چگونه در iOS 13 و iPadOS یک صفحه وب طولانی را به فرمت پی‌دی‌اف اسکرین‌شات گرفته و ذخیره کنیم؟

0

سیستم‌عامل iOS 13 دارای ابزار اسکرین‌شات جدیدی است که اجازه می‌دهد یک صفحه وب را تمام اندازه در قالب یک صفحه PDF ذخیره کرد. به این معنی که شما مجبور نیستید فقط هر چیزی که روی صفحه‌نمایش مشاهده می‌کنید را داشته باشید.

اگر یک صفحه وب طولانی باز کردید و می‌خواهید تمام آن را ذخیره کنید؛ ابزار جدید کپچر صفحه‌نمایش به شما اجازه می‌دهد تمام این صفحه را در فرمت پی‌دی‌اف داشته باشید و دیگر درگیر اسکرین‌شات گرفتن از چند تکه صفحه وب نباشید.

نکته جالب‌تر اینکه می‌توانید یک فایل پی‌دی‌اف نهایی را پیش از ذخیره‌سازی، نشانه‌گذاری کنید. روشی عالی برای ذخیره‌سازی یک صفحه وب در ترکیب با ابزار Reader View برای حذف تبلیغات، محتوای نوار کناری سایت‌ها و هر چیزی دیگری که مزاحم اضافی است.

چگونه یک صفحه کامل را در iOS 13 و iPadOS ذخیره کنیم؟

در iOS 13 دو روش برای ذخیره یک صفحه وب به طور کامل در قالب یک فایل PDF وجود دارد.

روش اول، استفاده از ابزار Apple Pencil است. در ژست حرکتی جدید iPadOS می‌توانید با کشیدن به بالای یکی از گوشه‌های پایین صفحه از تمام صفحه یک اسکرین‌شات بگیرید.

این ژست حرکتی یک عکس تمیز از صفحه‌نمایش گرفته و در یک ویرایشگر نشانه‌گذار باز می‌کند. البته، iOS 13 از یک ویرایشگر نشانه‌گذار جدید استفاده می‌کند که بسیار قدرتمند شده است.

اما اگر روی کلید Full Page جدید بالای صفحه‌نمایش ضربه‌ای بزنید؛ اسکرین‌شاتی از تمام صفحه وب گرفته خواهد شد. شما می‌توانید یک تصویر کوچک از کل صفحه وب کپچر شده در سمت راست مشاهده کنید.

پس از گرفتن اسکرین‌شات، تمام ابزارهای معمول ویرایشگرهای نشانه‌گذاری در دسترس هستند تا تصویر را ویرایش یا علامت‌گذاری کنید. حتی می‌توانید از ابزارهای کناری صفحه، شفافیت تصویر را کاهش دهید.

این ابزار بسیار مفید به شما کمک می‌کند محتویات صفحه را محو کنید تا نشانه‌گذاری شما بهتر و بالاتر از محتوای سایت دیده شود. یکی دیگر از ابزارهای مفید در این ویرایشگر، ابزار برش تصویر است. می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را برای انتخاب بخشی از صفحه برش دهید و از ذخیره کل فایل خودداری کنید.

ذخیره فایل‌ها

هنگامی که تمام ویرایش‌های خود روی تصویر اسکرین‌شات PDF را انجام دادید؛ می‌توانید این فایل را همانند یک تصویر روی فضای ذخیره‌سازی محلی خود ذخیره کنید.

ابتدا روی گزینه اشتراک‌گذاری ضربه‌ای بزنید یا اینکه کلید Done را لمس کنید. مرحله بعدی، باید گزینه Save انتخاب شود.

فایل‌های PDF می‌توانند در اپلیکیشن File ذخیره شوند ولی تصاویر می‌توانند هم در اپ Files و هم در اپ Photos ذخیره شوند. اگر شما چندین اسکرین‌شات گرفته‌اید؛ می‌توانید با هر دو فرمت پی‌دی‌اف و تصویر ذخیره کنید تا در آینده دسترسی سریع‌تر و راحت‌تری به آن‌ها داشته باشید.

وقتی فایل PDF ذخیره شده را دوباره باز کنید؛ با یک فایل اسکرین‌شات کامل و ویرایش شده روبرو می‌شوید. این فایل باز هم به راحتی قابل ویرایش و جست‌وجو است.

اگر شما مداد Apple Pencil را ندارید؛ شما می‌توانید از گزینه Share Sheet و بعد انتخاب Create PDF استفاده کنید یا اینکه با استفاده از کلیدهای میانبر اسکرین‌شات بگیرید. بعد با لمس کلید Full Page از بالای صفحه، به کپچر پی‌دی‌اف سوییچ کنید.

نرم‌افزارهای یادداشت‌برداری پی‌دی‌اف چه می‌شوند؟

آیا این ابزار و ویژگی فوق‌العاده به این معنی است که دیگر نیازی به ابزارهایی مانند Devonthink و Keep نداریم؟

اصلا این‌طور نیست. این ابزارها کاری فراتر از تبدیل یک صفحه وب کامل به پی‌دی‌اف انجام می‌دهند ولی ذخیره‌سازی یک صفحه کامل وب به صورت پی‌دی‌اف در اپلیکیشن Files روش جالب و جدید بسیار مفیدی برای آرشیو و نشانه‌گذاری سایت‌ها است.

شما می‌توانید در این فایل‌ها جست‌وجو کنید، چیزهایی را تگ کرده و در پوشه‌ها مرتب‌سازی کنید. حتی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای اسکرپ‌بوک فایل‌های PDF را زیباتر، کوچک‌تر و مرتب‌تر کنید.

هر دو سیستم‌عامل iPadOS و iOS 13 ترفندها و روش‌هایی برای سریع‌تر و راحت‌تر برخی کارها دارند که قطعا شما را ذوق‌زده خواهد کرد. بسیاری از این ویژگی‌ها در نسخه بتای آن‌ها قابل مشاهده و استفاده است و قطعا برخی از آن‌ها فقط در نسخه نهایی پس از انتشار کشف می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5