چگونه ارزان سفر کنیم؟

0

یک آخر هفته یا تعطیلاتی چند روزه در پیش داریم و دوست داریم از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. گزینه‌های مختلف را در ذهنمان مرور می‌کنیم. ماندن در خانه و فیلم دیدن، رفتن به خانه دوست و آشنا، گشت و گذار در شهر و خرید یا سفر. پس از مدتی کار کردن، سفر بهترین گزینه‌ای است که برای به دست آوردن مجدد انرژی و حفظ بهره‌وری در محیط کار می‌توان انتخاب کرد. اما در مقابل وسوسه لذت‌بخش سفر، همیشه نگرانی هزینه‌ها قد علم می‌کند. در این مطلب درباره نکته‌هایی برای ارزانتر سفر کردن حرف می‌زنیم.

مقصد مهمتر است یا مسیر؟

پاسخ به این سوال می‌تواند در انتخاب نوع وسیله سفر به شما کمک کند. برای یک سفر داخلی اگر بخواهید با خودرو شخصی، اتوبوس یا قطار سفر کنید، می‌توانید زیبایی‌های مسیر را ببینید و گاهی در بین راه مسیر خود را تغییر دهید و به شهرها و روستاهای بین‌راهی سر بزنید. اما اگر بخواهید زودتر به مقصد برسید و از جذابیت‌های آنجا استفاده کنید، باید برای خرید بلیط هواپیما برنامه‌ریزی کنید. هزینه خرید بلیط هواپیما در مقایسه با سایر روش‌های سفر بیشتر است، اما شما در زمانی بسیار کمتر، بدون اینکه خطرات سفرات جاده‌ای را داشته باشید و خسته شوید، به مقصد می‌رسید.

چگونه ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بخریم؟

بر خلاف اتوبوس و قطار، در یک مسیر تنوع قیمتی بلیط هواپیما بسیار زیاد است. شرکت‌های هواپیمایی مختلف کیفیت‌های متفاوتی از سفر هوایی را ارائه می‌کنند و به همین دلیل قیمت بلیط آنها هم متفاوت است. از طرفی یک بلیط در یک مسیر مشخص ممکن است توسط آژانس‌های هواپیمایی مختلف با قیمت‌های متفاوت به فروش برسد. در این حالت می‌توانید از یک موتورهای جستجوی اختصاصی سفر استفاده کنید. Wego.ir یک موتور جستجوی معتبر بین‌المللی است که در ایران هم قابل استفاده است. سایر سرویس‌های بین‌المللی مشابه ویگو فعالیتی در ایران ندارند.

در این سرویس می‌توانید فروشندگان مختلف بلیط هواپیما را در مسیرهای داخلی و خارجی در کنار یکدیگر با هم مقایسه کنید. اما مزیت ویگو تنها یک مقایسه ساده نیست. خرید آنلاین بلیط هواپیما در ویگو با وجود امکان فیلترگذاری‌های مختلف با دقت زیادی به بهترین حالت مد نظر ما نزدیک می‌شود. فیلترهایی برای زمان پرواز، فرودگاه مبدا، مقصد و ترانزیت، فروشنده، هواپیمایی، پرواز مستقیم و توقف‌دار، زمان توقف و …

چقدر برای اقامت پول بدهیم؟

عمده هزینه‌های یک سفر به حمل و نقل و اقامت اختصاص دارد. اگر سفر طبیعتگردی برویم، کمپینگ در طبیعت گزینه‌ای لذت‌بخش و رایگان است که البته ریسک‌های خاص خود هم دارد. اما اگر با خانواده سفر کنید، کمپینگ پیشنهاد خوبی نخواهد بود. طی سال‌های گذشته در کنار هتل‌ها، گزینه‌هایی دیگری مثل خانه‌های محلی و روستایی و اقامتگاه‌های بومگردی هم به امکانات اقامتی ایران اضافه شده است. در سفرهای خارجی هم می‌توان از سرویس‌هایی مثل Airbnb استفاده کرد و خانه یا حتی اتاقی از خانه یکی از مردم را رزرو کنیم.

موضوعی که شاید از خود مکان اقامتی مهمتر باشد، محل قرارگیری آن است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، بهتر است پیش از سفر همه جاهایی که قصد بازدید دارید را روی نقشه مشخص کنید. سپس در منطقه‌ای که کمترین فاصله را به جاذبه‌ها دارد به دنبال محلی برای اقامت بگردید. البته دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است اولویت شما برای انتخاب اقامتگاه را تغییر دهد. اما هیچ وسیله‌ای ارزانتر از قدم زدن نیست!

چه چیزی بخریم، از کجا بخریم؟

سوغات شهر و کشوری که به آن سفر می‌کنیم مثل مهره‌های یک تسبیح است که خاطرات ما از سفر را شکل می‌دهد. در شهرهای توریستی معمولاً فروشگاه‌هایی لوکس و بزرگ در مناطق پررفت و آمد وجود دارد که سوغات آن شهر را به فروش می‌رسانند. اگر بخواهید همه چیز را یکجا ببینید این فروشگاه‌ها بهترین گزینه هستند. اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است همچون مردم محلی خرید کنید.

گاهی با گشت و گذار در محله‌های شهر و سوال کردن از مردم محلی می‌توانید به منبع تولید سوغات برسید و آنها را با قیمتی بسیار پایینتر تهیه کنید. به این شکل علاوه بر اینکه هزینه کمتری پرداخت کرده‌اید، تجربه متفاوتی از آن شهر کسب می‌کنید.

سفر به ما کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشیم. با این‌حال خیلی‌ها به خاطر هزینه‌های سفر از آن صرف‌نظر می‌کنند. در این مطلب گفتیم که چطور می‌توانیم با هزینه کمتری سفر کنیم. شما با تجربیات سفر خود می‌توانید چیزی به این نکته‌ها اضافه کنید؟

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.