گوگل پیکسل اسلیت: تبلتی تحسین‌برانگیز با سیستم‌عامل کروم برای غافل‌گیری بازار و رقبا

0

گوگل امشب در مراسم ۹ اکتبر خود علاوه بر معرفی گوشی‌های پیکسل ۳ و همین‌طور گوگل هوم هاب؛ یک غافل‌گیری بزرگ برای همه داشت.

شاید برای خود گوگل هم معرفی اسمارت‌فون‌هایش اهمیت نداشت و بیشتر برای معرفی تبلت Pixel Slate هیجان‌زده بود. یک بازگشت دوباره به بازار و گذشته با سیستم‌عامل کروم به جای اندروید.

پیکسل اسلیت اولین تبلت با سیستم‌عامل کروم گوگل نیست ولی کامل‌ترین تبلت این شرکت برای رقابت با آیپد پرو اپل و سرفیس پرو مایکروسافت است.

قیمت این تبلت از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود و به قیمت باورنکردنی ۱۶۹۹ دلار می‌رسد که همراه با یک صفحه‌کلید فیزیکی است. شاید این گران‌ترین تبلت دنیا است چون اساسا یک کامپیوتر کامل است با پردازنده‌های اینتل.

پیکسل اسلیت یک دستگاه دوکاره و اصطلاحا هیبریدی است. دستگاهی این روزها زیاد در بازار می‌بینیم و به نظر می‌رسد آینده را تسخیر کنند. لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند تبلت باشند و تبلت‌هایی که می‌توانند به لپ‌تاپ تبدیل شوند.

اندروید با وجود موفقیت‌هایی که روی اسمارت‌فون‌ها دارد؛ روی تبلت‌ها چندان موفق ظاهر نشده و قابل رقابت با ویندوز روی سرفیس و iOS روی آیپد پرو نیست.

بنابراین؛ گوگل می‌خواهد از ابتدا شروع کند و با یک تبلت کرومی دوباره به مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پلتفرم‌های همیشه مورد علاقه‌اش هجوم ببرد. با این مقدمات سراغ مشخصات سخت‌افزاری تبتل جدید گوگل برویم.

مشخصات سخت‌افزاری

یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی با حاشیه‌های نسبتا باریک و دقت تصویر ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل با زاویه دید عالی، کیفیت روشنایی خوب و تصاویر تمیز و شفاف. نسبت تصویر این تبلت ۳ به ۲ با تراکم پیکسلی ۲۹۴ پیکسل در هر اینچ است.

گوگل برای صفحه‌نمایش تبلت پیکسل اسلیت از فناوری «Molecular Display» استفاده کرده است که بیشتر در ارتباط با پیکسل‌ها است. در حقیقت، صفحه‌نمایش این تبلت نه LCD و نه اولد است؛ چیزی میان این‌ها به نام  LTPS است. اگرچه هنوز LCD است ولی کیفیتی به مراتب بالاتر از این صفحه‌نمایش‌ها دارد و در ضمن عمر باتری زیادی به دست می‌دهد.

گوگل می‌گوید با به‌کارگیری این صفحه‌نمایش توانسته عمر باتری تبلت را به ۱۰ ساعت استفاده مداوم برساند.

پیکسل اسلیت بیشتر شبیه به اسمارت‌فون‌های پیکسل گوگل است تا تبلت پیکسل بوک سال گذشته این شرکت یا تبلت‌های قبلی که از گوگل سراغ داریم.

دو بلندگوی استریو پر قدرت در دو طرف صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و بعد دو دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو و عقب به عنوان دوربین‌های سلفی و اصلی تعبیه شده‌اند.

یک درگاه USB-Type C نیز در کناره صفحه‌نمایش دیده می‌شود و دیگر خبری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیست.

یکی از نقاط مثبت تبلت کرومی جدید گوگل، استفاده از پردازنده نسل هشتم اینتل است. این تبلت با پیکربندی‌های مختلف شامل پردازنده‌های Core i3 و Core i5 و Core i7 با رم ۴ و ۸ و ۱۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد.

فضای ذخیره‌سازی این تبلت هم ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت SSD است. به همین دلیل است که می‌گوییم تبلت گوگل پیکسل اسلیت یک کامپیوتر کامل است.

لوازم جانبی

گوگل برای این تبلت یک صفحه‌کلید فیزیکی به قیمت ۱۹۹ دلار عرضه کرده است. همین‌طور، امکان استفاده از یک صفحه‌کلید بی‌سیم بلوتوثی به قیمت ۱۴۹ دلار وجود دارد. قلم نوری Pixelbook هم با قیمت ۹۹ دلار می‌تواند برای این تبلت استفاده شود.

صفحه‌کلید فیزیکی به طور کامل تبلت را به یک لپ‌تاپ تبدیل می‌کند چون ترک‌پد دارد و فضاهایی برای قرارگیری مچ دست روی آن تعبیه شده است. صفحه‌کلید فیزیکی نیاز به شارژ ندارد و به طور مستقیم به تبلت از طریق یک داک واسط متصل خواهد شد.

الهام‌بخش و سطح بالا

پیکسل اسلیت تبلتی میان رده و متوسط نیست. گوگل چیزی ساخته است که با سرفیس و آیپد پرو رقابت کند و انتظار دارد الهام‌بخش دیگر شرکت‌ها باشند.

در عمل هم پس از چند ساعت کار با این تبلت، متوجه خواهید شد همان چیزی است که مردم واقعا می‌خواهند و از کار با آن لذت خواهند برد. شما یک کامپیوتر همراه دارید که همه‌کاری انجام می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود گوگل بتواند با این تبلت سهمی از بازار را به دست بیاورد و فارغ از نزاع بزرگان دنبال فرصت‌های جدید برود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.