کارمندان مایکروسافت: از هدست هولولنز برای جنگ استفاده نکنید

0

روز جمعه حدود ۵۰ کارمند مایکروسافت طی نامه‌ای از مدیران این شرکت درخواست کردند همکاری با ارتش امریکا در حوزه فناوری‌های واقعیت افزوده را قطع کنند.

به طور مشخص، این کارمندان گفتند نباید از هدست هولولنز برای جنگ و کشتن مردم استفاده شود.

شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر گذشته، قرارداری ۴۷۹ میلیون دلاری (۳۶۷ میلیون پوند) با ارتش ایالات متحده به امضا رساند که شامل توسعه پلتفرمی برای استفاده ۱۰۰ هزار سرباز از هدست واقعیت افزوده است.

نام روز جمعه کارمندان مایکروسافت به مدیران این شرکت توسط کارمندان بخش‌های مختلف این شرکت تایید و پشتیبانی شده است. در این نامه به صراحت بیان شده:

«ما برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی استخدام نشدیم. مایکروسافت باید فعالیت‌های خود برای تقویت ارتش امریکا جهت ایجاد خشونت و آسیب‌رسانی بیشتر به مردم را متوقف کند. ما حق داریم درباره چیزی که می‌سازیم نظر بدهیم و بگوییم چگونه استفاده شود.»

اولین هدست هولولنز در مارس ۲۰۱۶ رونمایی شد و قرار است هولولنز ۲ در رویداد کنفرانس جهاین موبایل بارسلونا توسط ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت رونمایی شود. این رویداد فردا یک شنبه ۲۴ فوریه خواهد بود.

خشم داخلی شرکت‌ها برضد سیاست‌های جنگ‌طلبانه

اولین باری نیست که کارمندان مایکروسافت پیرامون برخی تصمیم‌ها یا فعالیت‌های این شرکت موضع‌گیری کرده و خواستار لغو یک قرارداد یا پروژه می‌شوند.

کارکنان مایکروسافت در ماه ژوئن نیز از مدیرعامل این شرکت درخواست کردند ارایه خدمات به سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) را متوقف کند. چون تصمیم ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای دیوارکشی با کشور مکزیک را غیرقانونی می‌دانستند.

در آن برهه، نادلا مجبور شد سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ را محکوم کند و اعلام بدارد که فناوری‌های مایکروسافت تنها در بخش‌های اداری استفاده می‌شوند.

ولی تقابل کارمندان مایکروسافت با سیاست‌های این شرکت در ماجرای هدست واقعیت افزوده هولولنز متفاوت است و به نظر می‌رسد به سادگی حل و فصل نمی‌شود.

براد اسمیت، در اولین واکنش به نامه کارکنان مایکروسافت گفته است، کارکنانی که با ماهیت کار نظامی خود موافق نیستند؛ می‌توانند در بخش‌های دیگر به همکاری با مایکروسافت ادامه دهند.

وی صراحتا می‌گوید:

«مایکروسافت نمی‌تواند مهندسان خود را در قبال نرم‌افزارهای که در حال توسعه هستند؛ مطلع کند.»

گفتنی است مایکروسافت تنها شرکتی نیست که کارمندان‌اش با برخی پروژه‌ها و سیاست‌های مخالفت کرده و درگیر خشم داخلی می‌شوند.

سال گذشته، کارمندان گوگل هم نسبت به پروژه Maven و همکاری بخش هوش مصنوعی گوگل با ارتش امریکا اعتراض کردند که منجر به عدم تمدید قرارداد و همکاری این شرکت شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.