واتساپ بیشتر شبیه تلگرام می‌شود: از حالا فقط مدیرگروه می‌تواند پیغام بفرستد

1

واتساپ یکی از پایدارترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان در دنیا است اما به خاطر نداشتن چند ویژگی مهم از جمله قابلیت کانال‌ها در تلگرام؛ مورد توجه کسب‌وکارها یا مدیران کانال‌ها قرار نمی‌گیرد.

حالا به نظر می‌رسد این پیام‌رسان می‌خواهد با حفظ ساختار و اصول کلی، چرخش‌هایی به سوی کانال‌ها داشته باشد و قابلیت‌هایی نظیر آن چیزی که در تلگرام شاهد هستیم؛ را در اختیار مدیران کانال‌های تلگرامی قرار دهد.

دیروز، پیام‌رسان واتساپ اعلام کرد ویژگی کنترلی جدیدی برای مدیران گروه‌ها عرضه کرده است تا فقط مدیران گروه بتوانند یک پیغام برای گروه ارسال کرده و دیگر اعضای گروه تنها بیننده این پیغام‌ها باشند.

البته، هنوز گروه‌های واتساپ حداکثر می‌توانند ۲۵۶ عضو داشته باشند و این محدودکننده است ولی ویژگی جدید می‌تواند گروه‌ها را به مکانی برای دریافت اطلاعیه‌ها و پیغام‌ها تبدیل کند.

مثلا، مدارس و دانشگاه‌ها، روابط عمومی نهادها و شرکت‌ها، گروه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و گروه‌های سیاسی می‌توانند از این ویژگی برای رساندن پیام‌شان به دست اعضا استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود این تغییر رویکرد واتساپ باعث افزایش مخاطبان و کاربرپسندی بیشتر آن شود.

ویژگی جدید واتساپ از پیام‌رسان فیسبوک الهام گرفته شده است که به مدیران گروه‌ها اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی گروه‌ها داشته و محدودیت‌هایی برای مدیریت ارسال پیغام‌ها اعمال کنند.

تغییر رویکرد برای مبارزه با اخبار جعلی

ماه گذشته هم واتساپ مجموعه‌ای از چندین ویژگی جدید را برای مدیران گروه‌ها عرضه کرد. در یک ویژگی، مدیرگروه می‌تواند اهداف، دستورالعمل و فرآیند اراسل پیام در گروه را کاملا مشخص و به گوش تمام اعضا برساند.

همین‌طور، مدیران گروه‌هایی که سازنده گروه هستند نمی‌توانند پس از مدتی فعالیت، آن گروه را ترک کنند.

نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرده بود واتساپ با تغییر برخی رویه‌ها و رویکردهایش می‌خواهد قدرت و کنترل بیشتری به مدیرگروه‌ها بدهد. چون انتقادات زیادی از پیام‌رسان واتساپ در حوزه نشر اکاذیب و اخبار جعلی می‌شود.

واتساپ روی انتخابات کشور هند در ماه گذشته تاثیرات زیادی گذاشته و حجم اخبار دروغ و جعلی به حدی بالا رفت که نگرانی‌های جدی برای سران این کشور به وجود آورد. بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از کل کاربران فعال ماهیانه ۱.۵ میلیاردی این پیام‌رسان در کشور هند زندگی می‌کنند.

ویژگی‌های جدید واتساپ می‌تواند قدرت مدیرگروه‌ها در مدیریت و کنترل گروه‌ها و محتواهای انتشار یافته را بیشتر و برخی گروه‌ها را به کانال‌هایی یک طرفه برای انتشار اخبار و اطلاعیه‌های معتبر و صحیح تبدیل کند.

ویژگی که بدون شک باعث خوشحالی مدیر کانال‌های تلگرام خواهد شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. س.ن. می گوید

    “از حالا فقط مدیرگروه می‌تواند پیغام بفرستد” با این که “مدیر گروه می تواند تنها فرستنده ی پیام باشد” فرق می کند. با توجه به تصویری که منتشر کرده اید دومی به نظر درست می آید. یعنی مدیر مختار است فرستادن پیام را در انحصار خود نگه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5