بله! آی‌پد پروهای ۲۰۱۸ بسیار اغواکننده هستند، اما اگر این 5 نقطه ضعف را نداشتند، آرمانی می‌شدند

0

بی‌شک، آیپد پروهای ۲۰۱۸ بهترین تبلت‌هایی هستند که اپل تا کنون ساخته است.

این آیپدها از کمترین حاشیه و لبه برخوردار هستند؛ کارایی در حد یک کامپیوتر رومیزی دارند؛ از طراحی مدرن و بازنگری‌ شده‌ای سود می‌برند و صفحه‌نمایشی مدرن را شاهدیم. به فناوری تشخیص چهره Face ID مجهز شدند و می‌توانید از قلم اپل پنسیل جدید استفاده کنید. اما این تبلت‌ها بی‌عیب و ایده‌آل نیستند.

اتصال درایو اکسترنال

اولین مشکل آیپد پروهای جدید به سخت‌افزار این تبلت‌ها نسبت به بخش نرم‌افزار برمی‌گردد. در حالی‌که اپل سعی کرده یک تبلت با کارایی و عملکردهای لپ‌تاپ معرفی کند ولی از هارددیسک‌های اکسترنال کمی پشتیبانی می‌کند.

وقتی از یک لپ‌تاپ استفاده می‌کنید؛ می‌توانید هر نوع درایو ذخیره‌سازی یا هارددیسک اکسترنال را به این دستگاه متصل کرده و فایل‌ها را جابه‌جا یا از روی درایوهای جانبی اجرا کنید اما آیپد پروهای جدید فقط از فایل‌های با فرمت تصویر و ویدیو پشتیبانی می‌کنند.

وضعیتی زمانی بدتر می‌شود که شما باید فایل‌های تصویر را به بخش دوربین منتقل کنید و شاید با سرویس آی‌کلاود به راحتی و خودکار همگام‌سازی نشوند.

اگرچه نرم‌افزار مدیریت فایل روی آیپد وجود دارد؛ بسیاری از کاربران نتواسته‌اند به راحتی با کشیدن و رها کردن، فایل‌ها را منتقل کنند. این عملیات‌ها روی نوت‌بوک‌ها به سادگی هرچه تمام‌تر انجام می‌شوند.

افرادی که با فایل‌های ویدیویی زیاد سروکار دارند نیز روی آیپد پروها به مشکل برخورد می‌کنند.

عدم پشتیبانی از ماوس

اپل می‌گوید آیپد پروها را می‌توانید همانند مک‌بوک‌ها به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر متصل کنید.

در مک‌بوک‌ها می‌تواند از حالتی استفاده کرد که دستگاه به صفحه‌نمایش خارجی بزرگ‌تر متصل شده و بعد با ماوس و صفحه‌کلید روی نمایشگر بزرگ‌تر کار کرد.

ولی آیپد پروهای اپل از ماوس پشتیبانی نمی‌کنند و اگر شما این دستگاه‌ها را به نمایشگر بزرگ‌تری متصل کنید؛ باز هم باید خود آیپد پرو را به دست گرفته و با لمس انگشت کارها را پیش ببرید.

افزون بر این، آیپد پروهای جدید به خوبی از ژست‌های حرکتی دو انگشتی پشتیبانی نمی‌کنند. در صفحه‌کلید متصل شده به آیپد پرو هم جای یک ترک‌پد خوبی خالی است.

خداحافظ هدفون

سومین مشکل آیپد پروهای جدید اپل، این است که اولین آیپد بدون جک هدفون هستند. همه تصور می‌کردند اپل حداقل تا چند سال دیگر جک هدفون را روی آیپدهای خود نگه دارد.

برخی از کاربران اپل توانستند با ایرپادهای اپل کنار بیایند ولی هنوز کاربران و متخصصان زیادی هستند که از هدفون‌های کابلی و تجهیزات صوتی نیازمند جک هدفون استفاده می‌کنند.

هزینه خرید ایرپادهای اپل هم زیاد است و همه کاربران توانایی خرید آن‌ها را ندارند. اگرچه نبود جک هدفون، باعث شده این آیپدها نازک‌تر شوند ولی باید به این موضوع فکر کینم کدام ویژگی کاربردی‌تر است؟

قدرت بیش از حد برای مصارف روزانه

اپل از پردازنده بسیار قدرتمندی روی آیپد پروهای خود استفاده کرده است. این پردازنده در بسیاری از آزمون‌ها امتیازهایی دو برابر آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی سال گذشته کسب کرده است. برای مثال، یک فایل ویدیویی 4K HEVC را در مدت زمانی کمتر زا نصف آیپد پرو ۱۰۵ اینچی اکسپورت می‌کند.

شاید این ویژگی در نظر بسیاری از کاربران یک مزیت بزرگ باشد ولی باید توجه داشت که این قدرت پردازشی در کارهای روزانه چه کارایی دارد؟ چند درصد اپلیکیشن‌هایی که روی آیپد پرو اجرا می‌شوند واقعا به این قدرت پردازشی نیاز دارند؟

شاید سال آینده اپلیکیشنی مانند ادوبی فتوشاپ به اپ استور افزوده شود که قدرت پردازشی بالایی نیاز دارد ولی اکنون شما با بهترین اپ‌ها هم از توان پردازشی آیپد پرو سودی نمی‌برید.

هزینه ذخیره‌سازی و حافظه فلش

قیمت آیپد پروهای ۲۰۱۸ از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آغاز می‌شود که ۱۵۰ دلار بیشتر از مدل سال ۲۰۱۷ اشت.

اگر شما یک کاربر حرفه‌ای باشید؛ قطعا ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی کافی نخواهد بود. به خصوص که بدانید نمی‌توانید با هارددیسک‌های اکسترنال کار کنید و باید تمام تصاویر و ویدیوهای خود را روی فضای داخلی آیپد پرو کپی کنید.

برای خرید مدل ۲۵۶ گیگابایت باید ۱۵۰ دلار دیگر بپردازید و برای مدل ۵۱۲ گیگابایت هزینه‌ای ۳۵۰ دلاری بیشتر از مدل پایه باید پرداخت شود. حالا، اگر متقاضی مدل ۱ ترابایتی باشید؛ تقریبا باید هزینه‌ای دو برابری نسبت به مدل پایه ۶۴ گیگابایتی متقبل شوید.

به این هزینه‌ها، قیمت اپل پنسیل جدید به قیمت ۱۳۰ دلار را هم اضافه کنید. اگر رم بیشتری نسبت به مدل پایه (۴ گیگابایت) نیاز داشته باشید؛ باز هم باید هزینه بیشتری بپردازید.

اگرچه، آیپد پرو ۱۱ اینچی با ۴ گیگابایت رم از بسیاری از پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها هم سریع‌تر است ولی غالب اپلیکیشن‌های کنونی به رمی بیشتر از ۴ گیگابایت نیاز دارند.

بنابراین؛ شما برای خرید یک آیپد پرو با رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر باید هزینه زیادی بپردازید در حالی‌که مدل‌های تبلت از شرکت‌های رقیب ارزان‌تر هستند.

حرف آخر

همیشه آیپد پروها جزو بهترین تبلت‌های بازار بودند و غالب کاربران اعتقاد دارند بهترین تبلت‌های دنیا هستند.

آیپد پروهای جدید چندین ویژگی ارزش افزوده دارند که تمایل به خرید آن‌ها را دو چندان می‌کند. طراحی‌شان تغییر کرده و جذاب‌تر شده است؛ قدرت پردازشی و سرعت آن‌ها باورنکردنی است و شما دستگاهی مجهز به آخرین فناوری‌های اپل خواهید داشت.

اما اگر برای خرید یک مدل از این آیپد پروها در آینده برنامه‌ریزی می‌کنید؛ بهتر است نگاهی هم به محدودیت‌ها، کمبودها، مشکلات و هزینه‌های آن‌ها داشته باشید و با آگاهی بهتر

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.