بهترین پردازنده برای سیستم‌های گیمینگ با هر رده قیمتی

0

هنگامی که درباره کامپیوترهای گیمینگ صحبت می‌کنیم؛ فقط نام دو شرکت برده می‌شود: اینتل و ای‌ام‌دی!

شاید شنیده باشید که پردازنده‌های اینتل برای سیستم‌های گیمینگ بهتر هستند ولی این یک قاعده کلی نیست. متناسب با بودجه‌ای که برای خرید یک پردازنده گیمینگ کنار گذاشته‌اید؛ ممکن است گزینه‌ای از ای‌ام‌دی عملکرد و بهره‌وری بهتری داشته باشد.

ما در مطلب زیر می‌خواهیم سه رده قیمتی معرفی و برای هر رده دو پردازنده دسکتاپ از شرکت‌های اینتل و ای‌ام‌دی معرفی و با هم مقایسه کنیم. در بازار، بیشتر پردازنده i7 8700K اینتل برای گیمینگ پیشنهاد می‌شود ولی همراه ما باشید تا چند پیشنهاد دیگر با بودجه‌های کمتر و بیشتر معرفی کنیم:

سیستم گیمینگ رده متوسط (۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار)

شرکت ای‌ام‌دی با عرضه پردازنده‌های سری Ryzen آتش به جان اینتل انداخت و باعث داغ‌تر شدن رقابت پردازنده‌ها در بازار شد. پردازنده‌های Ryzen ای‌ام‌دی مقرون‌به‌صرفه هستند ولی بهترین کارایی را برای سیستم‌های گیمینگ از خود نشان می‌دهند.

اگر می‌خواهید چند صد دلار برای خرید یک پردازنده گیمینگ هزینه کنید؛ دو گزینه اینتل Core i7-8700K و ای‌ام‌دی Ryzen 7 2700X پیش‌روی شما قرار دارند.

هر دو تراشه‌هایی شگفت‌انگیز هستند و نقاط قوت خود را دارند. به لطف معماری متفاوت و سرعت کلاک بالاتر، پردازنده اینتل تا حدودی در نرم‌افزارهای دارای نخ پردازشی کمتر، کارایی بهتری دارد. غالب بازی‌های ویدیویی در این دسته از نرم‌افزارها هستند.

از سوی دیگر، پردازنده ای‌ام‌دی به لطف تعداد هسته‌ها و نخ‌های پردازشی بیشتر، در نرم‌افزارها و کاربردهای چندنخی عملکرد بهتری دارد. اما این پردازنده در اغلب بازی‌ها، کمی ضعیف‌تر از پردازنده اینتل ظاهر می‌شود.

بنابراین، در سیستم‌های گیمینگ پردازنده 8700K بهتر از 2700X است. به‌خصوص در کاربردهای تک نخی سرعت کلاک بیشتر و کارایی بهتری دارد.

از نظر قیمتی، پردازنده Core i7-8700K اینتل حدود ۴۰ تا ۵۰ دلار گران‌تر است ولی با سخت‌افزارهای اینتل خیلی خوب یکپارچه شده و بهترین کارایی را به دست می‌دهد.

بهترین انتخاب: اینتل Core i7-8700K

سیستم گیمینگ ارزان‌قیمت (زیر ۲۰۰ دلار)

امروزه خرید یک پردازنده نسبتا ارزان‌تر از بازار، به معنای خداحافظی با گیمینگ نیست. برخی از پردازنده‌های زیر ۲۰۰ دلار شرکت‌های اینتل و ای‌ام‌دی، نقاط قوت و قابلیت‌های پردازنده‌های رده بالای بازار را دارند و به شما اجازه می‌دهند بهترین بازی‌های ویدیویی را روی آن‌ها اجرا کنید.

در این رده قیمتی، Core i5-9400F اینتل یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین پردازنده‌های گیمینگ محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر عرضه شده است. یک تراشه Core i5 سنتی با ۶ هسته پردازشی و ۶ نخ پردازشی بدون فناوری hyperthreading است که می‌تواند با کمک Max Turbo اینتل تا سرعت ۴.۱ گیگاهرتز اوج بگیرد.

در آن سوی بازار، پردازنده Zen+ Ryzen 5 2600 دی‌ام‌دی است که تمام ویژگی‌های پردازنده اینتل از جمله ۶ هسته پردازشی را دارد ولی از دو ویژگی بیشتر سود می‌برد. تعداد نخ‌های پردازشی این پردازنده دو برابر مدل 9400F است و از اورکلاکینگ هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، سرعت کلاک آن به پای پردازنده اینتل می‌رسد.

پردازنده ای‌ام‌دی هم در پردازش‌های تک هسته‌ای و هم در پردازش‌های چند هسته‌ای عملکردی بهتر از پردازنده اینتل دارد. البته، نیاز به کارت گرافیک‌های اختصاصی و یکپارچه شده با تراشه دارد.

مزیت دیگر پردازنده Zen+ Ryzen 5 2600، تعهد ای‌ام‌دی به پشتیبانی از این سوکت تا سال ۲۰۲۰ است. بنابراین؛ شما نیازی به ارتقای مادربورد و رم در صورت ارتقای پردازنده نخواهید داشت.

بهترین انتخاب: ای‌ام‌دی Zen+ Ryzen 5 2600

سیستم گیمینگ رده بالا برای استریم و اجرای قوی‌ترین بازی‌ها (بالای ۵۰۰ دلار)

غالب کاربران ترجیح می‌دهند یک پردازنده ارزان‌تر خریداری کرده و برای کارت گرافیک هزینه بیشتری کنار بگذارند ولی یک گیمر حرفه‌ای می‌خواهد هر بخش از سیستم گیمینگ او، رده بالاترین نمونه باشد. بنابراین، حاضر است برای خرید یک پردازنده تا ۶۰۰ دلار هزینه کند.

اگر شما هم جز یکی از این گیمرها هستید؛ باز هم در بازار تراشه‌هایی برای انتخاب و مقایسه دارید. هر دو شرکت اینتل و ای‌ام‌دی در این بازار پردازنده‌هایی برای قدرت‌نمایی دارند.

اینتل با پردازنده 9980XE و دی‌ام‌دی با نسل دوم Threadripper 2990WX با ۳۲ پردازنده و ۶۴ نخ پردازشی (خنده‌دار است) در بازار جولان می‌دهند ولی این‌ها قدرت‌مندترین تراشه‌های گیمینگ این شرکت‌ها نیستند.

اینتل با عرضه پردازنده جدید Core i9-9900K خود تمام معادلات بازار را بر هم زده است. این پردازنده هم در بازی‌های ویدیویی و هم در نرم‌افزارهای چندنخی بهترین کارایی را دارد و پردازنده رقیب را به طور کامل از میدان به در می‌کند.

از ای‌ام‌دی می‌توانیم پردازنده‌های 1920X و 1950X را نام ببریم که ارزان‌تر هستند ولی به پای 9900K اینتل نمی‌رسند. تراشه 9900K با ۸ هسته فیزیکی و ۱۶ نخ پردازشی، بالاترین سرعت کلاک ممکن را به شما می‌دهد که برای اجرای هر بازی کافی است.

پردازنده اینتل Core i9-9900K ارزان‌قیمت نیست و برای خریدش باشد ۵۳۰ دلار بپردازید ولی بی‌شک قوی‌ترین پردازنده گیمینگ دسکتاپ بازار است.

بهترین انتخاب: اینتل Core i9-9900K

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5