چگونه در دوران یائسگی شاداب تر باشیم؟

0

رپورتاژ

یائسگی به عنوان توقف دائمی دوره های قاعدگی تعریف می شود و معمولاً بین 45 تا 55 سالگی اتفاق می افتد. زمانی که تخمدان ها تخمک گذاری را متوقف کرده و قاعدگی به پایان می رسد و یک زن دیگر نمی تواند باردار شود. البته یائسگی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد. اکثر زنان قبل از توقف کامل، چندین سال (به طور متوسط ​​چهار سال) تغییرات در دوره های قاعدگی و علائمی همچون گرگرفتگی، تعریق شبانه، تغییرات خلقی، مشکلات خواب و خشکی واژن را تجربه می کنند که ناشی از کاهش سطح استروژن در بدن است و به آن “پیش یائسگی” گفته می شود. یائسگی زمانی اتفاق می افتد که 12 ماه از آخرین قاعدگی شما گذشته باشد.

یائسگی قبل از 40 سالگی غیر طبیعی تلقی می شود و به آن نارسایی اولیه تخمدان (نارسایی زودرس تخمدان) گفته می شود. اگر زیر 45 سال هستید و عادت ماهانه شما متوقف شده و یا فکر می کنید علائم یائسگی دارید، با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید. ممکن است به آزمایش (برای اندازه گیری سطوح خاصی از هورمون ها) جهت بررسی علت، نیاز داشته باشید.

برخی از زنان علائم یائسگی کمی دارند یا هیچ نشانه ای ندارند، در حالی که برخی دیگر علائم آزاردهنده ای دارند که زندگی آنها را مختل می کند. این علائم اغلب در دوران یائسگی ، قبل از قطع کامل قاعدگی ، شروع می شوند. با این حال ، درمان هایی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

علائم رایج یائسگی عبارتند از:

گرگرفتگی: شایع ترین علامت یائسگی که 60 تا 80 درصد زنان آن را تجربه می کنند. معمولاً با احساس ناگهانی گرما در قسمت بالای سینه و صورت شروع ظاهر می شود سپس احساس گرما در سراسر بدن پخش می شود و دو تا چهار دقیقه طول می کشد. برخی از زنان در طول گرگرفتگی عرق می کنند و بعد از پایان گرگرفتگی احساس لرز می کنند. برخی از زنان در طول گرگرفتگی احساس اضطراب یا تپش قلب دارند. گرگرفتگی می تواند یک یا دو بار در روز یا هر ساعت در طول روز و شب رخ دهد.

تعریق شبانه: می تواند یک یا چند بار در شب اتفاق بیفتد و بیدار شدن مکرر می تواند خواب راحت را برای شما سخت کند. به دنبال اختلال در خواب، بسیاری از زنان مشکلات دیگری مانند خستگی، تحریک پذیری، مشکل تمرکز و نوسانات خلقی را تجربه می کنند.

مشکلات خواب: در دوران گذار به یائسگی، برخی از زنان حتی بدون تعریق شبانه دچار عارضه اختلال در خواب می شوند که به دنبال آن فرد در طول روز احساس خستگی کرده و تحریک پذیر می شود.

خشکی واژن: با کاهش سطح استروژن در بدن، قبل و در دوران یائسگی، بافتهای داخل واژن و مجرای ادرار می تواند نازک و خشک شود. که منجر به احساس ناراحتی، خارش یا درد در هنگام رابطه جنسی شود.

افسردگی: در دوران گذار به یائسگی، بسیاری از زنان با مشکلات خلقی جدیدی مانند غم، مشکل در تمرکز، احساس بی علاقگی به فعالیت های عادی و خواب زیاد یا مشکل در بیدار ماندن مواجه می شوند. زنانی که در گذشته سابقه افسردگی دارند، ممکن است در دوران یائسگی عود کند.

اگر چه همه زنان نیاز به درمان علائم یائسگی ندارند. اما به دلیل آزاردهنده بودن این علائم، اخیرا مطالعات زیادی درباره روش های پیشگیری و بهبود این عوارض انجام شده‌ است از جمله  هورمون درمانی. با توجه به خطراتی که این روش درمانی دارد، برای زنانی که سابقه برخی مشکلات پزشکی (یا در معرض خطر بالا) از جمله سرطان سینه، بیماری قلبی و سکته مغزی دارند، توصیه نمی شود.[1]

استروژن های گیاهی (فیتواستروژن ها): استروژن های ضعیفی که در دانه های سویا وجود دارند و به عنوان یک جایگزین “طبیعی” یا “ایمن تر” برای هورمون درمانی در زنان با علائم یائسگی به بازار عرضه شده است. فیتواستروژن ها در بسیاری از غذاها از جمله سویا ، نخود ، عدس ، دانه کتان، غلات ، میوه ها ، سبزیجات و شبدر قرمز یافت می شوند. می توانید مکمل های حاوی ایزوفلاون، نوعی فیتواستروژن، را از داروخانه ها خریداری کنید.

[1] https://www.uptodate.com/contents/menopause-beyond-the-basics

قرص منوپیس گروه دارویی ویتابیوتیکس محصول کشور انگلستان، حاوی ایزوفلاون‌های سویا همراه با کلیه ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن شما در این دوران ضمن بهبود علائم سندروم یائسگی، جایگزین مناسب هورمون درمانی است.

استفاده روزانه مکمل قرص منوپیس در کنار تغییر شیوه زندگی به شما کمک خواهد کرد تا ضمن رفع علائم دوران یائسگی و حفـظ سـلامتی خود برکیفیـت زنـدگی تان بیفزایید.

  • تنظیم هورمونها
  • عملکرد طبیعی سیستم عصبی و ایمنی
  • کاهش کلسترول و بهبود عملکرد طبیعی قلب
  • تشکیل کلاژن و سلامت پوست
  • متابولیسم مناسب
  • سلامت استخوان ها

قرص منوپیس با فرمولی متعادل و دقیق شامل ۲۱ ریزمغذی ضروری به همراه ایزوفلان های سویا سبب حفظ و تعادل ریز مغذی های خاص مورد نیاز دوران یائسگی در بدن شده و علاوه بر رفع علایم و نشانه های یائسگی سبب بهبود ساخت کلاژن پوست، حفظ استحکام و سلامت استخوان ها می شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.