بوئینگ قصد دارد نرم‌افزار کنترل هواپیمای ۷۳۷ مکس را به‌روزرسانی کند تا شاید امنیت پرواز بیشتری داشته باشد

0

انتقادها از شرکت بوئینگ و هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ اوج گرفته است.

چهار ماه پیش هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خطوط هواپیمایی Lion Air مالزی سقوط کرد و حدود یک هفته پیش هم پرواز شماره ۳۰۲ هواپیمایی Ethiopian کشور اتیوپی با همین مدل هواپیما به طور عمودی و تنها اندکی پس از اوج گرفتن در آسمان سقوط کرد.

این دو سقوط از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که به کشته شدن تمام مسافران و خدمه پرواز آن‌ها انجامید؛ نگرانی‌هایی در صنعت و خطوط هواپیمایی سراسر جهان پیرامون استفاده از این نوع هواپیمای مسافری ایجاد کرده است.

شرکت بوئینگ با انتشار اطلاعیه‌ای، از به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم کنترل این هواپیما خبر داد. بوئینگ می‌گوید پس از سقوط هواپیمای پرواز شماره ۶۱۰ مالزی، به دنبال توسعه و ارتقای نرم‌افزار کنترل این هواپیما است تا پروازهای امن‌تری انجام شود.

این به‌روزرسانی نرم‌افزاری شامل به‌روزرسانی بخش‌های قوانین کنترل پرواز MCAS، نمایشگرهای خلبان، دفترچه‌های عملیاتی و آموزش خدمه است.

بوئینگ وعده کرده است حداکثر تا هفته آینده این به‌روزرسانی در کل ناوگان هواپیماهای ۷۳۷ مکس اعمال شود. البته، باید اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده نیز این به‌روزرسانی را تایید کند. بوئینگ از این اداره خواسته سریعا این تاییدیه را صادر و به ماه‌های آینده موکول نکنند.

ولی این شرکت سازنده هواپیما مشخص نکرده است تغییرات فیزیکی انجام شده در هواپیمای ۷۳۷ مکس که بهار سال گذشته رونمایی شدند؛ نیز اصلاح می‌شوند یا خیر!

زمین‌گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸

قلب هواپیمای ۷۳۷ مکس، سیستم MCAS یا Maneuvering Characteristics Augmentation System است. بوئینگ برای جاسازی موتورهای بزرگ‌تر و با مصرف سوخت بهتر روی هواپیمای ۷۳۷ ناچار شد طراحی این هواپیما را دستکاری کند.

این تغییرات باعث اختلال در مرکز جاذبه هواپیما شد به‌طوری‌که در طول پرواز نوک این هواپیما تمایل به سمت بالا دارد. اکنون، بوئینگ با ارتقای سیستم MCAS می‌خواهد این مشکل را حل کند و با ایجاد تعادل در بخش جلویی و بینی هواپیما، همیشه بینی به سوی پایین باشد.

اما تحقیقات خطوط هواپیمایی Lion Air مالزی نشان می‌دهد یک سنسور معیوب می‌تواند سیستم MCAS را کمی پس از تیک آف هواپیما دچار اختلال کند و همین موضوع باعث سقوط هواپیما می‌شود.

پرواز شماره ۳۰۲ اتیوپی نیز دقیقا ثانیه‌هایی پس از تیک آف سقوط کرد. به همین دلیل، کارشناسان صنعت هواپیمایی انتظار دارند شرکت بوئینگ در سخت‌افزار و طراحی فیزیکی این هواپیما تجدیدنظر کند.

گفتنی است پس از مطرح شدن این ابهام‌ها در امنیت پرواز هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از جمله تیوپی، چین، استرالیا، کره جنوبی، اندونزی، سنگاپور، مالزی، عمان، تایلند، مغولستان، آفریقای جنوبی، مراکش، مکزیک، برزیل، آرژانتین و منطقۀ کارائیب استفاده از این مدل هواپیما را به طور موقت متوقف کردند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5