گلکسی فولد در برابر میت ایکس: رهبری سامسونگ در بازار موبایل ابدی نیست!

0

قابل پیش‌بینی بود سال ۲۰۱۹ با رقابت و جنگ گوشی‌های تاشدنی و انعطاف‌پذیر در صنعت موبایل همراه باشد.

چندین سال است زمزمه گوشی‌های تاشو به گوش می‌رسد اما اختلاف‌نظرها درباره طراحی این گوشی‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها، طراحی لولاها، تعداد نمایشگرها و مشخصات دیگر، بازار را تشنه و هیجان‌زده کرد.

علنا بازار گوشی‌های تاشوی به عرصه جنگ آزمایشگاه‌های تحقیقاتی شرکت‌های سازنده موبایل تبدیل شد و می‌گفت آن شرکتی برنده است که طراحی دقیق‌تر، مهندسی‌تر، سازگارتر با کاربری مردم و تمیزتری داشته باشد.

هفته پیش، سرانجام سامسونگ از گلکسی فولد رونمایی و چند روز پیش هواوی میت ایکس را معرفی کرد.

در ادامه با مقایسه‌ این دو اسمارت‌فون تاشوی رده بالای جهان، نشان می‌دهیم چرا گوشی Mate X مهم‌تر و در جایگاهی بهتر نسبت به گلکسی فولد قرار دارد و همیشه این‌طور نیست که رهبری بازار موبایل در دست سامسونگ باشد.

میراث طولانی ساسونگ از تحقیق و توسعه

غول کره‌ای در گوشی‌های تاشو تاریخچه‌ای طولانی دارد. اولین تحقیقات برای ساخت یک اسمارت‌فون تاشو و لمسی در این شرکت سال ۲۰۱۳ آغاز شده است و بیش از ۷ سال به درازا انجامید.

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ با انتشار تبلیغی برای نمایشگر انعطاف‌پذیر Youm نشان داد سودای ساخت یک گوشی تاشو و انعطاف‌پذیر را دارد.

این شرکت و همتای او (ال‌جی) ده‌ها طرح مفهومی و ثبت اختراع روی گوشی‌های تاشو داشتند و ایده‌های متفاوتی را آزمودند.

سامسونگ به دنبال رهبری بازار بود و می‌خواست گوشی تاشویی رونمایی کرد که بهترین در دنیا باشد و تا چندین سال بی‌رقیب باقی بماند.

آن‌ها حساسیت‌های ویژه‌ای روی تجربه کاربری و طراحی گوشی انعطاف‌پذیر خود داشتند و هر سال، رونمایی از آن را به تعویق انداختند تا بتوانند نمونه بهتری روانه بازار کنند.

بسیاری از منابع نزدیک به سامسونگ تایید کردند گوشی انعطاف‌پذیر این شرکت از سال ۲۰۱۷ آماده بوده ولی دو سال طول کشید تا به طور رسمی رونمایی شود.

حالا، تنها به فاصله دو روز پس از رونمایی گلکسی فولد، شرکت هواوی گوشی انعطاف‌پذیری معرفی می‌کند که ظاهرا نمونه بهتری از یک گوشی تاشو در دنیا است و برخی ایده‌ها و نوآوری‌های سامسونگ را به سرقت برده یا بهبود داده است.

رشد و ابتکارهای فروتنانه هواوی

در عوض، هواوی سابقه و تاریخچه طولانی در صنعت موبایل ندارد. آن‌ها در سال ۲۰۰۹ با معرفی گوشی U8220 وارد این صنعت شدند و تا مدت‌ها و معرفی گوشی‌های سری Ascend و Ascend Mate هیچ حرفی برای گفتن در بازار نداشتند.

هواوی فروتنانه به رشد و بهبود خود ادامه داد. سعی کرد سخت‌افزارهای گوشی‌ها را بهتر سازد و برخی ایده‌ها و ابتکارات طراحی و آزمایشگاهی خود را به محصول تبدیل کند.

البته، هنوز این شرکت نیاز به الگوبرداری و تقلید از بزرگان بازار نیاز داشت و با کپی کردن به راه خود ادامه می‌داد.

در سال ۲۰۱۷، اسمارت‌فون میت ۱۰ یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی سال انتخاب شد و میت ۲۰ تنها پرچم‌دارهای سامسونگ را بالای سر خود دید.

داستان بهبود و رشد هواوی ادامه یافت و این شرکت چینی بی‌سروصدا به جلو حرکت کرد تا به رویداد کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلونا می‌رسیم.

جایی که هواوی نشان داد نه تنها قابلیت‌ها و خلاقیت‌های خود را افزایش داده است؛ بلکه می‌تواند طراحی مهندسی بهتر از سامسونگ داشته باشد.

گلکسی فولد در برابر میت ایکس: دو رویکرد کاملا متفاوت

وقتی می‌گوییم هواوی در گوشی میت ایکس بهتر از گلکسی فولد سامسونگ عمل کرده است؛ بحث و مقایسه پردازنده، رم، دوربین و ویژگی‌های دیگری مانند اسکنر اثر انگشت یا بلندگو و باتری نیست.

هر دو شرکت رویکردی کاملا متفاوت و شاید هم متناقض با یکدیگر برای طراحی و ساخت یک گوشی تاشو در پیش گرفتند. داریم از یک تفاوت بسیار بزرگ حرف می‌زنیم که می‌تواند شکست یکی و پیروزی دیگری را در کف بازار رقم بزند.

گلکسی فولد متشکل از دو صفحه‌نمایش کاملا مجزا است. در حالت گوشی، یک صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ در پنل جلویی مشاهده می‌شود.

هنگامی که گوشی را همانند یک کتاب باز می‌کنید و به حالت تبلت درمی‌آید؛ صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر ۷.۳ اینچی با یک ناچ نسبتا بزرگ ظاهر می‌شود. یک طراحی ناهمگن و تا حدودی عجیب و غریب که شاید سامسونگ برای آن منطق درستی دارد.

سامسونگ احساس کرده تعبیه صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر در داخل گوشی، محافظت بیشتری از آن خواهد کرد و از سوی دیگر، ارزان‌تر تمام می‌شود.

این نظریه تا حدودی درست است. صفحه‌نمایش‌های هم‌پوشان در بازار بسیار گران هستند و تا حدودی شکننده‌تر از صفحه‌نمایش‌های سنتی نشان می‌دهند.

اما بزرگ‌ترین مشکل این طراحی، صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی است. اندازه‌ای که دیگر این روزها منسوخ شده است و خیلی کوچک به نظر می‌رسد.

استاندارد گوشی‌های امروزی ۵.۵ اینچ و بزرگ‌تر است. واقعیت این است که نمایشگر دوم ۴.۶ اینچی گلکسی فولد کارایی چندانی نخواهد داشت و احتمالا شما رغبت زیادی به آن نشان نمی‌دهید.

برعکس، هواوی از صفحه‌نمایش هم‌پوشان در وجه بیرونی گوشی استفاده کرده است. صفحه‌نمایش دقیقا از وسط نصف و تا می‌شود یک صفحه‌نمایش عمودی گوشی در جلو و عقب به شما می‌دهد.

با این رویکرد، شما یک صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی برای گوشی و یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی برای تبلت دارید.

به وضوح طراحی هواوی بهتر، تمیزتر، زیباتر و دل‌نشین‌تر است. ضخامت گوشی هم نازک‌تر شده است و کاربری آن آسان‌تر است.

باید به قیمت این دو گوشی تاشو هم اشاره کنیم. انتخاب رویکردهای بالا منجر به گرانی ۶۰۰ دلاری گوشی هواوی نسبت به گوشی سامسونگ شده است. میت ایکس با قیمت ۲۶۰۰ دلار و گلکسی فولد با قیمت ۱۹۸۰ دلار روانه بازار می‌شوند.

رابط کاربری سامسونگ هم مطابق انتظار بهتر از هواوی است. این نکته را می‌توان از تصاویر منتشر شده گوشی‌های تاشو فهمید.

چیزهایی که جالب هستند

به طور قطعی نمی‌توان گفت کدام گوشی تاشو بهتر است. هریک از آن‌ها نکات مثبت و منفی دارند.

باید منتظر واکنش بازار به این گوشی‌ها باشیم و زمان حکم کند کدام شرکت و گوشی رهبری بازار اندرویدی‌ها را به دست خواهد گرفت.

گاهی اوقات طراحی و ظاهر می‌تواند عملکرد یک گوشی را مخفی کند و گاهی کیفیت و عملکرد یک گوشی می‌تواند سرپوشی برای ضعف‌های طراحی باشد.

تصاویر نشان می‌دهند میت ایکس زیباتر و تمیزتر از گلکسی فولد است و احتمالا تجربه کاربری لذت‌بخش‌تری دارد.

ولی سامسونگ همیشه در نرم‌افزار، دوربین، رابط کاربری و مزایای رقابتی کیفیت بالایی از خود نشان داده است و طرفداران خاص خودش را دارد.

به‌زودی، گوشی‌های تاشوی دیگری هم معرفی و به این رقابت و جنگ افزوده می‌شوند. به نظر شما، غالب گوشی‌های تاشوی برندهای معروف از رویکرد سامسونگ تقلید کردند یا به رویکرد هواوی گرایش دارند؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5