اپل اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات مکانی کاربران را با شرکت‌های ثالث به اشتراک می‌گذاشتند را حذف کرد

0

اپل گزارش داد اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را بدون اطلاع یا اجازه خود کاربر با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند را از روی اپ‌استور حذف کرده است.

اپل می‌گوید این اپلیکیشن‌ها بخش‌های ۵.۱.۱ و ۵.۱.۲ دستورالعمل فروشگاه نرم‌افزارهای این شرکت را نقض کرده‌اند و به همین دلیل از روی اپ‌استور حذف می‌شوند.

در این بندهای دستورالعمل اپ‌استور به طور صریح گفته شده است اپلیکشن‌ها نباید اطلاعات مکانی کاربران را بدون اجازه صریح و روشن کاربر یا برای اهدافی غیرقابل تایید و نامعلوم با شرکت‌ها یا اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند.

اپل آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که این مفاد دستورالعامل را نقض کرده و متوجه‌شان شده است را از روی اپ‌استور حذف کرده و بشان اطلاعات داده که در ارزیابی‌های مجدد رد شده‌اند.

سایت 9to5Mac که گزارش اپل درباره حذف این اپلیکیشن‌ها را منتشر کرده است؛ اشاره می‌کند که هنوز به طور روشن و صریح مشخص نیست این برنامه‌ها به چه علتی اطلاعات مکانی کاربران را جمع‌آوری یا برای شرکت‌های دیگر ارسال کردند.

فشار بیشتر روی اپلیکیشن‌ها برای حفظ حریم شخصی کاربران

گفته می‌شود سخت‌گیری اخیر اپل مربوط به قانون جدیدی است که از تاریخ ۲۵ می در اروپا اجرایی می‌شود. این قانون با نام General Data Protection Regulation به شرکت‌های فناوری دستور داده بدون اجازه صریح و روشن کاربران، هیچ‌گونه اطلاعاتی را برای دیگران ارسال یا به اشتراک نگذارند. شرکت‌های فناوری ملزم هستند از کاربران رضایت‌نامه رسمی برای استفاده از اطلاعات شخصی‌شان بگیرند.

این قانون اتحادیه اروپا، اپلیکیشن‌ها را وادار می‌کند برای استفاده از اطلاعات کاربران، آن‌ها را در جریان گذاشته و ازشان تاییدیه و رضایت‌نامه بگیرند تا مشخص باشد این اطلاعات برای چه اهدافی جمع‌آوری و استفاده می‌شوند.

اپل به توسعه‌دهنده‌گان اپلیکیشن‌های حذف شده اعلام کرده است که در صورتی می‌توانند دوباره روی اپ‌استور فعالیت کنند که هرگونه کد، فریم‌ورک یا SDK مربوط به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی کاربران را حذف کرده باشند.

به علاوه، این برنامه‌ها دوباره مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته و پس از احراز صلاحیت، روی اپ‌استور برای فروش و دانلود قرار می‌گیرند.

اپل تاکید کرده اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران ممکن است توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار نگرفته باشند یا اینکه صرفا برای بهبود رابط کاربری و بهینه‌سازی عملکرد نرم‌افزار جمع‌آوری شده باشند و هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از این اطلاعات نشده باشد.

همان‌طور که گفته شد، هنوز مشخص نیست دقیقا چه اپلیکیشن‌هایی از روی اپ‌استور حذف شدند و چرا به جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران مشغول بودند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5