سایت دیجی‌کالا نونوار شد؛ بازطراحی تمیزتر، ساده‌تر و هدف‌مند رابط گرافیکی و بخش‌های محصولات

3

از دیشب سایت خرده‌فروشی آنلاین دیجی‌کالا در دسترس نبود و با یک پیغام «یه اتفاق حساب شده!» روبرو بودیم. در این پیغام عنوان شده بود «تا چند ساعت دیگر منتظر خبرهای خوب باشید. برمی‌گردیم.»

از دسترس خارج شدن سایت دیجی‌کالا باعث گمانه‌زنی‌های مختلفی در میان رسانه‌ها شده و برخی از هک شدن سایت خبر دادند.

اما در پیش از ظهر امروز؛ سایت دیجی‌کالا با یک تغییر چهره اساسی و جدید دوباره روی اینترنت در دسترس قرار گرفت و مشخص شد خبر بزرگ و اتفاق حساب شده؛ چیزی جز بازطراحی گسترده در این وب‌سایت نبوده است.

اگر وارد سایت دیجی‌کالا شوید؛ در همان لحظات اولیه متوجه می‌شوید که باکس‌ها و چینش محصولات تغییر کرده است و هم منظم‌تر شده و هم مناسب کاربران ایرانی است.

در طراحی قبلی سایت دیجی‌کالا، بیشتر یک طراحی چپ به راست را شاهد بودیم ولی اکنون طراحی صفحه اصلی کاملا راست به چپ و تمام صفحه است. کادرهای بزرگ‌تر و با سایه‌ها و خطوط از یکدیگر مجزا شدند تا سادگی و زیبایی بیشتر به چشم بخورد.

نوار منوی گروه‌ها به طور کامل دست‌خوش تغییر و جابه‌جایی شده است. منوها زودتر لود می‌شود و دسته‌بندی اجناس در یک منوی اصلی بهتر از گذشته است.

من همیشه در پیدا کردن برخی اجناس کم اهمیت در زیرشاخه‌ها به مشکل برخورده و باید چندین بار ماوس را روی منوها و زیرمنوها می‌بردم ولی اکنون یک پاپ‌آپ بزرگ باز می‌شود و به شما اجازه می‌دهد هر گروه کالایی را راحت‌تر کلیک کنید.

کاملا مشخص است صفحه اصلی هوشمندتر و هدف‌مندتر شده است. دیجی‌کالا به طور زیرکانه‌ای براساس علایق شما و ارجاع‌های قبلی به این سایت؛ باکس‌های محصولات پیشنهادی را می‌چیند تا شما زودتر دنبال محصولی باشید که نیاز دارید.

باکس‌های جدیدترین کالاها، پیشنهادهای شگفت‌انگیز، فروش ویژه، تخفیف‌ها و پیشنهادهای لحظه‌ای باز هم در صفحه اصلی دیده می‌شوند ولی خیلی تمیزتر و نرم‌تر از گذشته ارایه شدند؛ به‌طوری‌که احساس نمی‌کنید در تهاجم کلی تبلیغات یا محصولات قرار گرفتید و باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نوار جست‌وجو در بخش بالای سایت قرار گرفته و اگر روی آن کلیک کنید؛ آخرین جست‌وجوهای انجام شده را به شما نمایش می‌دهد.

در صفحه محصولات باز هم طراحی راست به چپ، رسپانسیو و تمام صفحه را می‌بینیم که بسیار بهتر از گذشته شده است چون خلوت‌تر و مرتب‌تر نشان داده می‌شود.

در صفحه محصولات شاهد مرتب‌سازی براساس پربازدیدترین، محبوب‌ترین، جدیدترین، پرفروش‌ترین و گران‌تر هستیم. این برگه‌ها در بالای صفحه قرار دارند ولی همانند طراحی رابط کاربری قبلی دیجی‌کالا، در بخش سمت راست می‌توانید جست‌وجو و فیلترسازی براساس برند، قیمت، رنگ، نوع و دیگر المان‌ها را مشاهده و استفاده کنید.

در همین بخش جعبه ابزار سمت راست، ابزارهایی برای جست‌وجو در برندها و مدل‌ها دارید که مجزا از ابزار جست‌وجوی اصلی بالای صفحه است.

در نحوه نمایش محصولات و نشان دادن رنگ و امتیاز هر مدل کالا هم شاهد تغییراتی هستیم که برحسب سلیقه کاربران می‌تواند بهتر یا بدتر شده باشد.

در صفحه محصول می‌توانید اوج تغییرات و هارمونی را مشاهده کنید. تصاویر محصول و مشخصات خلاصه آن بزرگ‌تر شدند و در سمت راست شاهد آیکون‌های نمودار قیمت، مقایسه، اشتراک‌گذاری و افزودن به علاقه‌مندی‌ها هستیم.

تمام این تغییرات با هدف بهبود نمایش سایت در نسخه‌های موبایل و افزایش سرعت لود کلی سایت صورت گرفته است. طراحی کلیدهایی مانند «افزودن به سبد خرید» زیباتر و رنگ‌ها ملایم‌تر شده‌اند.

به نظر می‌رسد تغییرات ظاهری و رابط کاربری سایت جدید دیجی‌کالا رضایت تعداد بیشتری از کاربران را جلب کند و البته باید مدتی با آن درگیر باشیم تا معایب یا نقایص‌اش پدیدار شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. وحید می گوید

    دیجی‌کالا همیشه موقع گذاشتن جشنواره، سرعت لودش کم می‌شه تا جایی که نمی‌تونی وارد سایتش بشی. اپلیکیشنش هم این مشکل رو داره. امیدوارم توی نسخه جدید این مشکل برطرف شده باشه.

  2. علیرضا سلیمانی فر می گوید

    متاسفانه دیجی کالا فقط دنبال رنگ و لعاب سایتشه! عدم ارسال سفارشات به موقع، قیمت های بی منطق، کیفیت پایین کالاهای ارسالی، رویه ایه که دیجی کالا در کنار نونوار کردن سایتش پیش گرفته!!!!!

  3. مجتبی می گوید

    نکته اصلی و مهم این تغییرات، تغییر backend از asp.net به php هستش که جالب توجهه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5