اسنپ یک اپلیکیشن گردآورنده خبر به نام «هیت» را عرضه کرد – بررسی نقاط قوت و ضعف هیت

1

در حال حاضر بسیاری از کاربران ایرانی تصور می‌کنند که تلگرام واقعا تمام اینترنت است! تصور دیگر اینها این است که اگر مدام در تلگرام باشند و عضو کانال‌های خبری متعدد باشند، در جریان همه اخبار روز قرار می‌گیرند.

اما می‌دانیم که هر دوی این باورها اشتباه است. وب فارسی، دارای قاره‌ها و جزایر ناشناخته‌ای است که علیرغم شایستگی از دید کاربران تلگرامی دور می‌مانند. اینها شامل وبلاگ‌ها و سایت فرهنگی و علمی و فوروم‌های قدیمی می‌شوند. بیشتر موارد گردانندگان کانال‌های تلگرامی آنقدر حساسیت و تجربه کار ژورنالیستی ندارند که به صورت متوازن در همه حوزه‌های خبری، خبرها را به دقت پالایش کنند و چکیده‌سازی متعهدانه‌ای روی آنها انجام بدهند.

ضمن اینکه تلگرام در بیشتر اوقات تکرار مکررات می‌شود و یک خبر را ده‌ها بار در کانال‌های مختلف می‌بینیم.

چاره کار چیست؟ چطور با صرف کمترین وقت بتوانیم بیشتر حجم اخبار را پایش کنیم؟

یک راه‌ حل قدیمی و هنوز کارا استفاده از فناوری فید است. اگر با این فناوری که من درسنامه مشروح آن را در «یک پزشک» منتشر کرده‌ام، آشنا باشید می‌توانید به تدریج خروجی فید ده‌ها و صدها سایت و وبلاگ و منبع خبری معتبر و مورد علاقه را به فیدخوان خود اضافه کنید و بعد از آن به جای سرگیجه در تلگرام، به صورت بسیار سنجیده‌تری خبرخوانی کنید.

راه حل بعدی استفاده از اپلیکیشن‌های گردآورنده خبر است. اپلیکیشن‌های گردآورنده خبر این روزها بسیار زیاد شده‌اند و هر کدام به شیوه‌ای خبرها را انتخاب، خلاصه‌سازی و منتشر می‌کنند.

ما اپ‌های گردآورنده خبر بسیار پیشرفته‌ای مانند فلیپ‌بورد داریم که اخبار را در کتگوری‌های بسیار متنوع انتخاب می‌کنند و به کاربر خود عرضه می‌کنند. تازه به تدریج کتوجه حساسیت‌ها و علایق کاربران می‌شوند و اخبار را به صورت فیلترشده‌تری مطابق سلیقه کاربر به و عرضه می‌کنند.

اپلیکیشن‌های گردآورنده خبر فارسی هم واقعا زیاد هستند. اما مشکل اینجاست که هم در بخش انتخاب خبر، هم خلاصه کردن و هم نزدیک کردن جُنگ اخبار به سلیقه کاربر، ضعیف عمل می‌کنند. وضعیت برخی از اپلیکیشن‌ها کمی بهتر است و از آزمایش برخی دیگر؛ فقط سرگیجه می‌گیرید.

چند روز پیش متوجه شدم که اسنپ، یک اپلیکیشن گردآورنده خبر به نام هیت منتشر کرده است.

اول باید مراتب خرسندی خودم را ابراز کنم از اینکه می‌بینم برخی از استارت‌اپ‌ها و شرکت‌ها بعد از کسب موفقیت رو به اداره وب‌سایت‌های اطلاعاتی و فعالیت‌های فرهنگی می‌آورند. مثل دیجی‌کالا که سایت خوب دیجی‌کالا مگ را دارد یا همین اسنپ که هیت را منتشر کرده است.

چقدر خوب است که شرکت‌های دیگر که به سود مالی رسیده‌اند هم از این کارها بکنند. ضمن اینکه این کار فقط هزینه کردن نیست، بلکه در طولانی‌مدت منجر به برندسازی خیلی خوبی هم می‌شود.

خب، من هیت را نصب کردم و الان سعی می‌کنم که این اپ را کمی برایتان بررسی کنم تا بدانید به چه اپلیکیشنی روبرو هستید و چقدر می‌توانید روی آن حساب کنید.

خلاصه‌سازی واقعی اخبار یک نقطه متمایز هیت

اشکال بسیاری از اپ‌های گردآورنده خبر این است که خبرها را به صورت واقعی خلاصه نمی‌کنند. آنها فقط چند جمله ابتدایی هر خبر را برش می‌دهند و در بخش خلاصه خبر انتشار می‌دهند. اما وقتی هیت را بررسی کردم، دیدم این اپ واقعا خبرها را به قول خودش در 60 کلمه خلاصه می‌کند. این خیلی عالی است!

در دنیایی که همه تلگرامی شده‌اند، اگر هیت این کار را نمی‌کرد، احتمالا دافعه خیلی شدیدی ایجاد می‌کرد.

اپلیکیشن هیت

احترام به حقوق مالکان سایت‌ها

یک اشکال بسیاری اپ‌های مشابه گردآورنده خبر عدم احترام به حق مالکان سایت‌ها است. یعنی این اپ‌ها می‌آیند و مشروح اخبار را اغلب بدون اجازه مالک و مدیر سایت به صورت کامل نمایش می‌دهند. این طوری مالک و نویسندگان سایت، مقدار قابل توجهی از بازدید بالقوه خود را از دست می‌دهند.

اما در هیت کاربر باید به سمت راست اسکرول کند تا خبر از سایت اصلی بارگزاری بشود.

هیت سعی می‌کند که اخبار مهم را از قلم نیندازد

البته از قلم نینداختن اخبار مهم، کار واقعا دشواری است. هیت در این جهت تلاش می‌کند اما وقتی من هیت را چک کردم متوجه شدم که فعلا منابع خبری هیت گرچه کم نیستند، اما کافی هم نیستند.

در توضیح اپ هیت در بازار آمده است:

ما تمامی‌ منابع مهم داخلی‌ و بسیاری از منابع مهم خارجی‌ را از جمله Reuters, CNN , NewyorkTimes Guardian, Independent, Telegraph, Insider, TechCrunch و بسیاری از رسانه‌های معتبر دیگر را پوشش می‌دهیم.

من البته فعلا چنین گستره پوشش وسیعی، آن هم از منابع فرنگی را در هیت مشاهده نکردم. هیت برای این که متفاوت باشد واقعا نیاز دارد که سراغ منابع خبری برود که اپ‌های گردآورنده خبر دیگر هیچکاه نمی‌روند. مثل سایت‌های فرهنگی مهجور یا وبلاگ‌های خوب.

ترندهای روز، ویدیوهای وایرال تلگرام، ایسنتاگرام و آپارات

این هم بخش خوبی از هیت است. اما فعلا هیت که دوره نوزادی خود را طی می‌کند، به صورت محدودی این کار را شروع کرده است.

رابط کاربری خوبی که باید راهی برای متمایز شدن هم پیدا کند

رابط کاربری هیت گویا و ساده است. اما ساده بودن و روان بودن اپ شاید برای متمایز شدن هیت کافی نباشد. هیت باید راهی برای عرضه یک رابط کاربری متمایز پیدا کند تا بتواند خودش را از اپ‌های سایت‌های خبری دیگر و اپ‌های مشابه متفاوت نشان بدهد.

هیت و اپ‌های گردآورنده خبر به چه مسیری بروند تا تکامل پیدا کنند؟!

هیت در گام اول تلاش موفقی به نظر می‌رسد. اما در این میان کسانی هم هستند که آن را یک محصول جانبی تلقی می‌کنند که اسنپ از فرط مایه‌داری منتشر کرده و احتمالا مثل بسیاری از اپ‌های ایرانی، خبری از توسعه دائم در آن نخواهد بود.

در اینجا من علایق شخصی و آرزوهای خود را برای تکامل اپ‌های گردآورنده خبر خلاصه می‌کنم:

الف-شخصی‌سازی هوشمند: اینکه بر اساس خبرهای بیشتر بازشده، ستاره‌زده شده و یا به اشتراک گذاشته شده؛ اپ متوجه علایق کاربر بشود و بعد خبرهای مورد علاقه او را دستچین کند

ب-امکان لایک‌گذاری روی اخبار و بعد نمایش اخباری که محبوبیت اجتماعی بیشتری دارند.

ج-همان طور که پیشتر اشاره کردم، پوشش دادن منابع خبری گسترده.

د-امکان کامنت‌گذاری در داخل خود اپ.

ه-امکان نمایش عمومی اخبار انتخابی یک کاربر به دیگران. البته آن دسته اخباری که خود کاربر انتخاب می‌کند به صورت عمومی نمایش داده شوند.

و- امکان گزارش اخبار نادرست یا توهین‌آمیز

ز- امکان متوقف کردن پخش اخبار از یک منبع خاص خبری که یک کاربر نمی‌پسندد. ممکن است یک کاربر از اخبار یک خبرگزاری خاص خوشش نیاید. در این صورت باید به او حق داد که نخواهد با اخبار این خبرگزاری روبرو شود.

به هر حال برآورد من این است که با توجه به آغاز خوب هیت، در صورت توسعه به‌هنگام و منظم؛ این اپ می‌تواند تبدیل به یک اپ خوب و متمایز خبرخوان به زبان فارسی باشد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از بازار


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. م . قویدل می گوید

    من اپلیکیشم اسنپ رو از گوشیم حذف کردم . چون دیدم دلیلی نداره یه اپ وسیله نقلیه به تمام کانتکت لیست من ، دوربین ها و عکسهای داخل گوشیم دسترسی داشته باشه . این کاملا جاسوسیه .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.