چگونه گوشی اندرویدی خود را برای اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده چک کنیم؟

0

اخیرا یک ضعف امنیتی در نرم‌افزار واتساپ کشف شد که به هکرها اجازه می‌دهد از راه دور نرم‌افزارهای جاسوسی و اسپایور روی دستگاه‌های iOS و اندروید نصب کنند؛ بدون اینکه صاحب گوشی متوجه شود.

واستاپ سریعا این باگ بزرگ را رفع کرده است. هم آسیب‌پذیری موجود در سرور رفع شده و هم نسخه به‌روزرسانی عرضه شد تا کاربران با ارتقای واتساپ خود در امان باشند. اگر شما عضو واتساپ هستید ولی هنوز به نسخه جدید ارتقا ندادید؛ سریعا این به‌روزرسانی را انجام دهید.

اما کشف این ضعف امنیتی در واتساپ، یک موضوع مهم را دوباره یادآوری کرد و آن بررسی گوشی برای اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده نصب شده است.

سرویس Google Play Protect هر روز بیش از ۵۰ میلیارد اپلیکیشن را برای شناسایی و حذف هرگونه اپ مخرب اسکن می‌کند. اگر یادتان باشد؛ همین سرویس اپلیکیشن تلگرام طلایی، موبوگرام و هاتگرام را اپ جاسوسی و نا امن تشخیص داد و آن‌ها را از روی گوشی‌های کاربران ایرانی حذف کرد.

هنگامی که گوگل سرویس Play Protect را راه‌اندازی کرد؛ فقط اپلیکیشن‌های موجود در گوگل‌پلی را اسکن می‌کرد ولی اکنون می‌تواند هر اپی را فارغ از منبع آن بررسی کند. پس، ایده خوبی است که مطمئن شوید سرویس Google Play Protect فعال است و یاد بگیرید چگونه گوشی اندرویدی خود را برای نرم‌افزارهای مخرب و آلوده چک کنید.

مشاهده جزییات آخرین اسکن‌ها

برای اطمینان از فعال بوده سرویس Google Play Protect و مشاهده جزییات آخرین اسکن‌های انجام شده روی گوشی شما، از مسیر Settings > Security سراغ اولین گزینه یعنی Google Play Protect بروید.

روی این گزینه ضربه‌ای بزنید تا باز شود و فهرستی از آخرین اسکن‌های اپلیکیشن انجام شده را به همراه هرگونه اپ مخرب شناسایی شده، مشاهده کنید. در همین بخش، گزینه‌ای برای اسکن بی‌درنگ دستگاه وجود دارد.

سرویس Google Play Protect به طور خودکار و پیش‌فرض روی اندروید فعال است. اما بهتر است شما برای اطمینان بیشتر از بخش Settings فعال بودن این سرویس را چک کنید.

تایید امن بودن یک برنامه

هنگامی که می‌خواهید یک اپلیکیشن را از روی گوگل‌پلی نصب کنید؛ به آیکون Play Protect در زیر نوار پیشرفت دانلود و نصب برنامه دقت کنید. مطمئن شوید که برنامه توسط این سرویس گوگل بررسی شده است و تیک Verified by Play Protect را دارد.

پیش از به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها

هر برنامه‌ای که توسط پلی‌استور گوگل تایید و اسکن شده باشد؛ به معنای امن و قابل اطمینان بودن نیست. ممکن است هکرها در نسخه‌های به‌روزرسانی یک اپلیکیشن دستکاری کرده باشند.

خوش‌بختانه، گوگل هنگام به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها، در بالای صفحه آپدیت‌ها به شما نشان می‌دهد که این به‌روزرسانی امن است یا خیر!

پس، هنگامی که سراغ به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها می‌روید به این نکته دقت داشته باشید و مطمئن شوید نسخه‌های به‌روزرسانی اپ‌ها هم اسکن شده و امن هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5