برخی از تلویزیون‌های 4K ال‌جی و احتمالا شرکت‌های دیگر فقط 2.8K هستند؛ چگونه به طور ساده و با چشم بفهمیم رزولوشن تلویزیون چند است؟

1

در بازار تلویزیون زمزمه‌هایی درباره واقعی نبودن برخی از مدل‌های 4K به گوش می‌رسید. برخی‌ها می‌گفتند شرکت‌ها با ترفندها و تکنیک‌هایی توانستند دقت تصویر 4K را شبیه‌سازی کنند و برخی مدل‌های تلویزیون واقعا دقت تصویر 4K ندارند.

حالا مشخص شده است که چندین مدل از تلویزیون‌های 4K LCD شرکت ال‌جی تنها دقت تصویر 2.8K دارند. احتمالا شرکت‌های دیگری هم در بازار مدل‌های 4K غیرواقعی عرضه کردند.

پس از رسوایی اپل در کند کردن عمدی آیفون‌های قدیمی به خاطر فروش باتری‌های جدید؛ حالا نوبت به دروغ‌گویی ال‌جی در ماجرای تلویزیون‌های 4K است.

در گزارشی که برخی سایت‌ها منتشر کردند؛ مدل‌هایی از تلویزیون‌های 4K سال ۲۰۱۷ شرکت ال‌جی مانند UJ6600 ،UJ7700 ،SJ8000 و سایر مدل‌های مشابه این‌ها تنها دقت تصویر 2.8K دارند. کاربران با محتواهای 720P یا 1080P روی این تلویزیون‌ها هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت و تصاویری با کیفیت واقعی مشاهده می‌کنند.

اما وقتی محتوای 4K یا 2160p روی این تلویزیون‌ها پخش شود و در کنار تلویزیون‌های 4K واقعی دیگر قرار می‌گیرند؛ به‌راحتی می‌توان فهمید کیفیت تصاویر رزولوشن 2160p ندارند.

ماجرای RGBW و پیکسل‌های سفید

در واقع، ال‌جی در برخی تلویزیون‌های خود از همان ابتدا فناوری رایج تلویزیون‌های 4K را پیاده‌سازی نکرده است. اغلب تلویزیون‌های 4K بازار با سیستم RGBW یا استفاده از چهار ساب‌‌پیکسل قرمز، سبز، آبی و سفید ساخته شده‌اند.

در هر ردیف تلویزیون‌های 4K UHD حدودا ۱۱۵۲۰ پیکسل قرار می‌گیرد. ساب‌پیکسل سفید به خاطر دستیابی به روشنایی بیشتر به سیستم RGB افزوده شده است. در سیستم RGBW باید در هر ردیف به ترتیب ساب‌پیکسل‌ها به رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و سفید باشند.

شرکت ال‌جی در برخی تلویزیون‌های ال‌سی‌دی خود سیستم RGBW را به طور کامل پیاده‌سازی نکرده است و به جای قرار دادن چهار ساب‌پیکسل در هر گروه؛ ساب‌پیکسل چهارم را در یک توالی ردیفی به پیکسل سفید اختصاص داده است.

این روش همان تعداد ۱۱۵۲۰ پیکسل در هر ردیف را پیاده‌سازی می‌کند اما فقط ۲۸۸۰ ساب‌پیکسل RGBW متمایز در هر ردیف ساخته می‌شود که عملا رزولوشن را به 2.8K کاهش داده و دیگر ۳۸۴۰ پیکسل نیست. این روش را «RGBW کاهنده» می‌گویند.

چگونه بفهمیم؟

در این مدل از تلویزیون‌های ال‌جی، اگر یک تصویر کاملا سفید را روی تلویزیون انداخته و به کمک یک ذره‌بین پیکسل‌ها مشاهده کنید؛ متوجه خواهید شد پیکسل‌ها RGBW ردیفی در یک گروه چهارتایی قرار ندارند و موقعیت پیکسل سفید دایما در حال تغییر است. تصویر زیر یک نمونه از پیکسل‌های تلویزیون‌های ال‌سی‌دی با روش «RGBW کاهنده» ال‌جی است.

باید این نکته را یادآوری کرد که تلویزیون‌های ال‌جی با رزولوشن 2.8K از کیفیت ساخت و تصاویر شفاف و بسیار زیبایی روی محتواهای 720P یا 1080P برخوردار هستند و کاربرانی که فقط از چنین محتواهایی استفاده می‌کنند؛ می‌توانند به سراغ خرید این تلویزیون‌های خوب بازار بروند.

اما اگر به دنبال نمایش محتوای 4K واقعی هستید یا نوع کار شما وابسته به دقت تصویر 2160p واقعی است؛ باید تلویزیون‌های 4K UHD دیگری انتخاب کنید. تلویزیون‌های اولد ال‌جی این مشکل را ندارند و یک وضوح تصویر 4K واقعی نشان می‌دهند.

هنوز شرکت ال‌جی درباره این دروغ واکنشی نشان نداده و اصل ماجرا را تایید یا رد نکرده است. همان‌طور که گفتیم؛ از آن‌جایی که ال‌جی فروشنده عمده پنل‌های ال‌سی‌دی به دیگر شرکت‌ها است؛ احتمالا مدل‌هایی از تلویزیون‌های 4K دیگر بازار هم دقت تصویر واقعی 2.8K دارند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. پگاه می گوید

    سلام. یعنی منم که مدل 55SJ85000GI خریدم کلاه سرم رفته؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.