طلسم 40 ساله نشکست! غفلت موجب پشیمانی است، هم در فوتبال، هم در زندگی هم در جامعه!

0

دقایقی از بازی ایران و ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیای 2019 گذشته. شکست بدی خورده‌ایم. راستش ژاپن واقعا مستحق برد، اما یک برد خفیف و اگر امروز کمی خوش‌شانس بودیم، شاید الان برای برد تیم ملی می‌نوشتم.

اما من در اینجا نمی‌خواهم در مورد سازمان فوتبال ایران و ژاپن و مقایسه فوتبال این دو کشور بنویسم. بله! می‌دانم الان در شبکه‌های اجتماعی جنگ بین دوست‌داران برانکو و کی‌روش در حال شکل گرفتن است. شاید هم به سبک هر دوره ناکامی، وعده بدهند که کمیته بررسی شکست تیم ملی برگزار شود. قابل پیشبینی است که قرارداد کی‌روش دیگر تمدید نخواهد شد و باز هم می‌تواند پیشبینی کرد که فهرستی از مربیان نامدار به عنوان سرمربی آینده معرفی بشوند و دست‌آخر به یک مربی در دسترس داخلی اکتفا کنیم.

نه! در مورد اینها نمی‌خواهم بنویسم!

چیزی که موجب تاسف من و احتمالا شما هم شده، آن لحظه غفلت بازیکنان ایران است. جایی که ناگهان چند نفر از آنها بازی را رها کردند و به صورت شگفت‌آوری منتظر اعلام خطای داور شدند. جایی که بازیکن ژاپن از فرصتی بی‌ارزش گل کلیدی ویران‌کننده را ساخت.

اما چرا این لحظه آنقدر برای من مهم بود که پستی برای آن اختصاص دادم؟!

به هر حال بیشتر گل‌های دنیای فوتبال ناشی از اشتباه مدافعان است. برخی از این اشتباه‌ها هم در مرورهای ویدئویی بعدی، مبتدیانه و گاه مضحک به نظر می‌رسند.

چیزی که باعث شد که این سطور را بنویسم، این است که ما هم در تاریخچه فوتبال خود و هم در تاریخ کشورمان از این لحظات و ایام منگی زیاد داشته‌ایم.

ما دقیقا مقابل همین تیم ژاپن در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 94، به سبکی مشابه سابقه گل خوردن داشته‌ایم. صحنه دقیقا مشابه همین صحنه بود. ما دو هیچ در آن بازی جلو بودیم و دقیقا مثل بازی امروز مدافعات بی‌اعتنا ایستادند تا توپی مرده، البته با اشتباه دروازه‌بان ما -غلامپور- درون دروازه قرار بگیرد.

فوتبال و ایام خطیر اجتماعی را که مرور کنید، از این چیزها زیاد پیدا می‌کنید و متاسفانه برخی از اشتباه‌ها و غفلت‌ها جبران‌ناپذیر هستند و به صورت یک دومینو، یک رشته حوادث دیگر را برمی‌انگیزند، یک نوع اثر پروانه‌ای!

به خود می‌آیید و می‌بینید که در شرایطی برابر وقتی از حریفتان یک گل کلیدی خورده‌اید، این گل، فقط در یک گل خلاصه نمی‌شود و به دنبال آن گل‌های دیگر و حذف از تورنمنت و خالی ماندن فهرست افتخار تاریخی شما برای چند دهه، می‌آید.

به خود می‌آیید و می‌بینید که یک عدم مداخله و عافیت‌جویی، باعث می‌شود که در زندگی دیگر رنگ شادی را نبینید و یا با صرف هزینه بسیار بیشتر به جایی بسیار از نازل‌تر از لیاقت خود می‌رسید.

به خود می‌آیید و می‌بینید که ندیدن بدیهیات در جامعه و نشنیدن هشدارها و زمزمه‌های مهم، باعث شده که اصلا کل جامعه‌تان به ورطه سقوط نزدیک شود.

به مربی بعدی بگوییم که این مورد را بازیکنان تذکر بدهد؟!

راستش من بیم دارم که این غفلت‌ها به نوعی در خمیره و DNA ما سرشته شده باشد. تورنمنت‌ها و روزهای مهم دیگر باز هم خواهند آمد. آیا بهتر خواهیم شد؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.