گزارش شده صدها اپلیکیشن موبایل به طور مخفیانه فعالیت‌های کاربران را ردگیری می‌کنند؛ والدین، همسران جوان و افرادی که رابطه عاشقانه دارند مشتری اصلی این برنامه هستند

0

در حالی‌که هر روز درباره اقدامات جدید شرکت‌های گوگل و اپل برای محافظت از اطلاعات مشتریان و حفظ حریم خصوصی کاربران می‌خوانیم اما گزارش‌های مراکز تحقیقاتی و امنیتی چیز دیگری می‌گویند.

سایت ZDNet گزارش داده اپلیکیشنی به نام «TeenSafe» اطلاعات هزاران کاربر آیفون از جمله اطلاعات لاگین و Apple ID را افشا می‌کند.

اپلیکیشن «TeenSafe» هم برای iOS و هم برای اندروید منتشر شده و یک برنامه امن است که به والدین اجازه می‌دهد پیام‌های متنی، مکان فرزندان، مکالمات، تاریخچه تماس‌ها، تاریخچه وب‌گردی و اپلیکیشن‌های نصب شده روی اسمارت‌فون را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن «TeenSafe» اطلاعات کاربران را روی دو سرور میزبانی شده توسط سرویس AWS آمازون نگه‌داری می‌کند ولی این سرورها اصلا امن نیستند و هیچ‌گونه مکانیزم امنیتی برای دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

سایت nytimes هم در گزارشی مفصل، چندین نمونه اپلیکیشن پرکاربرد را مثال زده که به طور پنهانی مشغول ردگیری فعالیت‌های کاربران هستند.

اپلیکیشن «KidGuard» نیز برای نظارت والدین بر فرزندان استفاده می‌شود ولی برای ردگیری فعالیت‌های دیگر کاربران نیز کاربرد دارد و روی وب‌لاگ آن‌ها آموزش‌هایی برای مشاهده متن‌های پاک شده توسط کاربر دیده می‌شود.

اپلیکیشن مشابه دیگری به نام «mSpy» خانم‌ها را آموزش می‌دهد چگونه به طور مخفیانه شوهرشان را زیر نظر بگیرند و فعالیت‌های او را ردگیری کنند. نرم‌افزار «Spyzie» نیز تبلیغاتی روی گوگل نمایش داده است که در آن‌ها آموزش «ردگیری مخفیانه گوشی دوست دختر» یاد می‌دهد.

محققان امنیتی اعتقاد دارند صدها نمونه از این اپلیکیشن‌ها روی فروشگاه‌های نرم‌افزاری در دسترس مردم است. اپ‌هایی که برای کنترل والدین به فرزندان یا ردگیری فعالیت کاربران و کارمندان طراحی شده ولی اهداف دیگری مانند رصد غیرقانونی فعالیت‌های کاربران و جمع‌آوری اطلاعات‌شان را نیز انجام می‌دهند.

همسران، مشتری اول جاسوس‌افزارها

در یک تحقیق صورت گرفته شده، بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن کشف شده که به طور مخفیانه اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را ذخیره و جمع‌آوری می‌کنند، متن‌های تایپ شده روی گوشی را ذخیره می‌کنند، مشغول رکورد ویدیو و کارهای دیگر روی گوشی‌های تلفن همراه کاربران هستند.

نیویورک تایمز گزارش داده چند ده اپ برای ردگیری و نظارت بر فعالیت‌های افرادی که عاشق هستند؛ توسط کاربران استفاده می‌شود و اتفاقا آمار دانلود بالایی دارند.

دوست دخترها و دوست پسرها، همسران جوان، افرادی که رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کردند و افرادی که به طرف مقابل‌شان مشکوک هستند؛ حاضر می‌شوند خطر استفاده از این اپ‌ها را متقبل شده ولی در عوض دنبال استفاده از ابزارهایی مخفی روی گوشی‌های تلفن همراه باشند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز Centers for Disease Control and Prevention امریکا، ۲۷ درصد از زنان و ۱۱ درصد از مردان در این کشور نسبت به شریک زندگی‌شان سوءظن دارند.

این اپلیکیشن‌ها عموما امنیت بسیار ضعیفی دارند و حفاظت محکم و محرمانه‌ای از اطلاعات کاربران انجام نمی‌دهند. سایت مادربورد گزارش داده در سال گذشته، دو شرکتی که ابزارهای نظارتی روی گوشی تلفن همراه ارایه دادند؛ اطلاعات حساب کاربری ۱۰۰ هزار مشترک را لو دادند یا امکان دسترسی به آن‌ها برای همه فراهم شده است.

نرم‌افزار ردگیری فعالیت کاربران «mSpy» به نیویورک‌ تایمز گفته در فصل اول امسال، اطلاعات نزدیک به ۲۷ هزار کاربر عضو را به شرکت‌هایی از ایالات متحده فروخته است.

نکته مهم قابل ذکر درباره این اپلیکیشن‌ها، به خطر افتادن حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه هر دو طرفی است که درگیر یک نرم‌افزار جاسوسی هستند.

در کشورهای مختلف از جمله ایران قوانینی برای مجازات افرادی که گوشی همسرشان را ردگیری کرده یا با استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهایی سعی کردند اطلاعات روی این گوشی را مشاهده و سرقت کنند، وجود دارد.

مشاهده اطلاعات، هک و ردگیری گوشی همسر در قانون جرم محسوب می‌شود و هر سال پرونده‌های زیادی به این موضوع اختصاص دارد ولی این قوانین و مجازات‌ها نتوانسته‌اند بازدارندگی محکمی داشته باشند.

شرکت‌های گوگل، اپل و دیگران هم قوانین شفاف و صریحی برای مبارزه با اپلیکیشن‌های جاسوسی و ردیابی فعالیت‌های کاربران ندارند یا اینکه نمی‌توان به طور مشخص اعلام کرد کدام نرم‌افزار به چنین فعالیت‌هایی به طور مخفیانه مشغول است.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5