سامسونگ صفحه‌نمایش اولد نشکن و انعطاف‌پذیر واقعی رونمایی کرد

0

مدت‌ها است تولیدکننده‌های صفحه‌نمایش به دنبال تولید پنل‌هایی نشکن و انعطاف‌پذیر هستند. تا کنون چندین ثبت اختراع یا نمونه‌های مفهومی هم رونمایی شده ولی هیچ‌یک به مرز تولید انبوه یا دریافت گواهی‌نامه‌های معتبر رسمی نرسیدند.

حالا به نظر می‌رسد سامسونگ اولین شرکتی باشد که این سد را شکسته و یک پنل اولد نشکن و قابل خم واقعی برای گوشی‌های تلفن همراه ساخته است.

سامسونگ این پنل اولد انعطاف‌پذیر را از نوعی پلاستیک فشرده ساخته است و برخلاف غالب نمایشگرها از جنس شیشه نیست تا قابلیت خمیدگی و نشکنی داشته باشد.

سامسونگ می‌گوید این پنل اولد توانسته گواهی‌نامه معتبر UL را از شرکت Underwriters Laboratories دریافت کند. موسسه UL آزمایش‌های کامل و دقیقی روی این پنل نشکن انجام داده است و آن را تایید می‌کند.

به گفته مدیران سامسونگ، این صفحه‌نمایش انواع آزمایش‌های مقاومتی و نظامی وزارت دفاع ایالات متحده و همین‌طور اداره ایمنی و بهداشت وزارت کار این کشور را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

نشکن، ضد خش و ضد ضربه

از جمله این آزمایش‌ها، ۲۶ بار پرتاب این صفحه‌نمایش از ارتفاع ۱.۳ متری و همین‌طور نگه‌داری پنل اولد در دماهای مختلف سرد و گرم بوده است.

همه این آزمایش‌ها هیچ تاثیر و تغییری روی عملکرد عادی این صفحه‌نمایش نگذاشته و لبه‌ها یا خود پنل آسیب و شکستگی پیدا نکرده است. حتی پرتاب این پنل از فاصله‌های نزدیک به ۲ متر (فراتر از استانداردهای نظامی) باعث ضربه دیدن و آسیب این صفحه‌نمایش نشده است.

سامسونگ در ساخت این پنل از پنجره پلاستیکی تقویت شده‌ای به جای شیشه استفاده کرده است که وزن کم، انتقال بالا و دوام بسیار زیادی به آن می‌دهد. به همین دلیل، این پنل اولد برای استفاده در اسمارت‌فون‌ها بسیار مناسب است.

این پنل ظاهری شبیه به شیشه دارد ولی از جنس شیشه نیست و همین موضوع، مزیت اصلی این پنل انعطاف‌پذیر نسبت به نمونه‌های دیگر در بازار و حتی نمونه‌های مفهومی قبلی خود شرکت سامسونگ است.

علاوه بر اسمارت‌فون‌ها، از این صفحه‌نمایش می‌توان در کنسول‌های سرگرمی خودروها، دستگاه‌های موبایل نظامی، کنسول‌های بازی قابل حمل و تبلت‌ها استفاده کرد.

استفاده از صفحه‌نمایش پلاستیکی در صنعت موبایل تازگی ندارد و برخی گوشی‌های شرکت موتورولا هم با پنل پلاستیکی فشرده عرضه شدند که کاملا مستعد خراش بودند. احتمالا پنل نشکن پلاستیکی سامسونگ این مشکل را هم رفع کرده است و ضد خش خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این صفحه‌نمایش برای اولین بار روی اسمارت‌فون انعطاف‌پذیر سامسونگ با نام Galaxy X مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5