موزیلا باگ مربوط به از کار افتادن و عدم نصب افزونه‌های فایرفاکس را رفع کرد (به‌روزرسانی)

0

روز جمعه کاربران مرورگر فایرفاکس با یک مشکل روبرو شدند. اجازه نصب افزونه جدید نداشتند و افزونه‌های نصب شده آن‌ها نیز از کار افتاده بود.

موزیلا سریعا طی بیانیه‌ای گفت این مشکل به خاطر انقضای تاریخ گواهینامه‌ای در زیرساخت افزونه‌های موزیلا رخ داده و ظرف چند ساعت به طور خودکار در پس‌زمینه رفع خواهد شد.

موزیلا به کاربران فایرفاکس توصیه کرده بود برای رفع این مشکل هیچ اقدامی نکنند و نیازی به پاک و نصب دوباره افزونه‌ها یا به‌روزرسانی فایرفاکس نیست. موزیلا گفت حذف افزونه‌ها و نصب دوباره آن پس از رفع شدن این باگ، باعث از دست رفتن اطلاعات افزونه خواهد شد.

موزیلا می‌گوید دقیقا می‌داند مشکل از کجا است و از سیستم Studies برای رفع باگ به طور خودکار و سراسری در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده خواهد کرد.

گزارش‌های کاربران فایرفاکس در روز شنبه نشان می‌دهد این مشکل رفع شده و دوباره می‌توانند از افزونه‌های فعال شده خود استفاده کنند. همین‌طور، امکان نصب افزونه‌های جدید فراهم شده است.

ظاهرا هنوز این باگ برای Firefox ESR یا فایرفاکس اندروید رفع نشده است و موزیلا می‌خواهد با عرضه یک بسته مشکل را حل کند. موزیلا در توییتی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد بسته به‌روزرسانی فایرفاکس اندروید را عرضه کرده ولی هنوز برخی از کاربران آن را دریافت نکرده‌اند.

افزونه‌هایی که حیاتی هستند

گواهینامه‌ای که در زیرساخت افزونه‌های موزیلا منقضی شده است، مربوط به امضای دیجیتالی موزیلا برای بهبود امنیت افزونه‌ها است. این گواهینامه از اعتبار ساقط شده و به طور خودکار به کاربران اجازه استفاده یا نصب افزونه جدید را نمی‌داد؛ چون احتمال خطر امنیتی بالا بوده است.

افزونه‌ها نقشی حیاتی در مرورگرهای وب و از جمله مرورگری مانند فایرفاکس دارند. بسیاری از کاربران از افزونه‌ها برای متوقف کردن نمایش آگهی‌ها، کنترل سرعت پخش ویدیوها، ردیابی‌های آنلاین سایت‌ها و غیره استفاده می‌کنند و بدون آن‌ها نمی‌توانند وب‌گردی داشته باشند.

مشکل متوقف شدن افزونه‌های فایرفاکس در روز جمعه، بسیاری از کاربران را به دردسر انداخت و یک اختلال سراسری در اینترنت ایجاد کرد.

به‌روزرسانی: موزیلا فایرفاکس ۶۶.۰.۴ را برای دسکتاپ، اندروید و نسخه ۶۰.۶.۲ را برای ESR منتشر کرد. در این نسخه فایرفاکس مشکل اجرا نشدن افزونه‌ها به خاطر منقضی شدن گواهی‌نامه موزیلا برطرف شده است و کاربران برای نصب و استفاده از افزونه‌ها هیچ مشکلی نخواهند داشت.

موزیلا اگرچه در ابتدای بروز مشکل افزونه‌ها اعلام کرد یک به‌روزرسانی خودکار و سیستمی خواهد داشت تا مشکل رفع شود ولی برای اطمینان بیشتر و به‌خصوص رفع مشکل در فایرفاکس اندروید؛ ناچار شد سریعا یک نسخه به‌روزرسانی همگانی عرضه کند تا کاربرانی که هنوز با مشکل روبرو هستند؛ با دانلود و نصب فایرفاکس جدید بتوانند از افزونه‌ها استفاده کنند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5