سریال هیولا در شبکه خانگی: آیا ارزش دیدن دارد؟ بررسی و نقد – نقاط قوت و ضعف سریال

0

ما در شرایط مختلف فیلم‌ها و سریال‌هایی با حال و هوای متفاوت می‌بینیم. در این راستا با وجود اینکه با انبوهی از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی ندیده روبرو هستیم، نیاز داریم که آثار خوب یا سرگرم‌کننده ایرانی را هم ببینیم و به هم توصیه کنیم و البته قشری از مردم ترجیح می‌دهند که تنها آثار ایرانی را دنبال کنند. این دسته از مردم می‌گویند که آثار ایرانی داستان ساده‌تری دارند و می‌توانند با انرژی کمتری دنبالشان کنند. ضمن اینکه بعضی‌ها آثار ایرانی را خانوادگی‌تر می‌دانند، گرچه این ماه‌ها آثاری وارد شبکه خانگی شده‌اند که چندان هم در راستای چیزی که حفظ ارزش‌های خانوادگی نامیده می‌شود، نمی‌تواند طبقه‌بندی شود!

بگذریم! می‌خواهم در اینجا مختصری در مورد سریال هیولا بنویسم. این سریال همکاری دیگری است مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی، بعد از سریال‌هایی مانند پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر و مرد هزارچهره.

سریال هیولا

بازیگران شاخص این سریال شبکه خانگی، فرهاد اصلانی، خود مهران مدیری، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی و سیما تیرانداز هستند. نکته جالب این است که در این سریال از تعدادی از هنرمندان صداپیشه یا دوبلور ایران مانند افشین زی‌نوزی و چنگیز جلیلوند هم استفاده شده است.

ایده داستان جالب است. راستش وقتی قسمت یک را دیدم با خودم گفتم یک لحظه گفتم نکند با توجه به دبیر شیمی بودن شخصیت اصلی داستان هوشنگ شرافت با بازی فرهاد اصلانی، با کپی بریکینگ بد روبرو شده‌ایم!

خب از جهاتی داستان سریال هیولا، شبیه بریکینگ بد هم است. در این سریال شخصیت اصلی سریال به نام هوشنگ شرافت با بازی فرهاد اصلانی که مفتخر است با وجود اینکه در شرایط کنونی اقتصادی ایران تقریبا بی‌چیز است، در عوض مطاعی ارزشمند به نام شرافت دارد، چیزی که نسل اندر نسل در خانواده‌اش وجود داشته و اصلا وجه تسمیه آنها و ملقب شدن انها به «شرافت» به خاطر پرهیز خاندان آنها از هرگونه آلودگی مالی و وسوسه‌های مادی است.

سریال هیولا

اما در سریال هیولا،‌ هوشنگ شرافت مورد آزمون دشواری قرار می‌گیرد و کم کم دژ ظاهرا نفوذناپذیر او در برابر دغدغه‌های مالی فرومی‌ریزد و فتح می‌شود.

سریال هیولا با قالب طنز گاه تلخ، می‌خواهد بررسی کند که در شرایط بد اجتماعی و اقتصادی که اخلاقیات کاملا نزول کرده‌اند، چطور حفظ شرافت برای انسان‌ها روز به روز سخت‌تر می‌شود.

سریال هیولا

برای بیان این دشواری‌ها سریال که فعلا که 4 قسمت از آن پخش شده، نمونه‌هایی از فسادهای گسترده در ایران را شاهد می‌آورد که فعلا یکی از آنها که طرح شده، مسئله صندوق‌ها و مؤسسات مالی است.

بنابراین مطابق چیزهایی که گفته شد، سریال ایده‌ای خوب دارد و مطابق نیاز و دغدغه فکری این روزهای ایرانی‌ها ساخته شده.

اما مسلما سریال هیولا مشکلاتی هم دارد که البته برخی از آنها در عموم آثار سینمایی و سریالی ما وجود دارد.

یکی از بارزترین مشکلات سریال هیولا، مسئله کندی ضرب‌آهنگ و چگالی نسبتا کم رخدادها در آن است. برای کسی که مرتب سریال‌های پرحادثه می‌بینید، همین امر می‌تواند اندکی حوصله‌بر باشد، اما هر چه باشد، سریال‌های ایرانی قشر خاصی را هدف قرار گرفته‌اند و بایستی مطابق روحیات آنها تنظیم شده باشند.

شخصیت‌پردازی‌های سریال هیولا نسبتا خوب از آب درآمده‌اند. کامروا با بازی مهران مدیری، شخصیتی است که خصوصیات ظاهری شیادان یکی دو دهه اخیر ایران را دارد: ظاهر پیراسته – شعار خدمت به مردم – تلاش برای نورخاموش حرکت کردن و نداشتن دغدغه‌ای به نام وجدان و مانعی به نام اخلاقیات.

سریال هیولا

شخصیت غضنفر چمچاره با بازی محمد بحرانی هم در سریال هیولا جالب است، او نماینده تازه به دوران رسیده‌های جامعه ماست. اما به گمان من مدیری می‌توانست با توجه به استعدادهای محمد بحرانی، شخصیت‌پردازی قوی‌تری روی او داشته باشد و بر این اساس، شوخی‌های بهتر و قوی‌تری هم برای او تنظیم کند. برای مثال در یکی از قسمت‌ها، سکانس خوانندگی و گیتار به دست شدن چمچاره ، خوب از آب درنیامده.

سریال هیولا

یکی از مشکلات سریال هیولا این است که با وجود داشتن پتانسیل خیلی خوب برای خلق موقعیت‌های خنده‌دار و مفرح، هر بار در آستانه موفقیت و خنداندن مخاطب، یک سکته و توقف دارد. مثلا هر بار که هوشنگ شرافت دچار تردید روحی برای انجام یک کار غیراخلاقی می‌شود، همین تردید و دودلی را می‌تواند با بار کمدی بیشتر عرضه کند. صحنه‌های عذاب وجدان هم تکراری هستند و خنده‌دار از آب درنیامده‌اند.

فعلا 4 قسمت از سریال پخش شده. چیزی که مسلم است این است که مهران مدیری می‌داند که در نقد شرایط کنونی جامعه ایران و فسادهای بارز کشور، در کجا متوقف کند و به چه خط قرمزهایی نزدیک نشود. خب، چاره‌ای هم ندارد! اما امیدواریم که همین چیزهای قابل انتقاد را با صراحت بیشتری بازتاب بدهد.

سریال هیولا


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5