سیستم‌عامل iPadOS برای آیپد: صفحه هوم جدید، چندوظیفه‌گی بهبودیافته و پشتیبانی از ماوس

0

یکی از خبرهای داغ کنفرانس WWDC اپل، معرفی سیستم‌عامل جدید iPadOS برای دستگاه‌های آیپد بود. iPadOS با خود چندین ویژگی جدید را روی آیپدهای اپل می‌آورد و نویدبخش عصر جدیدی است.

اپل در سال‌های گذشته، ویژگی‌هایی برای آیپدها روی نسخه‌های جدید iOS عرضه می‌کرد. قابلیت‌های چندوظیفه‌گی یک نمونه از قابلیت‌های اختصاصی iOS برای آیپدها است ولی مشکلات دیگری برای کاربران بروز می‌کرد.

کاربران در استفاده از iOS روی آیفون و آیپد دچار سردرگمی می‌شدند و گاهی اوقات ژست‌های حرکتی اشتباهی استفاده می‌کردند.

به همین دلیل، اپل تصمیم گرفت سیستم‌عامل اختصاصی آیپدها را عرضه و در ظاهر و قابلیت‌های آن هم تغییراتی ایجاد کند. سیستم‌عامل iPadOS جایگزین iOS روی دستگاه‌های آیپد می‌شود و می‌تواند آزادی عمل بیشتری به اپل بدهد.

سیستم‌عامل iPadOS با صفحه هوم متفاوت عرضه شده و از ویجت‌هایی مشابه ویجت‌های موجود در نوتفیکیشن iOS پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، شاهد ژست‌های حرکتی جدیدی برای جابه‌جا شدن بین اپ‌ها و اجرای همزمان آن‌ها در کنار یکدیگر هستیم.

از دیگر ویژگی‌های جدید iPadOS می‌توان به اپلیکیشن Files بهبودیافته با حالت نمای ستونی، قابلیت استفاده از صفحه‌کلید کوچک و شناور، امکان به اشتراک‌گذاری پوشه‌ها در iCould Drive و نمایش درایوهای حافظه‌های خارجی مانند فلش و کارت میکرو SD در اپ Files اشاره کرد.

کاربران برای این سیستم‌عامل می‌توانند فونت‌های مختلفی از اپ استور دریافت و برای اپلیکیشن‌های آیپد استفاده کنند. این ویژگی آیپدها را به macOS نزدیک‌تر می‌کند.

نزدیک شدن آیپدها به لپ‌تاپ‌های مک

مرورگر سافاری آیپد هم بهبودهایی یافته است و قابلیت‌هایی شبیه به نسخه دسکتاپ و دانلود منیجر پیشرفته دارد. اعمال تنظیمات مستقل برای هر سایت، استفاده از ۴۰ کلید میانبر جدید، تغییر اندازه فونت، سازگاری بیشتر با وب اپ‌ها و گزینه‌های پیشرفته آپلود تصاویر به این مرورگر وب افزوده شده‌اند.

استفاده از قلم اپل در iPadOS هم سریع‌تر و بهینه‌تر شده است. اپل می‌گوید تاخیر Apple Pencil از ۲۰ میلی‌ثانیه به ۹ میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است و جعبه‌رنگ استاندارد اپل هم با به‌روزرسانی جدید خود به اپلیکیشن‌های ثالث اجازه خواهد داد تا ازطریق یک API با نام PencilKit از کنترل‌های جدید استفاده کنند.

باز کردن یک اپلیکیشن در دو پنجره مجزا به طور همزمان هم به iPadOS آورده شده است. این ویژگی به نام Split View اجازه می‌دهد یک فایل را در دو اپ باز کنید و ویرایش‌ها یا تغییرات را همزمان انجام دهید. مثلا یک دو فایل ورد را با هم باز کرده و به هم انطباق دهید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پس از سال‌ها انتظار به آیپدها آمده است؛ پشتیبانی از ماوس در iPadOS است. شما می‌توانید یک ماوس یواس‌پی یا اپل Magic Trackpad را به آیپد متصل و استفاده کنید.

ماوس وصل شده به آیپد از ویژگی‌های AssistiveTouch پشتیبانی می‌کند ولی هنوز مشخص نیست که آیا از ماوس‌های بلوتوث پشتیبانی خواهد شد یا خیر!

سیستم‌عامل iPadOS به طور رسمی در پاییز امسال به طور رایگان منتشر شده و کاربران iPad Air 2 به بعد، آیپد نسل ۵ به بعد، iPad mini 4 به بعد و تمامی مدل‌های iPad Pro می‌توانند از آن استفاده کنند.

البته، این سیستم‌عامل از امروز روی سایت developer.apple.com قرار می‌گیرد تا توسعه‌دهنده‌های اپل به آن دسترسی داشته باشند. نسخه بتای عمومی iPadOS هم از اواخر ماه جاری میلادی روی سایت beta.apple.com عرضه می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.