اسپاتیفای به ۱۰۰ میلیون کاربر حق اشتراکی رسید؛ تقریبا دو برابر رقیبش اپل موزیک!

0

در ۲۹ آوریل، مشترکان پولی شرکت سوئدی اسپاتیفای به مرز ۱۰۰ میلیون کاربر رسیدند. این شرکت رشدی ۳۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است تا به این نقطه برسد.

اکنون، اسپاتیفای دو برابر رقیب اصلی‌اش مشترک پولی دارد. اپل موزیک در ماه می ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ میلیون مشترک پولی داشته که احتمالا در آوریل ۲۰۱۹ از این تعداد بیشتر هستند.

اسپاتیفای رشد مشترکان خود را مدیون کاربران کشورهای ایالات متحده و کانادا، طرح‌های گوش دادن موسیقی خانوادگی، توسعه سرویس استریوم خود روی بلندگوی گوگل هوم مینی و دادن دسترسی به کاربران پولی برای مشاهده فیلم‌های هولو می‌داند.

این سرویس استریم موسیقی با رشدی ۲۶ درصدی در تعداد کاربران فعال ماهیانه، به آمار ۲۱۷ میلیون کاربر فعال در هر ماه رسیده است. این سرویس در ۹۷ کشور جهان عرضه شده و قابل استفاده است.

این شرکت مستقر در شهر استکهلم، درآمدی ۱.۵ میلیارد یورویی (۱.۷ میلیارد دلار) در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ داشته است. درآمد حاصل از دریافت حق اشتراک به مرز ۱.۳۶ میلیون یورو (۱.۵۵ میلیون دلار) رسیده است که رشدی ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

درآمد خاصل از دست رفته (net loss) اسپاتیفای در فصل نخست امسال هم ۱۴۲ میلیون یورو (۱۵۸ میلیون دلار) اعلام شده است.

وال استریت ژورنال گزارش داده است سرویس اپل موزیک کاربران اشتراکی پولی بیشتری در امریکا نسبت به رقبای دیگر دارد. به طور مثال، اپل موزیک ۲۸ میلیون کاربر اشتراکی در امریکا دارد ولی کاربران پولی اسپاتیفای ۲۶ میلیون هستند.

پادکست هدف بعدی اسپاتیفای

اما این معیار به تنهایی قابل استناد نیست چون تعداد کل مشترکان اسپاتیفای در خاک امریکا بیشتر از اپل موزیک است. اسپاتیفای تعدادی مشترک رایگان هم دارد که می‌توانند برخی موزیک‌ها را استریم و گوش کنند ولی اپل موزیک مشترک رایگان نداشته و گوش دادن موسیقی روی این سرویس به طور کامل حق اشتراکی است.

اسپاتیفای در ماه فوریه، سرویس خود را در کشور هند راه‌اندازی کرد و موفق شد نزدیک به ۲ میلیون مشترک جمع‌آوری کند ولی رقابت در این منطقه بسیار سخت است چون ده‌ها سرویس استریم موسیقی محلی و بین‌المللی در هند فعالیت می‌کنند. در هند، سرویس‌هایی مانند یوتیوب و کانال بالیوود T-Series با داشتن مشترکانی نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر بسیار جلوتر از اسپاتیفای هستند.

اما برعکس، اسپاتیفای در کشورهایی مانند تایوان و هنگ‌کنگ بی‌رقیب است. این کشورها به خاطر تحریم‌های چین به سرویس اپل موزیک دسترسی ندارند. در این کشورها سرویس Tencent Music Entertainment با داشتن چندین پلتفرم در صدر قرار دارد.

اسپاتیفای اعلام کرده است برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در صنعت پادکست دارد. این شرکت با خرید استارتاپ‌هایی مانند Gimlet Media و Anchor یا Parcast می‌خواهد در این زمینه رشد کند.

انتظار می‌رود در سال‌های آتی صنعت پادکست رشد بسیار بالایی را تجربه کند. کل ارزش بازار پادکست در سال ۲۰۱۷ به ۳۱۴ میلیون دلار می‌ٰسید ولی پیش‌بینی‌های موسساتی مانند Bureau / PwC نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ ارزشی بیشتر از ۱.۶ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد.

اسپاتیفای انتظار دارد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، ماهیانه ۲۲۲ تا ۲۲۸ میلیون کاربر فعال داشته باشد. افزون بر این، کاربران حق اشتراکی این شرکت هم ۱۰۷ تا ۱۱۰ میلیون نفر باشند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.