همه چیز درمورد تفاوت لمینت دندان با کامپوزیت ونیر

0

رپورتاژ

امروزه در دندانپزشکی مدرن ، زیباسازی لبخند مهمترین و پرطرفدارترین بین تمامی سنین می باشد.

با پرطرفدار ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی ، دندانپزشکی زعفرانیه واقع در زعفرانیه روبروی مرکز خرید پالادیوم آشنا شوید.

دو روش اصلاح طرح لبخند : کامپوزیت ونیر و لمینت دندان بیشترین کاربرد را در دندانپزشکی زیبایی دارند.

هر چند روش های دیگر نیز برای جبران و بازگردانی لبخند مانند ایمپلنت دندان و ارتودنسی نیز همیشه از اصلی ترین روش های اصلاح طرح لبخند بوده اند ،اما در این اینجا روی ما با معرفی درمان های مدرن می باشد.

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر عبارت است از قرار دارن یک لایه از مواد همرنگ دندان بنام کامپوزیت بر روی دندان توسط دندانپزشک زیبایی برای اصلاح لبخند ، اصلاح رنگ و شکل دندان ها

کامپوزیت ونیر اگر اصولی و توسط دندانپزشک ماهر انجام شود یکی از بی خطرترین و موثرترین راه برای داشتن لبخندی زیبا میباشد.

متاسفانه مشاهده می کنیم که بسیاری از دندان پزشکان که توانایی انجام کامپوزیت ونیر را ندارند اطلاعات نادرستی در رابطه با خطرات و عوارض کامپوزیت ونیر به بیماران می دهند قویا تاکید می کنیم که کامپوزیت ونیر یک کار هنری می باشد ودر صورت توانا بودن دندانپزشک نه تنها آسیبی به دندان وارد نمی کند بلکه باعث محافظت از دندان هم می شود.

لطفا قبل از انجام کار کامپوزیت ونیر حتما از دندانپزشک خود نمونه درمانهای کامپوزیت انجام شده توسط وی رابخواهید و ببینید و خودتان قضاوت کنید.

لمینت دندان

لمینتهای نسل قدیم و معمول بعلت تراش زیاد مورد تایید ما نمی باشند و در مطب ما کار نمی شوند .

لمینت های سرامیکی کانتکت لنز و لومینیرز مورد تایید ما هستند و در مطب ما انجام می شوند.

لمینت دندان عبارت است از یک لایه بسیار نازک از مواد همرنگ دندان از جنس سرامیک که برای اصلاح رنگ ، فرم و طول دندانها یا بستن فاصله بین دندانها و…. در لابراتوار به دستور دندانپزشکی زیبایی ساخته می شوند و پس از ارسال به مطب توسط دندانپزشک زیبایی روی سطح بیرونی دندانها سمان می شوند.

تفاوت اصلی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر

لمینت دندان به دلیل ساختار کریستالی و جذب آب کمتر نسبت به کامپوزیتها ثبات رنگ بیشتری دارند و نیاز به پالیش سالانه ندارند

لمینتهای سرامیکی مقاوت بالاتری نسبت به کامپوزیتها دارند ولی هزینه لمینت دندان بسیار بالاتر می باشند.

مهمترین مزیت کامپوزیت ونیر قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با لمینت دندان فوق نازک می باشد.

میزان تراش دندان در هر دو ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیک فوق نازک بسیار کم یا بدون تراش می باشد بصورتی که در هر دو مورد هیچگونه آسیبی به بافت دندان وارد نمی شود.

زمان درمان در کامپوزیت ونیر یک جلسه ( ۴ یا ۵ ساعت ) می باشد که پروسه طراحی لبخند انجام می شود ولی در طراحی لبخند با لمینتهای سرامیکی نیاز به زمان ( ۱۵ الی ۳۰ روز ) می باشد.

قیمت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان

کامپوزیت ونیر قیمت بسیار مناسبی نسبت به لمینت دندان فوق نازک دارد.

زیبایی و نتیجه درمان

در هر دو مورد بسیار وابسته به مهارت دندانپزشک زیبایی می باشد و در صورت رعایت اصول علمی و فنی نتیجه هر دو درمان کامپوزیت و سرامیک بسیار عالی و رضایت بخش می باشد.

در بیمارهای که بهداشت بالایی دارند و بافت لثه سالمی دارند می تواند با خیال راحت ونیر کامپوزیت را انتخاب کنند (البته این بیماران می توانند لمینت سرامیکی را هم انجام دهند)

در صورتی که بیمار دخانیات استعمال می نماید و یا زیاد قهوه یا چای و مواد رنگی استفاده می کند بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب کنند.

در صورت داشتن پوسیدگی وسیع دندانی بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید اگر به داندانپزشکی مراجعه کردید و از مضرات یک درمان خاص مثلا ونیر کامپوزیت زیاد سخن گفت حتما به توانایی آن دندان پزشک شک کنید و حتما دو مورد زیر را از آن بخواهید.

رزومه دندانپزشک مورد نظر را بررسی کنید و نمونه درمانهای ونیر کامپوزیت انجام شده توسط وی را بخواهید که ببینید و خوب دقت کنید که آیا اصلا توانایی انجام ونیر کامپوزیت را دارد یا خیر

حتما از دندانپزشک مقاله علمی در رابطه با اینکه انجام ونیر کامپوزیت یا لمینت سرامیکی به دندان یا لثه آسیب میرساند را بخواهید ( تاکید می کنیم هیچ مقاله علمی وجود ندارد که درمان استاندارد ونیر کامپوزیت یا لمینت سرامیکی را رد کند یا مضر بخواند. طبیعی است اگر درمانی غیر علمی و توسط دندانپزشک غیر ماهر انجام شود باعث آسیب به دندان و لثه می شود.

نتیجه نهایی:

هر دو درمان اگر علمی و استاندارد و توسط دندانپزشک زیبایی انجام شود هیچکدام آسیبی به لثه و دندان وارد نمی کند و انتخاب بین دو درمان بستگی به توانایی مالی بیمار ، بهداشت دهان و دندان و میزان پوسیدگی دندان و تشخیص دندانپزشک زیبایی دارد.

لطفا برای انجام ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی نمونه کارهای انجام شده توسط دندانپزشک زیبایی را مورد بررسی قرار دهید و تصمیم صحیح را بگیرید….

قابل ذکر هست هر دو درمان ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی فوق نازک در مطب ما با بهترین متریال دنیا عموما آمریکایی و بالاترین تکنیک و مهارت و دقت دندانپزشکی زیبایی انجام میشود در نتیجه ما هر دو درمان را تایید میکنیم و برای هر دو درمان گارانتی داریم پس با خیالی آسوده برای داشتن لبخندی لاکچری با ما همراه شوید .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5