

    روی آیفون SE هم عمل می کنه. با iOS 11

  2. نیک پور می گوید

    جالب بود اما به نظرم شاید انسان ها در شرایط اضطراری که براشون به وجود میاد نخوان با یک ارگان دولتی تماس داشته باشند و بخوان با یکی از اعضای خانواده تماس بگیرند و مشکلی که براشون پیش اومده رو با خانواده و یا دوستاشون در میون بزارن.
    به نظر شخصی من اگر در آیفون می شد دو دسته تماس اضطراری ایجاد کرد که هر کدوم 3 گزینه داشت بسیار کاربردی تر بود. مثلا 3 شماره تماس اضطراری از ارگان های دولتی و 3 شماره تماس اضطراری از افراد و نزدیکان و با کلیک سریعا با اون شخص تماس می گرفتند. این مسیری که الان وجود داره خیلی طولانیه واقعا…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5