خانواده ذن‌فون ۵ معرفی شد: آیفون X با بلندگوی بزرگ‌تر و هوش مصنوعی ولی نصف قیمت

0

اسمارت‌فون رده بالای بعدی سال ۲۰۱۸ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد اما این گوشی اندرویدی بیشتر از همیشه شبیه آیفون X اپل است.

ایسوس از سه گوشی خانواده ذن‌فون ۵ به نام‌های ذن‌فون ۵، ذن‌فون ۵ زد و ذن‌فون ۵ لایت رونمایی کرد.

گوشی‌های ذن‌فون ۵ و ذن‌فون ۵ زد از نظر مشخصات طراحی و سخت‌افزاری کاملا شبیه به هم هستند و فقط در پردازنده با یکدیگر متفاوت‌اند. در ذن‌فون ۵ عادی از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ استفاده شده است ولی ذن‌فون ۵ زد پردازنده قوی‌تر اسنپدراگون ۸۴۵ را در دل خود جای داده است و رده بالاترین عضو خانواده ذن‌فون ۵ است.

هر دو گوشی رده بالای خانواده ذن‌فون ۵ از صفحه‌نمایشی ۶.۲ اینچی با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت استفاده می‌کنند. البته، یک مدل ذن‌فون ۵ زد از حافظه ۸ گیگابایتی نیز سود می‌برد.

گوشی رده میانی ذن‌فون ۵ لایت صفحه‌نمایش کوچک‌تر 6 اینچی دارد و از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ با ۴ گیگابایت حافظه رم سود می‌برد که نسبت به دو مدل دیگر مقداری ضعیف‌تر است ولی دوربین دوگانه دارد.

آیفون X تایوانی‌ها

با مشاهده این گوشی‌ها، اولین چیزی که نمود زیادی دارد؛ طراحی مشابه آیفون X است. همان طراحی صفحه‌نمایش لبه تا لبه با داشتن یک نوار باریک در لبه بالایی و تورفتگی معروف در پنل نمایشگر. البته، در این تورفتگی از سنسورهای تشخیص چهره و دوربین سوم خبری نیست و بلندگوی مکالمه، سنسور مجاورت و دروبین سلفی جای داده شده‌اند.

ایسوس مدعی است صفحه‌نمایش این گوشی ۹۰ درصد کل پنل جلویی را پوشش داده است و فقط ۱۰ درصد به قاب‌های دور پنل اختصاص یافته است.

تایوانی‌ها برای این گوشی از دو جنس فلز و شیشه استفاده کرده است. فریم فلزی و پنل شیشه‌ای است. در پشت گوشی شاهد دایره‌هایی به سبک طراحی لپ‌تاپ‌های ایسوس هستیم. سنسور اثر انگشت در پنل پشتی است و دوربین دوگانه به گوشه‌ای فرستاده شده است.

صفحه‌نمایش این گوشی‌ها پنل IPS LCD با نسبت تصویر ۱۹:۹ و دقت تصویر ۲۲۴۶ × ۱۰۸۰ پیکسل است. ایسوس می‌گوید صد درصد رنگ‌های طبیعی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و روشنایی آن بیش از ۵۰۰ نیت است. کنتراست این صفحه‌نمایش‌ها نیز ۱۵۰۰:۱ است. انتظار داریم که کیفیت تصاویر روی این گوشی‌ها بسیار بالا و خوب باشد.

دوربین دوگانه با هوش مصنوعی

دوربین عقبی هر سه گوشی؛ دوربین دوگانه است. این سیستم از یک دوربین واید با میدان دید ۲۰۰ درجه و یک دوربین پرتره با پس‌زمینه‌های بوکه سود می‌برد. دوربین اصلی مدل IMX363 سونی و ۱۲ مگاپیکسلی با لنز دیافراگم F/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره است. این دوربین از فناوری Dual Pixel سود می‌برد.

دوربین دوم عقبی، ۸ مگاپیکسل با دیافراگم F/2.2 است. دوربین دوگانه ذن‌فون ۵ از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا بفهمد کاربر در حال عکاسی از چه سوژه‌ای است و تنظیمات دوربین‌ها را انجام دهد. کاربران می‌توانند نزدیک به ۶۰ حالت عکاسی را انتخاب کنند.

دوربین جلویی سلفی، ۸ مگاپیکسلی با دهانه گشودگی F/2.0 و زاویه‌ دید وسیع ۸۳ درجه‌ای است. ایسوس در راستای تقلید کامل از آیفون X، قابلیتی به نام ZeniMoji را هم ارایه داده که عملکردی شبیه به انیموجی اپل دارد و با استفاده از واقعیت افزوده سعی می‌کند ایموجی‌های متحرکی از چهره کاربر بسازد.

ایسوس روی گوشی‌های ذن‌فون از بلندگوهای بسیار بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قبلی استفاده کرده است. یک بلندگو در لبه پایینی گوشی و بلندگوی دیگر در لبه بالایی است. بلندگوها استریو با صدایی بی‌نظیر هستند.

منبع تغذیه انرژی انتخاب شده برای ذن‌فون ۵ یا باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری با چندین ابزار بهبوددهنده طول عمر است. ابزاری به نام AI Charging براساس رفتار کاربر در استفاده از گوشی و شارژ آن، یک بازه زمانی خاصی برای شارژ پیشنهاد می‌کند که می‌تواند به ادعای ایسوس طول عمر باتری را دو برابر کند.

ایسوس قیمت تمام مدل‌های ذن‌فون ۵ را اعلام نکرده است ولی می‌دانیم که مدل ذن‌فون با رم ۴ گیگابایت و حافظه ۶۴ گیگابایت حدود ۴۷۹ یورو است. این گوشی‌ها از آوریل و مارس ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شوند و در رنگ‌های نقره‌ای و ابی ساخته شده‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.