آیفون ۱۰ اس یا گلکسی نوت ۹: کدام گوشی هزار دلاری برای ما مناسب است؟

2

مقدمه: مسلم است که ما شرایط اقتصادی دوستداران مشتاق فناوری در ایران را درک می‌کنیم. ما این شرایط هم نباید مانع شوند که آگاهی ما از روندهای عمده فناوری دچار خلل شود. در این مورد البته بعدا با هم بیشتر صحبت خواهیم کرد.


حالا دو اسمارت‌فون رده بالای هزار دلاری در بازار داریم ولی کدام‌یک برای ما بهتر است؟

سامسونگ گلکسی نوت ۹ را نیمه‌های مردادماه و اپل آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس را نیمه‌های شهریورماه معرفی کردند. این گوشی‌ها در محدوده قیمتی هزار دلار هستند و در بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری یک رقابت سخت با یکدیگر دارند.

واقعا اگر تصمیم گرفته‌اید برای یک اسمارت‌فون جدید هزینه‌ای ۱۰۰۰ دلاری کنید؛ از میان گلکسی نوت ۹ و آیفون ۱۰ اس کدام‌یک را انتخاب خواهید کرد؟

در ادامه، بدون اینکه بخواهیم یک مقایسه طولانی و خسته‌کننده میان این دو گوشی داشته باشیم؛ برخی تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دو پرچم‌دار را با هم مقایسه می‌کنیم:

نوت ۹ صفحه‌نمایش اولد بزرگ‌تری دارد

آیفون ۱۰ اس و برادر بزرگ‌ترش آیفون ۱۰ اس مکس هر دو از صفحه‌نمایش‌های سوپر اولد استفاده می‌کنند. نمایشگر اولد کنتراست و ترکیب رنگ بسیار بهتری نسبت به LCD به نمایش می‌گذارد.

نوت ۹ یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی منحنی دارد ولی آیفون ۱۰ اس از صفحه‌نمایشی ۵.۸ اینچی سود می‌برد. البته، آیفون ۱۰ اس مکس بزرگ‌تر و ۶.۵ اینچی است ولی قیمت بیشتری (شروع از ۱۰۹۹ دلار) هم دارد.

بنابراین، با هزار دلار اگر نوت ۹ را بخرید؛ صفحه‌نمایش اولد بزرگ‌تری دارید.

جنگ اصلی در دوربین است

شاید رقابت اصلی میان این دو گوشی در بخش دوربین باشد که دقیقا مشخص نیست کدام‌یک برنده نهایی است.

روی کاغذ، دوربین آیفون ۱۰ اس مشابه آیفون ۱۰ است. البته، اپل می‌گوید سیستم دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۰ اس را با کمک نرم‌افزار ارتقا داده است.

مثلا، به طور خودکار قرمزی چشم‌ها را از بین می‌برد؛ مجهز به فناوری HDR هوشمند است و امکان فوکوس بعد از ثبت عکس وجود دارد.

به علاوه، اپل می‌گوید عمق‌پذیری عکس‌های دوربین آیفون ۱۰ اس را بیشتر کرده است و افکت‌های عکاسی پرتره با نورپردازی بهتر بیشتر شده‌اند. اپل می‌گوید با آیفون ۱۰ اس عکس‌های سلفی بهتر گرفته می‌شود. امکان ویرایش تاری و محوی عکس‌های بوکه پس از ثبت عکس نیز وجود دارد.

اما سامسونگ هم از ویژگی‌های مشابهی روی نوت ۹ سود می‌برد. دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسل این گوشی به ابزارهای هوش مصنوعی و تشخیص خودکار سوژه مجهز هستند تا بهترین تنظیمات برای عکاسی انجام شود.

دوربین اصلی نوت ۹ از لنز با دو دیافراگم سود می‌برد که به طور خودکار برای ثبت عکس‌هایی بهتر در محیط‌های با نور کم تغییر می‌کنند. البته، این فناوری به طور طبیعی مفید است و اگر افراد حرکت کنند؛ عکس‌ها تار می‌شوند.

نوت ۹ به قابلیت‌های ضبط ویدیوی هسته و همین‌طور حرکت آهسته (با کیفیت پایین‌تر) مجهز هستند ولی دوربین آیفون ۱۰ اس فقط از ویدیوی آهسته پشتیبانی می‌کند.

با مقایسه عکس‌های نوت ۹ با آیفون ۱۰ اس؛ این‌طور به نظر می‌رسد که نوت ۹ عکس‌های بهتری در محیط‌های کم نور می‌گیرد. عکس‌های سلفی مقداری با کیفیت‌تر هستند و با قلم S Pen می‌توان از راه دور عکاسی و عکس‌های سلفی گروهی گرفت. این ویژگی در آیفون با ایرپادها به دست می‌آید.

از آن سو، اپل با تکنیک‌های پردازش تصویر می‌تواند عکس‌هایی متفاوت در نور کم یا سوژه‌های خاص ثبت کند.

حالا به نظر شما دوربین کدام پرچم‌دار بهتر است؟

پردازنده آیفون ۱۰ اس حرف ندارد

پردازنده جدید A12 Bionic اپل واقعا عالی است و رقابت سختی با اسنپدراگون ۸۴۵ نوت ۹ دارد.

A12 Bionic از چندین بخش و هسته پردازشی شامل CPU و GPU در کنار NPU تشکیل شده است. این پردازنده می‌تواند عملیات‌های پردازش تصویر را سریع‌تر و تمیزتر انجام دهد. بسیاری از کارهای روزانه روی آیفون ۱۰ اس راحت‌تر انجام می‌شوند و کارایی بیشتر دارد.

اپل می‌گوید آیفون ۱۰ اس حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۰ است و در کل ۱۵ درصد سریع‌تر است. این پردازنده بازی‌های سنگین‌تر را سریع‌تر اجرا کرده، سیستم Face ID به وضوح سریع‌تر شده است و قابلیت‌هایی مانند Smart HDR در دوربین مدیون این تراشه هستند. تراشه A12 با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است.

اسنپدراگون ۸۴۵ هم پردازنده بسیار خوبی است و بالاترین امتیازها را از سایت‌های ارزیابی کسب کرده است ولی فعلا تا سال ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد پردازنده آیفون ۱۰ اس بهتر است.

عمر باتری گلکسی نوت ۹ بیشتر است

اپل هیچ‌گاه در مراسم‌های رونمایی خود حرفی از میزان دقیق عمر باتری نمی‌زند. فقط درباره آیفون ۱۰ اس گفته است ۳۰ دقیقه شارژ بیشتر نسبت به آیفون ۱۰ دارد. در آزمایشگاه‌ها، آیفون ۱۰ عمر باتری حدود ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه داشت که حالا تصور می‌کنیم ۱۲ ساعت و حتی بیشتر شده است.

نوت ۹ به راحتی ۱۹ ساعت شارژ باتری می‌دهد و به لطف باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی که دارد؛ در طول روز نیازی به شارژ آن ندارید.

فضای ذخیره‌سازی نوت ۹ ارزان‌تر است

با هزار دلار می‌توانید یک آیفون ۱۰ اس با ظرفیت ۶۴ گیگابایت یا یک گلکسی نوت ۹ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت خریداری کنید.

مدل آیفون ۱۰ اس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت قیمتی حدود ۱۱۴۹ دلار خواهد داشت. نوت ۹ با ۵۱۲ گیگابایت حافظه قیمتی ۱۲۵۰ دلار دارد ولی آیفون ۱۰ اس به مرز ۱۳۴۹ دلار می‌رسد.

یعنی در ۵۱۲ گیگابایت شاهد ۱۰۰ دلار گران‌تر بودن آیفون هستیم. همین‌طور، گلکسی اس ۹ دارای یک شیار کارت حافظه است که اجازه می‌دهد ۵۱۲ گیگابایت دیگر به فضای عکس‌ها و ویدیوهای گوشی اضافه کنید.

به‌روزرسانی‌های امنیتی، اندروید و iOS 12

اپل همیشه در بحث‌های سیستم‌عاملی مانند به‌روزرسانی‌های امنیتی یا نرم‌افزاری بهتر عمل کرده است. آیفون ۱۰ اس با سیستم‌عامل جدید iOS 12 وارد بازار می‌شود.

اما در حالی‌که گوگل اندروید پای را عرضه کرده؛ نوت ۹ با اندروید اوریو ۸.۱ وارد بازار می‌شود. قطعا نسخه به‌روزرسانی به اندروید پای در دسترس کاربران قرار می‌گیرد ولی زمان‌بر خواهد بود.

ارزش‌افزوده‌ها

هر دو گوشی ضد آب و ضد گردوغبار هستند. هر دو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کرده و گزینه‌های دو سیم‌کارته دارند.

قلم S Pen پرچم‌دار سامسونگ را فراموش نکنید. به‌خصوص با ویژگی جدیدی که دارد تا از راه دور با بلوتوث با گوشی در تعامل باشد. می‌توانید گوشی را با اثر انگشت دست یا چشم باز کنید و Samsung Pay سودمند است.

در عوض، سرویس بیکسبی سامسونگ خاموش نمی‌شود و گاهی اوقات آزاردهنده است. آیفون ۱۰ اس دارای فوکوس خودکار، سیستم تشخیص چهره با قابلیت‌های ساخت ایموجی و انیموجی و سازگاری با دیگر محصولات اپل از جمله اپل واچ ۴ است.

گزینه‌هایی ارزان‌تر

فراموش نکنید هر دو گوشی گزینه‌های جایگزین ارزان‌تری هم دارند. آیفون XR در بسیاری از مشخصات مشابه آیفون ۱۰ اس است و قیمت‌اش از ۷۵۰ دلار آغاز می‌شود.

گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس هم اصولا همان گلکسی نوت ۹ بدون قلم S Pen هستند. قیمت گلکسی اس ۹ نیز از ۷۲۰ دلار شروع می‌شود.

بنابراین؛ حتما نباید ذهن‌تان را روی خرید نوت ۹ یا آیفون ۱۰ اس قفل کنید و می‌توانید بیشتر مراقب پول جیب‌تان باشید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. sisim می گوید

    همه میدونیم با این قیمت ها چنین پست هایی را نمیشه عین قبل نشست با حوصله خوند چون قدرت خرید “اکثریت” پایینه و خریدن این گوشی ها دیگه براشون ممکن نیست.

  2. sisim می گوید

    از این گذشته ، میشه گفت شاید یه جورایی اون درصدی هم که توانایی خرید گوشی با چنین قیمتی رو دارند باز هم تعداد زیادیشون (نه همه) که نحوه درآوردن درست هر هزار تومن از 25 میلیون تومن رو اطلاع ندارن ، این ویژگی ها رو نه میدونن نه دنبالشن که بدونن
    امیدوارم این کامنت گذاشته بشه چون با سانسورش فقط خودمون رو گول میزنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5