آیا «سرفیس فون» مایکروسافت خارق‌العاده‌ترین اسمارت‌فون دنیا است و باعث انقلابی در بازار موبایل و تبلت می‌شود؟

2

چند هفته پیش از شایعات پیرامون یک دستگاه مایکروسافت به نام «سرفیس‌ فون» نوشتیم. هرچه به سال ۲۰۱۸ نزدیک‌تر می‌شویم؛ این شایعات بیشتر شده و دارند «سرفیس فون» را به یک اسطوره تبدیل می‌کنند.

اگر شایعات پیرامون سرفیس فون واقعیت داشته باشند؛ مایکروسافت می‌خواهد شگفتی‌آفرین‌ترین گوشی سال را عرضه کرد. اسمارت‌فونی که شاید بازار موبایل را دگرگون کند و یک سر و گردن از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار پیش از خودش بالاتر باشد.

مایکروسافت هنوز درباره سرفیس فون سکوت کرده و هیچ‌کدام از شایعات مطرح شده را تایید نمی‌کند ولی از سوی دیگر به طور ضمنی تایید کرده است که در آینده نزدیک با یک اسمارت‌فون متفاوت دوباره به بازار موبایل بازمی‌گردد.

آخرین پتنت مایکروسافت یک دستگاه همراه را نشان می‌دهد که دو صفحه‌نمایش داشته و به وسیله یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. این لولا موجب می‌شود دستگاه هم به داخل و هم به خارج باز و بسته شود.

اگر این پتنت مربوط به سرفیس فون باشد؛ باید انتظار داشت یک گوشی بسیار متفاوت با اسمارت‌فون‌های بازار را شاهد باشیم. یک گوشی منحصر‌به‌فرد و چندکاربره که می‌تواند تبلت هم شود.

گوشی که دوست داریم مایکروسافت معرفی کند

مایکروسافت در مراسم ComputerWorld اخیر نیز از یک لپ‌تاپ مفهومی به XO 2.0 در پروژه «یک لپ‌تاپ برای هر کودک» رونمایی کرد. دستگاه XO 2.0 یک لپ‌تاپ لمسی است که به چند روش باز و بسته می‌شود. این لپ‌تاپ را می‌توان به صورت یک تبلت، نوت‌بوک، کتاب و دو صفحه‌نمایش مشابه هم استفاده کرد.

متاسفانه هیچ‌گاه XO 2.0 پا به دنیای واقعی نمی‌گذارد و به طور انبوه عرضه نخواهد شد ولی شاید ایده‌ و ثبت اختراع پشت سر آن برای سرفیس فون استفاده شود.

دیوید بریر؛ براساس شایعات سایت‌های مختلف و چشم‌اندازی که سخنان مدیران مایکروسافت و پتنت‌های این شرکت نشان می‌دهند؛ طرح‌های مفهومی از سرفیس فون کشیده و در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرده است.

نیازی به گفتن نیست که طرح‌های مفهومی این طراح به شدت آینده‌نگرانه هستند و شاید به این زودی‌ها چنین دستگاهی وارد بازار نشود. درست همانند زمان‌بندی مایکروسافت که برنامه‌ای برای معرفی یک سخت‌افزار غیرمنتظره در اوایل سال ۲۰۱۸ ندارد.

مایکروسافت چندین بار شانس خود را در بازار موبایل آزموده و دیگر نمی‌خواهد دوباره شکست بخورد. بنابراین؛ سعی می‌کند سر فرصت و با تمرکز کامل بهترین دستگاهی که دنیا انتظار دارد را معرفی کند. به همین دلیل، شاید سرفیس فون یک سال یا دو سال دیگر معرفی شود.

در بازار شاهد کاهش محبوبیت تبلت‌ها و افزایش طرفداران گوشی‌های صفحه‌نمایش بزرگ هستیم. تبلت‌هایی مانند iPad Pro و Google Pixel C هنوز هم خوب فروش می‌کنند ولی کلا تمایل کاربران به دستگاه‌های چندمنظوره است. به همین خاطر، مایکروسافت هم به دنبال ساخت دستگاهی است تا کارکردهای تبلتی هم داشته باشد.

شایعات می‌گویند که سرفیس فون با سیستم‌عامل اندرومدا و معماری پردازنده‌های آرم عرضه می‌شود. همین‌طور، انتظار می‌رود سیستم دوربین این گوشی متفاوت از سیستم‌های رایج بازار باشد.

پیش‌بینی می‌شود نمایشگر اولد، درگاه USB-C و قلم نوری دیگر ویژگی‌های سرفیس فون خواهند بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. علی عزتی می گوید

    من هنوز هم گوشی ویندوز فونی خودم رو دارم و از کار باهاش لذت میبریم کاش هرچه زور تر ارائه بشه و یه تکونی بخوره بازار گوشی های ویندوزی

  2. Aio می گوید

    امیدوارم حکایت آیفون نشه!قبل از معرفی اونقده توقعات رو بالا میبرن که بهت حس وقوع یه انقلاب تو فناوری میدن و بعد معرفی همه سرخورده میشن بابت تکراری بودنش..
    البته نیمه پر لیوان هم اینه که لپ تاپ ویندوزیم رو بی کم کاست تو قالب یه اسمارت فون که تو جیب جا میشه:D ببینم که صددرصد یه انقلابه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.