موزیلا می‌خواهد یک مرورگر وب صوتی به نام Scout بسازد

0

بنیاد موزیلا پروژه جدیدی به نا «Scout» را کلید زده که ظاهرا یک مرورگر وب حساس به صدا است.

موزیلا در طی یک نشست خبری برگزار شده در شهر سان‌فرانسیسکو می‌گوید: «در اپلیکیشن «Scout» می‌خواهیم وب‌گردی و استفاده از محتواها با صدا را آزمایش کنیم.»

موزیلا برای پیاده‌سازی ایده پلتفرم وب‌گردی صوتی نیاز به یک معماری و اجزای کلید اختصاصی دارد. این شرکت اعتراف کرده در این مسیر باید با محدودیت‌های سیستم‌عاملی موجود، چالش‌های پلتفرم‌های مختلف و ظرفیت‌سازی برای برخی اجزای کلیدی یک مرورگر روبرو شوند و بر آن‌ها غلبه کنند.

سایت سی‌نت می‌گوید مرورگر وب جدید می‌تواند با دستورات صوتی کاربر کار کند. مثلا کاربر با عبارت «Hey Scout» این مرورگر را فعال کرده و ازش می‌خواهد درباره یک موضوع خاص در اینترنت جست‌وجو کند.

به نظر می‌رسد توسعه مرورگر Scout هنوز در مراحل اولیه است. موزیلا به طور دقیق و مشخصی نگفته نیاز به افزودن چه اجزای کلیدی به یک مرورگر وب استاندارد برای تبدیل شدن به مرورگر وب صوتی هست. همین‌طور، هنوز درباره زمان راه‌اندازی اولیه این مرورگر وب هیچ صحبتی نشده است.

سایت انگجت به نقل از مدیران موزیلا می‌گوید این شرکت درباره راه‌اندازی اولین مرورگر وب صوتی بسیار هیجان‌زده ظاهر شده است. مدام در حال جمع‌آوری اطلاعات و ایده‌های مختلف هستند و می‌خواهند طرح‌های اولیه گوناگونی را پیاده‌سازی کنند. سخن‌گوی موزیلا گفته است حاصل این تلاش‌ها را به صورت عمومی اعلام خواهیم کرد.

ایده‌ای آینده‌نگرانه و نجات‌دهنده

این روزها، بلندگوهای هوشمند و دستیارهای دیجیتالی صوتی در حال رشد و محبوبیت روزافزون هستند. شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند گوگل، اپل، آمازون، مایکروسافت و دیگران هریک از دستیار صوتی خود رونمایی کرده و به سختی در حال توسعه و هوشمندسازی آن هستند.

پس، تلاش‌های موزیلا برای ساختن یک مرورگر وب صوتی دور از منطق نیست. به علاوه، افزودن دستوراتی صوتی به یک مرورگر وب باید ساده‌تر از ساخت یک بلندگوی صوتی هوشمند باشد.

عرضه یک مرورگر وب با دستورات صوتی از جنبه‌های دیگری هم به نفع موزیلا است. حداقل آن باقی ماندن در دنیای مرورگرهای وب و گسترش کاربران‌اش خواهد بود. در سال‌های اخیر، مرورگر فایرفاکس موزیلا به شدت تحت تاثیر گوگل کروم قرار گرفته است و از میزان محبوبیت و کاربران‌اش مدام کاسته می‌شود.

در آخرین گزارش‌ منتشر شده از سوی موسسه StatCounter، گوگل کروم بیش از ۵۸ درصد بازار مرورگرهای وب را به خود اختصاص داده است ولی فایرفاکس تنها ۵ درصد کاربران وب را به سوی خود می‌کشاند.

فایرفاکس در ماه نوامبر اولین نسخه مرورگر Firefox Quantum را عرضه کرد که سرعتی دو برابر نسخه معمولی فایرفاکس دارد. موزیلا امیدوار است بتواند با فایرفاکس کوانتوم کاربران بیشتری را جذب کند و کمی اوضاع بازار مرورگرهای وب را به سود خود تغییر دهد.

موزیلا توسعه مرورگر فایرفاکس کوانتوم را ادامه خواهد داد و به طور همزمان روی توسعه مرورگر وب صوتی Scout تمرکز دارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.